Wednesday, October 21, 2009

SAYU SETIAP KALI MENGENANGKAN TG HJ NIK AZIZ



Dulu, beliau dihentam berbulan bulan lamanya. Bukan setakat oleh akhbar malah oleh pimpinan pihak musuh juga. Majlis Fatwa juga menghentam beliau. Ustaz pro UMNO pun menghentam beliau. Prof Mahmood Zuhdi, hentam. Nakhaie, hentam. Dr Yusuf Hussin, hentam.

Takde saper pun bersuara. Semua diam. Kelihatan bersetuju sajer dengan hentam hentaman musuh itu. Semua yang ada setakat jadi pemerhati jer.

TG Hj Nik Aziz dituduh "pelampau", MANA KETUA PENERANGAN PAS?

TG Hj Nik Aziz dituduh "penyeleweng", MANA KETUA PENERANGAN PAS?

TG Hj Nik Aziz dituduh "memegang kunci syurga", MANA KETUA PENERANGAN PAS?

Bangak lagi tuduhan liar dan kurang ajar jika mahu disenaraikan di sini. Di mana KETUA PENERANGAN PAS ketika itu?

Sekarang, apabila secara ilmiahnya, Prof Aziz Bari melontarkan satu idea yang kelihatan tidak senada dengan parti, maka bersuaralah KETUA PENERANGAN PAS dengan hujah hujah bertaraf pemikiran budak tadika KEMAS.

Apa yang Prof Aziz Bari suarakan itu hanya tidak senada dengan kehendak parti sedangkan segala tuduhan liar ke atas TG Hj Nik Aziz itu melibatkan salah faham terhadap Islam. Mana satu yang lebih patut diperjelaskan? Kepentingan parti atau kepentingan Islam?

Yang bersuara hanya bloggers jer. Sayu sangat bila kenangkan semua nih. Tapi, takperlah. Kami akan perangi sesaper juga yang memperlekehkan TG Hj Nik Aziz walaupun pimpinan PAS selagi mana TG Hj Nik Aziz berada di atas landasan yang betul.

Tak tahulah kot kot KETUA PENERANGAN PAS nih pun jenis otak tepu macam KETUA PEMUDA PAS juga.

6 comments:

  1. Memang semua pimpinan tertinggi ada masalah bro. otak lembab. Start dari Presiden, pastu timb. presiden, s/u agung, ketua penerangan, dan ketua pemuda. malangnya nasib PAS. yang jenis lembab semua duduk atas.

    ReplyDelete
  2. Ubahlah..kalau rasakan boleh..!!
    Sekadar ngutuk kat belakang rasanya tak sampai kemana. Salurkan melalui undian sekiranya anda berkelayakan.

    ReplyDelete
  3. reformis jalanan,

    tu lah contoh terbaik 'kepimpinan ulama' sejak ia diperkenalkan pada tahun 1982. mengalahkan era almarhum fadzil noor.

    mereka perlu sedaya mungkin mempertahankan kedudukan mereka. pengemasan sudahpun dilakukan apabila setiausaha agung pas sudah setaraf dgn setiausaha agung dap. presiden hanya untuk memanaskan kerusi. timbalan pula, presiden sedang menunggu. inilah wira2 "pertemuan dalam gelap" dgn umno.

    mereka telah menipu sejak itu. tak mengaku bertemu umno. apabila dah terdedah, dikatanya pula, dipersetujui majlis syura ulama. apabila ada ahli majlis syura ulama menafikan perkara itu pernah dibincangkan, dijajanya pula wala'.

    bermodalkan wala' ini mereka mencanang "kepimpinan ulama tercabar" menjelang muktamar ke 55 yang lalu. timbalan mursyidul am turut jump the bandwagon, pertemuan2 sulit berlangsung termasuk di rumah beliau sendiri. kempen berjalan hebat, baik secara 'gentlemen' atau secara menyerang peribadi. ketua dewan ulama ketika itu juga tidak melepaskan peluang. dia menggegerkan 'rasuah' telah berlaku di mesyuarat satu kawasan di negerinya.

    blog2 tertentu tumbuh / digunakan untuk menyerang peribadi. yang terlibat khabarnya dari pas terengganu. nak kata tak menasabah, hari ini jalan raja laut sudah menjadi tempat 'persinggahan' veteran dari terengganu.

    harakah mulai melenyapkan berita berkaitan tgna. khabarnya, pengarah urusan harakah adalah dari terengganu. it pas pusat, mengikut ceritanya, juga diketuai oleh orang terengganu. editor siasah juga, katanya, orang terengganu. nampaknya pas terengganu sudah menguasai pas pusat.

    utk 'menyedapkan' hati entah siapa, kononnya, jawatan bendahari (jawatan lantikan) turut "dipertandingkan." muslihat ni lebih kurang apa yang berlaku pada pru 12. untuk mengelak tohmahan bahawa 'dia' kemaruk kerusi mb, pj terengganu mencalunkan tghh bertanding di parlimen dan juga dun walaupun sudah diputuskan seorang calon hanya boleh bertanding hanya satu kerusi - parlimen atau dun.

    sekarang rasailah "kehangatan" dari tindakan wala' tutup mata lantaran termakan umpan "kepimpinan ulama tercabar." 'penipu' sudah dibenarkan. bukan koman2 orang yang mempertahankan penipuan ini. ketua pernerangan pas pusat, ketua penerangan pas selangor, institut kajian polisi negeri terengganu. mereka sudah jadikan pas ini milik mereka.

    harap2, ahli semua sedar dari mimpi indah berbantalkan wala'.

    ReplyDelete
  4. Ana meraikan semua pandangan di atas sama ada senada atau tidak senada dengan pandangan ana.

    Wajib untuk kita memahami bahawa tegur menegur itu adalah sebahagian daripada iman bagi seorang muslim.

    Menegur, yer mudah. Tidak menjadi masalah.

    Yang menjadi masalah adalah adakah teguran itu didengar dan adakah yang ditegur itu mahu mendengar. Itu jer.

    Apa apa pun, muhasabahlah dan istiqamahlah dengan perjuangan ini. Pemimpin datang dan pergi. Namun, perjuangan tetap di situ.

    Berjuanglah kerana redha dan restu Allah swt.

    Pergi jahanam sesaper juga yang berjuang kerana mengharapkan redha dan restu Presiden atau redha dan restu pimpinan yang lainnya.

    ReplyDelete
  5. Salam,
    Usaha memecahkan dan membelah hubungan TG Nik Aziz dan TG Hj Abd Hadi masih terus berjalan secara halus.Berhati-hati.Musuh sangat tahu akan tonggak kekuatan PAS buat masa sekarang terletak ditangan kedua-dua tokoh utama ini.Berhati-hati lah dengan gerakan ini.
    Semoga sama sama memohon pertolongan Allah dengan solat dan berdoa,sesungguhnya doa itu adalah senjata bagi org2 Mukmin.

    ReplyDelete
  6. Doa sahaja tak cukup dusunraja.... usaha dulu baru doa..... Kita bukan zaman Pak Lah

    ReplyDelete