Friday, November 27, 2009

TAK PERLU BISING KAIN ORANG LAIN KOYAK JIKA SELUAR DALAM KO SENDIRI PUN BERLUBANG LUBANG



Ada jemaah bawa akhbar Utusan ke masjid masa orang sibuk sibuk menguruskan korban pagi tadi. Aku sebenarnya dah lama sangat tak baca akhbar Utusan. Mulanya rasa macam nak buat lapik ponggong jer tapi hati rasa macam nak selak selak juga.

Akhirnya, aku belek belek juga akhbar standard "haramjadah" nih.

Jumpa satu artikel yang menyiarkan pendapat, pandangan dan ulasan panjang lebar Mustapha Mohamed tentang pengganti Tok Guru selaku Menteri Besar Kelantan.

Soalan pertama - kenapa nak sibuk sibuk? Soalan kedua - perlu ker nak sibuk sibuk? Memang aku benci betul dengan gelagat dan mulut lidah orang UMNO nih.

Sama ada Tok Guru menamakan pengganti itu sekarang atau nanti, itu adalah urusan PAS dan bukan urusan UMNO. So, tak perlu nak sibuk sibuk.

Mustapha Mohamed macam nak kata PAS perlu mencontohi UMNO yang menamakan Timbalan Presiden sebagai Presiden apabila Presiden berundur. Soalnya, samakah PAS dan UMNO?

Bayangkan jika Timbalan Presiden UMNO tidak dinamakan sebagai Presiden UMNO apabila Presiden UMNO berundur. Agak agak, apa yang akan berlaku? Sah akan ada adegan baling balingan manja kerusi kerusi di dalam balairaya.

PAS tidak begitu. Jikapun ada orang PAS yang begitu, tentulah orang PAS yang begitu tidak pernah mendapat pentarbiyyahan langsung menerusi method tarbiyyah PAS yang sepatutnya.

Jadi, tidak perlulah untuk makhluk yang bernama Mustapha Mohamed ini mencampuri urusan siapakah pengganti Tok Guru selaku Menteri Besar Kelantan kerana siapalah beliau untuk berbuat demikian.

p/s : Alangkah bahagianya jika aku boleh menulis sesuka hati tentang PAS sedangkan aku berada di luar negara seperti blogger itu.

9 comments:

  1. HUSAM LETAK JAWATAN - LAPORAN UNTUK TARIK SIMPATI - LAPORAN KEBETULAN - ATAU LAPORAN PLAN TERANCANG - ATAU LAPORAN PALSU

    Post By PS sebelum nie diambik dari Utusan....

    Kredibiliti = 0

    ReplyDelete
  2. Untuk penelitian ANON 12:09

    Pertama - Ko fahami dulu tajuk posting aku tu sebelum ko nak tuduh aku menjadikan artikel Utusan sebagai sandaran.

    Kedua - Aku menyiarkan artikel Utusan tersebut bukan mahu mewarwarkan bahawa Husam Musa telah meletakkan jawatan.

    Ketiga - Tujuan aku olah tajuk dan tujuan aku buat perbandingan tajuk aku dengan artikel Utusan tersebut adalah untuk mematikan hujah UMNO yang ber iya iya gembira jika Husam Musa benar benar meletakkan jawatan.

    Keempat - Bukankah tajuk posting aku itu kontra dengan isi kandungan artikel Utusan tersebut?

    Lain kali, fahami dulu selok belok penulisan terutamanya perbandingan di antara tajuk dengan isi artikel.

    Jangan main lompat jer. Sah bangan tahap gaban.

    ReplyDelete
  3. Ada jemaah bawa akhbar Utusan ke masjid masa orang sibuk sibuk menguruskan korban pagi tadi. Aku sebenarnya DAH LAMA SANGAT tak baca akhbar Utusan. Mulanya rasa macam nak buat lapik ponggong jer tapi hati rasa macam nak selak selak juga


    Mano satu hok betul?

    ReplyDelete
  4. Artikel Utusan yg menyebutkan Husam Musa letak jawatan adalah salinan artikel yg diemelkan kpd aku dan bukannya aku pi beli Utusan tu.

    Sahabat tersebut minta aku buat ulasan. Mcm mana aku nak buat ulasan jika aku tak baca salinan artikel tu? Adakah dgn membaca salinan artikel itu membawa erti aku beli dan baca the whole Utusan?

    Perkara yg bodoh tu pun nak diperdebatkan. Carilah topik yg ada nilai sikit. Bangang.

    ReplyDelete
  5. PS, aku sokong hang dlm hal nie. Memang bengong anon yg dok pertikai perkara mcm nie.

    Kalau dah takdak modal nak kritik orang, jgnlah serlahkan pulak kebodohan diri.

    Hang jgn layan komen mcm nie. Memang takde kredibiliti anon sengal nie.

    ReplyDelete
  6. PS...

    surat kobar ARAKah puak2 mu tu aku buat kesat taik anjing dgn babi jah...

    ReplyDelete
  7. Aku tak kisah pun jika ko nak gunakan Harakah itu kesat taik babi dan taik anjing sebab Harakah tu bukan al-Quran.

    Tapikan, apa yang aku terkejut, rajin benar ko mengesat taik babi dan taik anjing. Orang Islam mana boleh buat macam tu. Sah sah ko nih jahil tentang hukum, kan?

    Kan dah kantoi. Bodoh wal bongok wal bengong. Itulah ko.

    Carilah kerja lain. Takkan kerja mengesat taik babi dan taik anjing tu jer yg ko mampu buat.

    Joostspring...kesian mak ayah ko kan.

    ReplyDelete
  8. alahai PS ni...lemah btuil akal kau ni kan...

    tu la...otak dah bebal sgt sbb dah tepu dgn ARAKah...

    wei PS..

    kitab ARAKah kau tu taraf2 layak buat kesat taik babi dan hanjing je..tu pun xfaham2 lg ke..

    ReplyDelete
  9. joostspring.....ko tak yah nak pusing pusing jejauh. ko dah kantoi. lain kali fikir dulu sebelum tulis. pencacai kesat najis anjing dan babi rupanya ko nih.

    kantoi doh. hahahahahahaha......

    ReplyDelete