Sunday, May 17, 2009

KHIR TOYO : PENYELESAIAN MASALAH MASALAH YANG BERLAKU DI SELANGOR



“Kumpulan pemikir yang diwujudkan dalam Badan Perhubungan UMNO Selangor perlu mencari kaedah yang tepat dalam menyelesaikan masalah masalah yang berlaku di selangor”.

“Presiden mahukan pembaharuan tetapi apa pembaharuan yang akan kita lakukan? Ini masalah yang paling besar yang perlu difikirkan”.

Ini adalah statement yuang diucapkan oleh Khir Toyo selepas mesyuarat pertama Badan Perhubungan UMNO Selangor. UMNO Selangor telah mengambil keputusan untuk mewujudkan kumpulan pemikir bagi menyelesaikan sebanyak mungkin permasalahan yang wujud di Selangor.

Masalahnya, kalau nak selesaikan masalah, kenapa lantik Khir Toyo yang merupakan makhluk paling bermasalah di Selangor tu? Apa kejayaan Khir Toyo di Selangor? Entah, tapi ada. Antaranya menaiktarafkan tempe sehingga menjadi setaraf dengan botox. Apa pula taik Khir Toyo di Selangor? Banyak, sampai sukar nak digambarkan.

Kumpulan pemikir ini diwujudkan bertujuan untuk menyelesaikan masalah atau untuk merancang penipuan baru supaya rakyat Selangor sekali lagi berjaya diperkudakan dan diperbodohkan oleh UMNO?

Khir Toyo pun pening kepala nak fikir apakah pembaharuan yang nak dibuat di Selangor nih. Semuanya Pakatan Rakyat dan rancang dan sedang laksanakan. Dia sendiri mengaku dia dah tak boleh nak fikir dan nak memikirkan apakah pembaharuan itu adalah masalah besar bagi dirinya dan kumpulannya. Akal fikirannya dah rosak seperti mana hilangnya jerawat dan bintik hitam di wajahnya.

Sungguh pun wajahnya telah menjadi putih seputih rambut dan janggutnya tetapi hatinya dan pemikirannya masih tetap hitam sehitam sejenis spesis makhluk yang bebas berkeliaran di Perak kini.

Apa apa pun, good luck Khir Toyo. Selamat menikmati badi penyapu yang u hadiahkan kepada seseorang suatu ketika dahulu.

No comments:

Post a Comment