Wednesday, August 26, 2009

KEEGOAN UMNO DAH SAMPAI TAHAP BONGOK YANG TEPU - DAH TAK BOLEH NAK BUAT APA APA DAH - TUNGGU MASA NAK MASUK KUBUR JER



PERTAMA - Kes sebat atas kesalahan minum arak

Pesalah tu cool jer apabila dijatuhi hukuman sebat enam sebatan. Malah, bekas model tuh bersyukur. Semua kita tahu apa yang diucapkan bekas model itu.

Beliau sedikit pun tidak membantah. Malah, beliau merayu supaya hukuman itu dipercepatkan dan kalau boleh laksanakan di khalayak ramai supaya masyarakat turut mendapat manfaat daripadanya.

Ayahnya juga bersetuju dengan hukuman itu dan mengucapkan syukur kerana anaknya dihukum menerusi undang undang Islam.

Yang peliknya, puak puak UMNO nih pulak yang dok sibuk minta bekas model nih merayu. Dulu, Shahrizat. Sekarang, Najib.

Peguam Negara pula arahkan hukuman ditangguh sehingga selepas Ramadhan atas alasan menghormati Ramadhan. Ali alih "Cik" Hishamuddin pulak kata hukuman akan ditangguhkan sehingga Malaysia mempunyai pakar sebat syariah. Maknanya, tak tau hukuman tu akan tangguh sampai bila.

Mana, "pejuang pejuang" Islam dalam UMNO? Memang munafik puak puak nih.....


KEDUA - Pilihanraya Kecil DUN Permatang Pasir

Sah, UMNO kalah. sah, UMNO tersungkur. Sah, UMNO tersembam. Sah, UMNO dimalukan. Sah, rakyat tolak UMNO. Sah, UMNO hanya tinggal gusi di Semenanjung.

Tapi, puak puak nih tetap tak sedar diri. Dicari dan diberi bermacam alasan untuk "menghalalkan" kekalahan demi kekalahan yang bertimpa timpa datangnya.

Kononnya, petugas Pakatan khususnya PAS agresif dan menghalang pengundi keluar mengundi. Kononnya, pengundi hantu. Kononnya, rakyat menolak perubahan. Kononnya, Pakatan khususnya PAS menabur fitnah semahu mahunya. Macam macamlah yang "dikononkan" kepada kita.

Come onlah UMNO. Rakyat bukan bodoh. Yang kekal bodoh nih hanya puak puak UMNO jer. Pemikiran tetap tertutup dan otak dah beku. Dah tak boleh nak fikir secara waras lagi dah. dah macam zombie dah.

UMNO hanya boleh menang dengan cara "culik dan beli" jer. Kalau nak harapkan pilihanraya, jangan haraplah UMNO nak menang.


KETIGA - Pemimpin UMNO semuanya ada mata tapi buta, ada telinga tapi pekak, ada akal tapi mereng.

Masing masing sibuk berkokok kononnya Pakatan Rakyat adalah pakatan rapuh. Pakatan Rakyat tak mungkin bertahan lama. Hanya Barisan Nasional sahajalah yang bersatu padu. Perpaduan sebenar hanyalah di dalam UMNO dan Barisan Nasional.

Pergi mati laa.....

Yang semakin hari semakin ramai menyertai Pakatan adalah topgun, semi topgun atau bekas topgun Barisan Nasional. Walaupun ada diantaranya berstatus "bekas", namun pengikutnya masih ada dan masih ramai.

Berbeza pula dengan yang "melompat" ke Barisan Nasional. Semuanya ada kes. Semuanya rasuah dan korup.

Changkat Jering, saper tak kenal? Behrang, saper tak kenal? Jelapang, saper tak kenal? Bota, saper tak kenal? Lunas, saper tak kenal? Kalau ada yang tak kenal atau kalau masih ada yang dok bela katak katak nih, elok pergi mati juga.....


KEEMPAT - Kalah 7 - 1 secara berdepan dan "menang" 4 - 0 menerusi "pintu belakang"

Itu keadaannya. Layak lagikah untuk UMNO mendabik dada? Layak lagikah untuk UMNO bercakap soal maruah dan intergriti? Layak lagikah untuk Najib bercakap soal 1Malaysia setelah seluruh Semenanjung menolak "hasrat" beliau itu?

Pergi mati laaa......

4 comments:

  1. gua suke baca le... pegi mati umngok!

    ReplyDelete
  2. Kubur dah gali. Nisan dah tempah. Kain kafan dah ready. Tunggu mayat nyer jer lagi.

    Harap kawan kawan semua bersabar. Dah tak lama dah.....

    ReplyDelete
  3. izinkan den copy paste artikel bagus ini... yeeehaa...

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah. Ana izinkan. Akal ini kurniaan Allah swt. Hasilnya adalah milik semua.

    ReplyDelete