Friday, October 2, 2009

KOLAM PENTERNAKAN MATA LEBAM ENTERPRISE PECAH LAGI - KATAK SHARUDDIN TELAH MELOMPAT - TAKDE PEKDAH TERNAK KATA PURU



Kolam penternakan katak yang dimiliki oleh Mata Lebam Enterprise pecah lagi. Hari nih, seekor lagi katak telah dilaporkan melompat keluar daripada kolam penternakan tersebut sebagai tanda protest kepada keputusan pemilik kolam itu untuk menyokong calon PAS di PRK DUN Bagan Pinang.

Katak resdung bernama Sharuddin iyu telah mengisytiharkan dirinya bebas daripada kekangan tembok kolam yang telah mengurung beliau sejak tahun 2004.

Sementara itu, pemilik kolam tersebut dilaporkan tidak kisah dengan lompatan Sharuddin kerana Sharuddin tu bukannya orang penting pun. nak lompat pun lompatlah. Datang tak dijemput, pergi dialu-alukan.

Cuma, apa yang aku nak sebut di sini hanyalah sedikit nasihat kepada Mata Lebam Enterprise. Kenalpasti spesis katar terbaik sebelum membuka kolam baru supaya katak kata puru seperti Sharuddin, Jamaluddin, Osman Jailu dan Radzi tidak membuat onar di dalam kolam.

Jika tidak, keuntungan belum terjamin. Duit masuk tapi duit takde. Maknanya, menang kerusi tapi kerusi tu bukan milik kita.

Faham, kan? Saifuddin?!

5 comments:

  1. nie kalau nak tau makhluk sharuddin nie pun species ibrahim kodok juga.

    bro, tak best guna katak puru. lagi best kalau panggey kodok.

    ReplyDelete
  2. Secara peribadinya, aku lebih suka spesis spesis begini lompat skrg supaya jika Allah swt mentaqdirkan Pakatan menang lebih besar dalam PRU Ke 13 nanti, dah takde lagi yang akan lompat.

    Sebenarnya, PKR, PAS mahupun DAP, akan menjadi semakin matang apabila melalui proses proses yang sebegini.

    Memang sedih tetapi apabila memikirkan manfaat dan perpaduan dari sudut jangka panjang, maka katak katak lompat ini dialu-alukan untuk melompat.

    Lompatlah. Rakyat tidak memerlukan katak untuk membela nasib rakyat.

    ReplyDelete
  3. bro, mamak azeez tuduh parti pembangkang pukul dia. usha tgk dlm utusan meloya... mau dok ulas mamak nie.

    ReplyDelete
  4. Standardlah. Yahudilah katakan.

    Bila kena sikit, heboh tahap gila babun. Bila depa hentam orang sampai tiga suku nyawa, tak bising pula.

    Tapi Azeez nih memang elok kena lantun macam tu. Baru sesuai dengan muka dan perangai dia tu.

    ReplyDelete
  5. hahaha, bro mana pi partner sekapai dgn dia??? oooooooo lupa la plak, baghu kawin. game giller kot sampai no news, kalau tak ada la juga muka haram sade nie.

    ReplyDelete