Sunday, May 17, 2009

HISHAMUDDIN HUSSEIN : RAKYAT MUNGKIN MENOLAK BARISAN NASIONAL DAN PAKATAN RAKYAT



“Rakyat mungkin menolak Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat kerana muak dengan kemelut politik yang tidak berkesudahan di Perak”.

Itu adalah apa yang Hishamuddin Hussein cakapkan dalam satu program anjuran Puteri UMNO di Bentong.

Nih satu lagi contoh pemimpin UMNO yang dah jadi tak ketahuan hala. Aku nak tanya, sejak bila Si Hisham nih prihatin tentang Pakatan Rakyat? Sejak bila mamat nih risau Pakatan Rakyat ditolak oleh rakyat? Sepatutnya mamat nih gembira tidak terhingga sekiranya rakyat menolak Pakatan Rakyat kerana Barisan Nasional akan terus dipuja oleh rakyat kerana Pakatan Rakyat telah berjaya dikuburkan.

Inilah penyakit penyakit yang akan dihidapi oleh orang orang yang “dah nak abih umoq” kata orang utara.

Mengikut pemahaman aku yang takde ilmu nih, yang sebenarnya mamat nih dah sedar dan sangat sedar bahawa rakyat semakin meluat dan muak dengan gelagat dan tindak tanduk UMNO yang semakin hari semakin gampang dan meroyan itu.

Mamat nih tahu rakyat semakin dekat dengan Pakatan Rakyat seperti mana dekatnya Pakatan Rakyat dengan rakyat. Maka, sebab itulah UMNO pun sekarang nih “menempelkan” perkataan “rakyat” pada setiap apa yang mereka putuskan dan lakukan. Contohnya, Najib hari ini dipotretkan sebagai Perdana Menteri Rakyat. Jadi, bagaimanakah dengan bekas-bekas Perdana Menteri yang dulu? Bukan Perdana Menteri berjiwa rakyatkah mereka? Kan dah kantoi. Rakyatlah sangat. Piiiraaaahhhh !!!

Mamat nih juga tahu dan yakin bahawa sudah tidak ada ruang keluar untuk menyelesaikan kekusutan dan keserabutan di Perak kecuali pembubaran DUN dan diadakan semula pilihanraya di Perak tetapi oleh kerana ego politik yang penuh kedunguan dan “kebuta-perutan”, mamat nih masih gagal untuk mengaku hakikat sebenar.

Tidak mengapalah wahai Hisham. Teruskanlah dengan “kebuta-perutan” u tu. Kami Pakatan Rakyat tidaklah sebenak UMNO yang dah tak ketahuan hala tu.

Pakatan Rakyat tidak berpolitik. Pakatan Rakyat berjuang menegakkan perundangan yang ada. Yang berpolitik itu adalah UMNO dan Barisan Nasional sehinggakan tidak dapat membezakan yang mana satu politik, yang mana satu hak eksklusif istana dan yang mana satu kewibawaan kehakiman sehinggakan semuanya nak diletakkan di celah kangkang UMNO.

Ketahuilah wahai Hisham, tatkala mana kebenaran muncul, pada tika itulah Pakatan Rakyat akan menguburkan UMNO dan Barisan Nasional ke dalam liang lahad yang digali sendiri oleh UMNO di Perak dan di mana mana jua dan talkinnya akan disempurnakan oleh rakyat dan bukan lagi oleh mufti yang bermazhab UMNO itu.

No comments:

Post a Comment