Monday, October 26, 2009

YA ALLAH, KAMI SERAHKAN PIMPINAN KAMI KEPADA-MU - SINGKIRKANLAH MEREKA JIKA MEREKA ITU MUDHARAT



Nampaknya suara suarayang menyanggah cadangan TG Hj Nik Aziz semakin kuat berbunyi. Suara suara yang tidak bersetuju dengan cadangan EGM telah diberikan ruang seluas luasnya oleh media UMNO.

Manakala, pemimpin yang paling lantang menyanggah pula akan mendapat liputan meluas daripada pihak media musuh.

TG Hj Nik Aziz pula nampaknya sekali lagi akan dijadikan punching bag oleh kelompok kelompok jahanam nih.

Tak mengapalah. Mungkin yang ramai ramai tu "matang berpolitik" walaupun ketara sekali tidak memiliki kematangan politik.

Ya Allah, jika jemaah ini mendapat redha dan restu-Mu, Engkau bukakanlah jalan supaya semua kemelut yang melanda ini selesai. Namun, Ya Allah, jika jemaah yang ada ini semakin hanyut dalam arus cintakan dunia dan pimpinan yang ada itu memang mempunyai "janji sulit" dengan UMNO, Engkau hancurkanlah jemaah ini dan Engkau gantikanlah jemaah ini dengan jemaah yang lain supaya kesucian dan kemurnian jihad ini tetap terjaga.

Ya Allah, kami keliru dengan gelagat pimpinan kami. Kami menjadi semakin tidak faham dengan tujuan perjuangan mereka. Ya Allah, jika mereka ini masih bermanfaat kepada jemaah dan ummah, kekalkanlah mereka di dalam jemaah ini untuk memimpin kami.

Namun, Ya Allah, jika mereka ini lebih banyak mendatangkan mudharat kepada jemaah dan perjuangan ini, Engkau pisahkanlah mereka dari jemaah dan perjuangan ini dan Engkau gantikanlah mereka dengan pimpinan yang ikhlas dan amanah supaya kesucian jihad ini tetap terpelihara.

Ya Allah, Engkau Maha Mendengar dan Maha Memahami. Ya Allah, Engkau Maha Mengetahui dan Maha Berkuasa serta Maha Kuat. Engkaulah Zat yang kami sembah dan kami mohon pertolongan. Bantulah kami, Ya Allah.

Ameen

No comments:

Post a Comment