Sunday, May 17, 2009

NAJIB : UMNO PERLU CARI HUJAH UNTUK LAWAN FITNAH DAN PUTAR BELIT PEMBANGKANG


Sejak siang tadi aku tengok media asyik siarkan permintaan Najib yang mahukan UMNO mencari hujah bagi mempastikan rakyat tidak terpengaruh dengan maklumat yang diputarbelitkan oleh pembangkang.


Najib kata pembangkang hanya tahu menabur fitnah dan gemar memutarbelitkan kenyataan yang dikeluarkan oleh kerajaan.

Aku nak tanya. Hujah apa yang nak dicari? Hujah apa yang nak dilawan? Mencari hujah untuk matikan hujah pembangkang atau mencari idea baru untuk mempastikan rakyat terus menerus ditipu? Setahu aku, UMNO mana ada hujah. Yang UMNO ada hanyalah dolak dalik jer.

Najib bagi nasihat dan amanat tu selepas beliau mempengerusikan mesyuarat pertama Badan Perhubungan UMNO Selangor yang dah nyawa nyawa ikan tu.

Kita ambil contoh di Selangor. Apa fitnah yang Pakatan Rakyat sebarkan? Apa maklumat yang Pakatan Rakyat putarbelit? Sebutkanlah. Jangan cakap tergantung gantung macam tergantungnya telur yang dua biji tu.

Yang memutarbelit fakta dan maklumat tu sebenarnya UMNO. Yang suka menabur fitnah tu sebenarnya UMNO. Jadi, sekarang nih UMNO dah mati akal. Maka, Najib yang dah tak ketahuan tu mahukan UMNO cari akal supaya rakyat terus lena dan terus bermimpi. Sesuatu harus dilakukan oleh UMNO supaya rakyat terus mempercayai dongeng yang menyebutkan hanya UMNO yang mampu memerintah dan hanya UMNO yang mampu membela nasib Melayu. Itu sebenarnya yang Najib mahukan.

Tak kisahlah Najib. Ikut suka kamu ler nak buat apa pun. Itu hal parti kamu. Cuma, aku ada satu soalan nak tanya. Waktu ko bercakap kepada media lepas mesyuarat tu, apsal muka ko nampak keruh dan kelat jer? Sakit perut atau serabut perut? Pening kepala atau serabut kepala? Hanya ko dan Allah swt jer yang tahu jawapannya.

Apa apa pun Najib, rakyat Malaysia sudah tahu yang mana intan dan yang mana kaca dan UMNO lah kaca yang dimaksudkan itu.

No comments:

Post a Comment