Saturday, May 16, 2009

NAJIB : JANGAN SALAHKAN PADUKA SULTAN DAN SAYA PUN TAK SALAH


Dah dua hari rasanya Najib cakap macam tu. "Jangan salahkan Sultan di atas kekusutan yang berlaku di Perak. Saya pun tak salah. Yang salah adalah pembangkang".

Kalau kita telitikan pada ayat tu, ada tiga perkara terkandung di dalamnya. Aku nak ulas satu persatu mengikut pemahaman aku.


PERTAMA - Jangan salahkan Sultan di atas kekusutan yang berlaku di Perak.

Kenyataan nih aku setuju.

Untuk pengetahuan Sdra Najib yang semakin tak ketahuan tu, Pakatan Rakyat tidak pernah menyalahkan Paduka Sultan Perak. Yang menyalahkan Paduka Sultan Perak adalah individu individu tertentu yang merupakan rakyat negara ini dan secara tidak langsung juga menyokong Pakatan Rakyat.

Jadi, amatlah tidak wajar Pakatan Rakyat disalahkan apabila terdapatnya komen komen di mana mana sahaja yang meletakkan kesalahan di atas bahu Paduka Sultan Perak. Lagipun, umum mengetahui bahawa media pro-UMNO yang memainkan isu derhaka dan menyanyikan lagu derhaka ini hampir setiap saat.


KEDUA - Saya pun tak salah.

Kenyataan nih aku sangat tidak setuju.

Hari tu masa ko pakai songkok tinggi mengadap Paduka Sultan Perak, bukan main kembang lagi hidung ko. Sepatutnya Si Zambri tu yang mengadap Paduka Sultan sebab dia orang Perak. Alih alih ko pulak yang menyondol. Apa rasionalnya ko menyondol hari tu?

Bila dah terserlah betapa mangkuk hayun nyer kepala otak ko, ko senang senang nak kata ko tak salah. Woi Najib !! Ko ingat rakyat Malaysia nih lembu ker untuk ko tipu 5 6 kali?!

Satu jer aku nak pesan dengan ko nih Najib. Jangan tukar tajuk kerap sangat. Bukan apa, takut takut nanti ada rakyat yang baling ko dengan kasut macam Bush kena kat Iraq hari tu.


KETIGA - Yang salah adalah pembangkang.

Kenyataan nih pun aku setuju sangat.

Memang yang salah tu adalah pembangkang. Yang buat huru hara tu adalah pembangkang. Yang rampas kuasa tu adalah pembangkang. Yang gila jawatan tu adalah pembangkang. Yang buat kecoh dalam DUN Perak hari tu adalah pembangkang. Yang jadi samseng dalam DUN Perak hari tu adalah pembangkang. Yang tamakkan kuasa di Perak adalah pembangkang.

Pembangkang yang wajib dihina dan dikeji sekeji kejinya adalah pembangkang di Perak. Bukannya pembangkang di Kelantan, Pulau Pinang, Kedah mahupun Selangor. Pembangkang di empat negeri tersebut tidak ada kena mengena dalam hal nih. Janganlah kita silap menghukum kerana yang layak untuk kita hukum dengan hukuman yang paling hina hanyalah pembangkang di Perak.

Persoalannya, siapakah pembangkang di Perak? Lu fikirlah sendiri........

No comments:

Post a Comment