Thursday, May 21, 2009

PALACE OF JUSTICE : SEMOGA TIDAK MENJADI PALACE OF THE PIRATES

Hari nih boleh jadi akan menjadi hari penentuan siapakah MB Perak yang sah dari sudut undang undang. Kenapa aku sebut dari sudut undang undang? Kerana dari sudut maruah dan kewibawaan, semua orang tahu bahawa Ir Hj Nizarlah MB Perak yangs ah. Yang sekor lagi tu bukan setakat MB Haram tetapi perangai pun macam anak haram.

Ramai penyokong PAS dan Pakatan Rakyat hadir ke mahkamah hari ni bagi menyatakan sokongan moral kepada Ir Hj Nizar. Pimpinan dari luar Perak pun ada.

Aku sempat sembang dengan YB Ngeh Kor Ham. YB yang dikatakan menunggang Ir Hj Nizar. Aku mula kenal YB Ngeh secara rapat semasa PRK Bukit Gantang. Tadi pun, dia yang tegur aku. Aku tak perasan pun dia.

YB Ngeh kata – “Hj Nizar adalah MB untuk semua. Barisan Nasional dan UMNO adalah lanun yang merosakkan keharmonian Negara ini”.

Apa apa pun, kita tunggu mahkamah bersidang semula jam 2 pm jap lagi.

Jika kita perhatikan, pelbagai wajah yang hadir ke mahkamah hari nih. Ada Melayu. Ada Cina. Ada India. Ibarat kata arwah Pak Abas, “macam macam ada”. Begitulah juga dengan niat di hati wajah wajah yang hadir ini.

Ada yang hadir kerana dirinya bertanggungjawab untuk urusan keselamatan. Ada yang hadir kerana dia kenalan Ir Hj Nizar. Ada yang hadir kerana nak tunjuk kepada Ir Hj Nizar bahawa dirinya hadir. Ada yang hadir kerana nak tunjuk muka kepada pimpinan yang turut hadir. Ada yang hadir kerana mahukan wajahnya disiarkan dalam Harakah. Ada yang hadir kerana dia perasan dia dekat dengan Ir Hj Nizar. Ada yang hadir semata mata ingin mengambil tahu dengan lebih dekat lagi tentang kemelut politik di Perak.

Tak kisahlah apa sekalipun tujuan kalian yang hadir tetapi tolonglah jangan jual nama Ir Hj Nizar sewenang wenangnya kerana apa yang anda perkatakan itu walaupun anda ingin menunjukkan betapa dekatnya anda dengan Ir Hj Nizar tetapi ianya boleh memberikan kesan negatif kepada beliau.

Jangan jadikan PAS sebagai tunggangan anda untuk mendapatkan laba dunia. Jangan jadikan jawatan anda dalam PAS sebagai tiket untuk anda mendapatkan bisness itu dan ini daripada Pakatan Rakyat. Jangan jadikan jawatan anda dalam PAS sebagai tiket untuk anda mengutip keuntungan kewangan anda. Jangan jual nama PAS untuk naikkan nama anda.

Macam macam ada.

No comments:

Post a Comment