Monday, May 18, 2009

BN (BACA UMNO) TIDAK AKAN MELETAKKAN CALON DI DUN PENANTI



UMNO memutuskan tidak akan meletakkan calon di Penanti kerana kerusi itu dikosongkan tidak mengikut peruntukkan perlembagaan dan kerusi itu dikosongkan kerana PKR mahu menyelesaikan masalah parti tersebut. UMNO juga tidak mahu terperangkap dengan permainan politik kotor pembangkang.

Aku ketawa golek golek waktu Najib buat pengumuman nih. Muka Najib pun nampak macam kena selsema B*B* jer masa dia buat pengumuman tu. Biasalah tu. Aku memang mentertawakan apa sahaja yang UMNO buat. Namun, ada perkara yang lebih pelik dan ajaib berlaku yang mempunyai kaitan dengan pengumuman Najib itu.

Sahabat aku, Dazril, memang amat tidak berminat dengan politik. Malah, dia tak daftar sebagai pengundi pun. Pengumuman Si Najib telah membuatkan Dazril menelefon aku dan dia kata UMNO semakin teruk dan semakin penakut. Wow! Gampang juga penangan Si Najib nih.

Ok. Kita tukar tajuk.

Sah UMNO semakin teruk. Sah UMNO semakin menuju ke penghujung. Sah UMNO semakin mereput. Sah UMNO semakin tak ketahuan hala. Sah UMNO semakin gila bagi. Sah UMNO kecut perut dengan kebangkitan rakyat. Sah UMNO semakin tertekan.

Semua pengesahan yang aku buat di atas menggambarkan sah UMNO sedikit masa lagi akan diusung ke kuburan oleh orang orang UMNO sendiri.

Walaupun UMNO tidak akan meletakkan calon di Penanti, aku sangat yakin UMNO akan menaja calon bebas seperti mana yang UMNO lakukan di Bukit Selambau ari tu.

Jadi, petugas Pakatan Rakyat perlu bekerja kuat bagi mempastikan undi undi protes berjaya ditangani secara bijaksana dan berhemah. Jangan terperangkap dengan permainan takde telor UMNO nih.

1 comment:

  1. Macam mana lah Big Mama boleh terpikat dengan Bijan yang takde telor nih?

    ReplyDelete