Thursday, October 1, 2009

KEMATIAN KUGAN - KENAPA HANYA KONSTABEL? - KENAPA TIDAK IGP DAN MENTERI DALAM NEGERI SEKALI?



Setelah sekian lama menunggu, akhirnya seorang anggota polisberpangkat konstabel, itupun jika beliau masih layak untuk dipanggil "orang", telah dihadapkan ke mahkamah atas dua tuduhan menyebabkan cedera parah ke atas A. Kugan yang telah meninggal dunia di dalam lokap polis sekitar Januari lalu.

Masyarakat memang menunggu perkembangan kes ini. Dan, selaku anggota masyarakat, aku amat mengharapkan keadilan diberikan kepada semua pihak tidak kira keluarga mendiang A. Kugan atau kepada konstabel terbabit.

Soalnya, kenapa konstabel itu seorang jer? Takkanlah hanya "tangan" beliau jer? Mana "tangan tangan" lain? Bukankah "superior"nya juga patut diseret sama?

Apakah IGP yang sangat cerdik dan licik itu tidak boleh turut didakwa dalam kes ini? Kenapa Menteri Dalam Negeri yang lemah gemalai itu tidak didakwa bersama? Bukankah PDRM berada di bawah tapak kaki mereka?

Kenapa aku sebut "di bawah tapak kaki" mereka? Kerana, memang itu pun yang mereka praktikkan. Sendiri mau ingatlah...

Dulu, ketika beberapa orang remaja bawah umur ditahan atas kesalahannya kononnya menyertai demonstrasi haram, maka berbunyi dan bernyanyilah beberapa "ekor" orang yang mencadangkan ibu bapa remaja tersebut turut diseret ke mahkamah atas "tuduhan" tidak pandai menjaga anak.

Sekarang, apa kita IGP yang cerdik dan licik itu serta Menteri Dalam Negeri yang lemah gemalai itu juga diseret ke mahkamah atas tuduhan tidak pandai mendisiplinkan anggota? Amacam? Ada berani?

Mati hidup semula pun cadangan aku ni tak akan dilayan. Maklumlah, saling jilat menjilat. Menteri buat salah, IGP cover. IGP buat salah, menteri cover. SPRM buat salah, PDRM cover. PDRM buat salah, SPRM cover. Standardlah..kerajaan lanunlah katakan.

Walau apa pun, masyarakat India jangan tertipu. Dakwaan ke atas konstabel itu hanyalah gimik pilihanraya seperti dakwaan ke atas 12 orang pengganas UMNO yang memijak kepala lembu di Shah Alam hari tu.

Gegak gempita seluruh negara tetapi selepas 12 "ekor" orang itu didakwa, senyaplah semua pihak. Termasuk Pakatan juga. 12 "ekor" orang itu baru didakwa. Belum pun dihukum. Itu baru sebutan kes jer. Perbicaraannya belum lagi.

Yang kita tuntut adalah dihukum bukannya dibawa ke mahkamah macam bintang filem dan bukannya sekadar kes itu disebut sahaja. Masyarakat jangan tertipu dengan permainan puak puak jahanam nih.

Kalau tak percaya..tengoklah nanti.

13 comments:

  1. cian betoi kat konstabel india tue, naya ja kena dakwa. jijik sungguh pekerjaan yg menjadi pencacai UMNO. lebih hina dari pompuan jalang.

    ReplyDelete
  2. Yup. Tidak membawa sebarang makna sebenarnya. Jika IGP yg dibawa ke mahkamah, itu baru bermakna.

    ReplyDelete
  3. YA ALLAH, HANCURKANLAH KEBATHILAN DAN TEGAKKAN KEBENARAN. AMIN YA RABBAL 'ALAMEEN.

    ReplyDelete
  4. berhentilah jadi kuda belang taksub yang membabi buta! berhenti buat kerja munafiq la!
    nik aziz tu sesat lagi menyesatkan...
    guna akal utk berfikir! guna hati untuk menilai!
    ada ker???

    ReplyDelete
  5. Saper lak mamat bodoh putra merdeka konon...minda ko tu tak merdeka..merdeka konon..Dah la umno curi pkataan merdeka dari PKMM..Ya syeikh pemburu syahid, ana susah nak bukak blog enta... Sebab berat arr blog enta..komputer ana akan jadi mcm tak betul sikit..kalau nak berhubung pakai emel ok gak.. hilmi_86@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. Kepada semua kuda-kuda belang PAS taksub tentunya Pilihan Raya Kecil Bagan Pinang ini merupakan suatu peluang yang cerah untuk mereka mendapatkan balasan syurga seperti mana yang di janjikan oleh ulama sesat, ulama dalam semak, Tok Guru Nak Abis Nik Aziz.

    Bagi mereka yang sudah mendapatkan jaminan syurga ketika mengikuti PRK yang terdahulu nampaknya ini masa untuk membuat booking syurga untuk datuk nenek mereka yang sebelum ini dalam hayatnya tidak pernah masuk PAS, mengundi PAS malah membantu PAS dalam pilihanraya.

    Namun bagi yang baru dan belum pernah bersama-sama berjihad jahat di dalam PAS maka ini kesempatan dalam kesempitan yang paling sesuai untuk membuktikan bahawa anda layak dan berhak untuk mendapat jaminan syurga dari nik aziz.

    Anda juga berpeluang untuk meng'confirm'kan yang sembahyang anda yang tunggang langgang selama ini boleh diterima atau di tolak. Tapi dah nama kuda belang mesti ada special lane untuk anda. No Problem!

    Bagi yang kafir tegak, yang memang menolak Islam, yang membantu menegakkan kalimah Allah di dalam gereja, yang bersungguh-sungguh membangunkan kuil, yang seronok berlakon porno, yang merasa azan memekakkan telinga, yang percaya beer tidak haram dan mempertahankannya maka ini juga peluang dan kesempatan untuk membaiah kepada tok guru sesat agar diampunkan segala dosa. Kira acara membersihkan dosa la cuma tak perlu mandi di sungai ganjes cuma mandi laut di Port Dickson. Boleh syurga juga tuh!

    Bagi peliwat tegar dan pengamal sex sonsang mereka telah pun mendapat jaminan syurga lebih awal dan tidak perlu diragukan akan ke 'syumulan' mereka. Apapun ini masanya! ini ketikanya! ini peluangnya! bagi semua kuda-kuda belang taksub pengikut pembangkang untuk membuktikan bahawa anda adalah pejuang!

    Pejuang dalam menghancurkan Kesucian Agama Islam! pejuang dalam memecah belahkan perpaduan! pejuang dalam meruntuhkan kuasa melayu yang selama ini menjadi payung negara! Pejuang dalam erti kata perosak, pemusnah! tapi itu semua jangan dijadikan alasan kerana anda semua berhak untuk mendapat syurga seperti mana yang di janji kan oleh tok guru sesat anda semua!!!
    Mari dapatkan syurga anda di Bagan Pinang!

    ReplyDelete
  7. Salam semua,
    Kalau konstabel tu yang buat biarlah dia yang kena tindakan, tak kan IGP pulak. walaupun IGP tuadalah ketuanya. Sama la kalau anak anak kita merempit ke , rogol anak dara orang ke, tak kan kita sebagai mak bapak yang kena dakwa. berbicaralah secara adil. Jangan dok bela sangat la india dan cina di negara kita, kerana mereka mereka ini sedang ghairah untuk mendapatkan pemerintahan melalui kata kata manis dari sokongan melayu islam yang lebih membabi buta seperti nik aziz yang hampir dah nak mampos, haji hadi kira ok la. kuncu kuncu pemimpin pas di kelantan serta nizar makan babi dan seangkatan dengan beliau. wahai pejuang islam di malaysia, kembalilah martabatkan agama islam melalui kerajaan BN jika anda semua mahukan kesenangan di dunia dan di akhirat. Bak kata imam shfei, Kalau berjaya di dunia maka berjayalah di akhirat.
    amin,

    ReplyDelete
  8. Kepada PUTRA MERDEKA :

    Dari dulu sampai skrg, yang korang asyik sebut hanyalah "Nik Aziz sesat lagi menyesatkan".

    Buktikanlah. Jangan main sebut jer.


    Kepada ANON yang takde jatidiri :

    Buka soal bela India atau bukan India. Soalnya, dia dizalimi. Islam ajar kita untuk menegakkan keadilan. Yang ajar kita untuk bela Melayu hanyalah UMNO dan bukan ajaran Islam.

    Dulu, IGP juga yang kata jika anak buat salah, mak ayah akan didakwa juga di mahkamah. Jadi, apa kata kita tukar pula sekarang nih. Bila polis buat salah, kita dakwa IGP dan Menteri Dalam Negeri sekali.

    Ko faham tak?

    ReplyDelete
  9. woiiiiiit putra merdeka, kalau hg kata kami kuda belang PAS, hang tue BABI TUNGGAL UMNO pukimek....... siyer hg.

    ReplyDelete
  10. Puak puak puaka ni kan bila cakap je mintak bukti,,, babi betul la puak puak kau ni...jenis spesis setan betul la...

    Kalau BN je semua salah,,, pukimak kau la puak puak hamPAS oi... mampos la puak puak kau ni

    ReplyDelete
  11. Apsal nak marah? Kalau betul, buktikan. Jangan cakap kosong jer. Fitnah tu.

    Apsal nak marah? Kantoi kan? Terserlah kebongokan korang kan?

    Sah munafiq...

    ReplyDelete
  12. sah putra merdeka DAYUSSSSSSS, mungkin pakai nick ANON konon nak cover. hoi toya..... kalau cakap, tuduh tarak bukti itu FITNAH namanya. ada paham ka?? apa?? tarak faham??? pi mampoih laaaaaa. bak kata TGNA "pegi jahane".

    ReplyDelete