Monday, December 7, 2009

KERJA JAHAT TANGAN JAHAT SIAPA YANG CUBA MENCEMARKAN PERHIMPUNAN MENYOKONG TOK GURU PADA 4 DISEMBER 2009



Ribuan yang hadir ke perhimpunan tersebut walaupun hujan. At least, jauh lebih ramai berbanding perhimpunan yang dianjurkan UMNO beberapa hari sebelum tu.


Apa yang nak diceritakan di sini adalah tentang banner banner yang wujud atau khususnya banner yang telah disisihkan oleh Unit Amal yang "menapis banner".

Cerita lanjutnya di sini.

18 comments:

  1. apa yang tak kena dengan banner tersebut? kehadiran ribuan rakyat kelantan dari berbagai agama dan bangsa menzahirkan sokongan mereka kepada tgna. sekaligus menyatakan (banner) perlu dan pentingnya keluarga tgna sendiri memahami bahawa tgna bukan hanya milik mereka tetapi seluruh rakyat kelantan! mesej yang ingin disampaikan mudah sekali - tindakan kalian (banner) tidak menunjukkan kalian bersama rakyat kelantan "we love tok guru"!

    ReplyDelete
  2. ni mesti kerja2 org yg nak melaga-lagakan husam dgn tgna.

    tak abis2 lg ke???

    saya rasa tak perlu dihebohkan benda terpinggir ni dlm blog tuan.

    bertambah haru ada la......

    //ptrjy

    ReplyDelete
  3. Salam,
    Setakat mana benar dakwaan itu wallahuallam.

    ReplyDelete
  4. tuan... jangan terpengaruh dengan jaluran pemikiran mso... cepat dia mengaitkan isu banner dengan yb husam... saya pohon tuan berfikiran rasional, dalam kemelut di kelantan sekarang mudah untuk mana-mana pihak untuk mengatur gerak kerja bagi meretakkan pas kelantan.. hanya dengan beberapa keping banner, hilang kewarasan kita berfikir? mso cuba secara sinis membuat andaian kehadiran yb husam dalam perhimpunan tersebut... hadir pun salah kalau tidak hadir lagilah salah. saya kesal kerana tuan menyiarkan posting mso didalam entri tuan... tidak kah tuan sedar di akhir posting mso beliau mengibaratkan tuan guru seperti pandir... teramat sedih

    ReplyDelete
  5. Terpulanglah jika teman teman nak kata ana cuba melaga lagakan Husam dengan Tok Guru.

    Dulu, teman teman pernah kata benda yg sama kpd kickdefella tak?

    Jika posting mso itu dianggap kurang ajar krn menyamakan Tok Guru dengan pandir, adakah teman teman memberikan pandangan yg sama kepada artikel penarikbeca yang mengibaratkan Tok Gru sebagai syaitan?

    ReplyDelete
  6. Salam ps...

    ambo kalu pasal banner ni malas nak ambil 'pot' le. sebab apa? masa demo depan suk baru ni pun ada banner yg nakkan husam jadi mb..sedangkan puak2 tu geng mana?..UMNO! jadi kalau banner yang dikutip atas tanah belake jemore ni pun saudara ps nak paste kat sini tak payah le..cukup sekadar artikel di berlegar di blog mso sudah le kerana orang tahu sikap mso tu..itu yang menyebabkan pengomen ps bertanya pendirian saudara. kadang tindakan kita akan menimbulkan persoalan..betul tak?....

    ReplyDelete
  7. Em MAhfuz pun dah bersuara minta Arifahmi segera letak jawatan agar tak dgr lagi suara2 sumbang memburukkan Tok Guru. Memanglah letak jawatan ada prosedur tetapi Arifahmi pun mcm tarik tali pula. Em mcm tak berapa logik alasan Arifahmi tangguh letak jawatan supaya beri masa TGNA cari pengganti sedangkan boleh je TGNA jadi pemangku atau lantik sesiapa (pengarah PMBK contohnya) jadi pemangku sementara cari penganti sesuai. Er jagan la pula sy komen begini ada yg tuduh sy ni agen husam ke benci Arifahmi ke. Saya cuma nak agar kemelut ni cepat selesai. Sayangkan PMBK dan jawatan ke sayangkan maruah Tok Guru dan PAS?????

    ReplyDelete
  8. Semua berhak bersuara - ana setuju.

    Semua berhak memberikan pandangan - ana setuju.

    Blog ini akan lontarkan isu supaya sama sama meluahkan pro dan kontra isu tersebut.

    ReplyDelete
  9. Kalau ikut hujah PS ni (yg terpengaruh dgn MSO), Mahfuz pun macam Husam lah bersepakat menentang TG Nik Aziz?

    Pada aku senang saja, PMBK tu syarikat besar, bukan jenis yg opis shoplot. Jenis yg GLC ni, atau yg besar ni, bila CEO dia nak kena letak jawatan, sepatutnya dia berhenti 24 jam tetapi dapat gaji 3 bulan. Ini supaya memudahkan CEO pengganti untuk mengambil alih meneraju syarikat. Benda ni biasa diamalkan oleh syarikat-syarikat besar mana-mana negara pun.

    Bila Ariffahmi memberi alasan dangkal untuk dia terus berada di PMBK sampai bulan Mac, itu menunjukkan tahap ke-profesional dirinya. Serupa juga ianya menunjukkan mentaliti orang yg menyokong hujah Ariffahmi ini. Sememangnya tidak profesional!

    - kuntau

    ReplyDelete
  10. Suka hati ko lah kuntau. Tak jadi berwacana ker?

    ReplyDelete
  11. PS,

    Aku dah bagitau dulu lagi. Ariffahmi ni bodoh. Kalau dia tu cerdik sedikit saja, dia dah lama dah resign dan keluar dari PMBK tu. Supaya tidak memberi ruang kepada sesiapa utk menyerang TG Nik Aziz berkenaan isu PMBK ni.

    TG Nik Aziz tidak mungkin nak bagitau direct kat menantu dia - "anta bagi notis 24 jam" - bukannya menantu tu budak baru bekerja. Semuanya terpulang pada Ariffahmi, TG Nik Aziz dah bagi signal, masyarakat dah bagi signal. Cuma agaknya dia tu bengap sikit, tak faham-faham gak.

    Sekarang ni kau tengok, musuh PAS Kelantan masih saja ada peluru PMBK nak halakan pada TG Nik Aziz.

    - kuntau

    ReplyDelete
  12. Kuntau.....aku nak tambah sikit - musuh PAS dan "bloggers cari makan".

    Tak jadi berwacana ker?

    ReplyDelete
  13. PS,
    Hang ni satu level dengan KF. Sebab dua-dua nak pisahkan TG dari Husam. Macamana ada mashukkk...

    ReplyDelete
  14. Salam ps..

    ni ambo paste komen ambo di mso tapi tak lepas pasala komen mahfuz mengenai PMBK @Arifahmi..

    "pada ambo yang baca kenyataan mahfuz dalam bernama tak de apa yang besar pun (no big deal!)..beliau memberi pandangan sahaja supaya persepsi terhadap PMBK dan tok guru dapat dipulihkan segera. Cuma yang jadi besar bila pak mso mengulas cara macam ni seolah-olah nak menunjukkan yang mahfuz bermasalah dengan tok guru. Apa yang ambo nampak pak mso cuba melaga-lagakan antara keduanya.

    Cara pak mso ulas ni menampakkan mahfuz adalah salah seorang yang termasuk dalam list yang kurang pak mso sukai. Adakah ini berkaitan dengan kes tumbuk adun hari tu?..persepsi ambo sahaja...yang tahu haya pak mso sahaja!"

    ReplyDelete
  15. Salam Tuan Blogger.

    Semakin hari semakin banyak anjing menyalak bukit.

    Seperti biasa, bukit tak runtuh tapi anjing yang terjelir lidah kepenatan sendiri.

    Walaupun aku bukan orang Kelantan, tapi aku TETAP menyokong TGNA.

    ReplyDelete
  16. Aku bukan mcm ko yg boleh dibeli beli wahai ANON 11:11.

    Aku tak baca lg ulasan MSO tetapi jika benar apa yg ko kata tu john rasanya aku juga tak setuju.

    C-1-1.....biasalah tu. Anjing upahan pun ramai skrg nih.

    ReplyDelete
  17. banner tu sepadan dengan kenyataan mahfuz.

    mahfuz bodo beri kenyataan terbuka isu yang orang dah tak ambil tahu sgt.. si CEO pun dah kasi tau nak berambus dari PMBK.

    sabar-sabar le.. atau semua dah gian nak submit CV member memasing..ha ha ha.. pastu leh balun balak atas nama pertanian...

    bang..kalu ikut gomen...bagi notis resign 24hours, kita kena bayar gomen sebulan gaji..

    ReplyDelete
  18. Jika banner itu sepadan dengan kenyataan Hj Mahfuz, pada ana, itu hanyalah kebetulan sahaja dan bukannya satu perancangan awal.

    Hj Mahfuz tidak bodoh cuma beliau juga seperti mana ramai pimpinan PAS yang lain yang gemar bercakap kepada media.

    Pantang dihulurkan mikrofon langsung terus bersuara. Pantang ditanya langsung terus menjawab tanpa difikirkan dahulu apa implikasi jawapan yang diberikan.

    ReplyDelete