Thursday, May 28, 2009

POLIS RAJA DI MALAYSIA ATAU POLIS BARUA DEK UMNO


Dato Ngeh Ko Ham kata polis sekarang nih bukan lagi Polis Di Raja Malaysia tetapi telah menjadi Polis Raja Di Malaysia. Jika dulu Dato Ngeh cakap macam nih, mungkin aku setuju. Sebab dulu polis nih dia buat apa pun takde saper berani sentuh dia.

Polis pukul OKT dalam lokap, lepas. Polis arah OKT ketuk ketampi dalam keadaan bogel, lepas. Polis belasah tahanan sampai mati dalam lokap, lepas. Polis raba tahanan wanita, lepas. Macam macam lagi, lepas. Polis letup wanita Monggolia, tutup muka sampai sudah. Kalau orang awam, polis siap berhenti bagi wartawan ambil gambar.

Pendek kata, polis buat apa lancau kesalahan pun, pasti lepas. Why? Sebab Big Bro ada di atas. Saper Big Bro tu? Lu fikirlah sendiri.

Itu dulu.

Tapi kalau hari nih Dato Ngeh kata Polis Raja Di Malaysia, aku amat tidak setuju kerana semakin hari semakin terserlah "kepolisan" PDRM nih.

Kita terkejut dan terkedu bila tengok PDRM nih buat kerja. Di mana saja ada UMNGOK, di situ adanya polis. Macam isi dengan kuku.

Perhimpunan Agong UMNGOK, ada polis. Pilihanraya kecil, polis macam semut jika UMNGOK bertanding. Pembangkang nak buat apa pun laa nih, ada polis mai kacau. Sedangkan jenayah makin menjadi jadi.

Bila ada pilihanraya kecil, pasti akan ada mangkuk ayun yang akan bagitau ribu riban polis akan dikerahkan ke kawasan tersebut bagi menjaga keselamatan. Tapi bila kadar jenayah meningkat mencanak, mangkuk ayun yang sama akan kata polis tak cukup anggota. Sah mangkuk ayun mamat nih. Saper mamat tu? Lu fikirlah sendiri.

Aku nak syorkan lepas nih PDRM bertanding pilihanraya tapi jangan bertanding sendirian. Takut takde orang nak pangkah. Pastikan bergabung dengan UMNGOK dan mangkuk mangkuk ayun yang lain. Barulah dapat undi sikit. Menang belum tentu lagi.

Aku sikit pun tak terkejut dengan tingkah laku polis laa nih. Macam aku kata tadi. Polis dengan UMNGOK dah macam isi dengan kuku. Perkongsian pintar. Win-win situation. Hang buat aku back up. Aku buat hang back up.

Ok aper? Janji masyuuuukk.

No comments:

Post a Comment