Friday, October 9, 2009

MANUSIA BERBONDONG BONDONG KE MASJID UNTUK SOLAT JUMAAT - PENGUATKUASA MPPD SIBUK MENYAMAN - SOLAT JUMAAT PUN TIDAK






Ketika umat Islam sibuk menunaikan solat Jumaat, penguatkuasa MPPD sibuk mengeluarkan saman kepada para peniaga pro PAS dan pro Pakatan yang mendirikan gerai jualan di tepi jalan berhampiran Markas Induk PAS.

Para peniaga terbabit pula tiada di gerai kerana turut serta menunaikan solat Jumaat.

Daripada maklumat yang diperolehi daripada para peniaga, mereka telah pun membayar segala apa yang perlu dibayar kepada MPPD bagi membolehkan mereka mendirikan gerai sementara di tepi jalan terbabit.

Malangnya, setelah mematuhi semua syarat yang ditetapkan oleh MPPD dan setelah MPPD memberikan keizinan kepada mereka untuk berniaga, sebilangan lagi pegawai dan penguatkuasa yang juga daripada MPPD telah melacurkan diri mereka untuk ditunggangi sesuka hati oleh UMNO.

Sesungguhnya aktiviti saman menyaman oleh penguatkuasa MPPD tadi bukanlah kehendak MPPD tetapi lebih merupakan kehendak UMNO dan Isa Samad.

Kononnya memperjuangkan hak orang Melayu dan membela nasib peniaga Melayu tetapi hakikat sebenarnya memijak dan memusnahkan orang Melayu.

Itulah UMNO.

Tidak ada apa lagi yang boleh kita harapkan daripada UMNO kerana UMNO sememangnya tidak boleh diharap.

Ayuh !! Bangunlah wahai pengundi Bagan Pinang. Benamkan Isa Samad dan UMNO. Anda akan dikenang sebagai perwira Malaysia Moden jika anda mampu menguburkan UMNO di kubu kuatnya.

No comments:

Post a Comment