Wednesday, December 16, 2009

LAGI KUTUKAN KE ATAS AHLI PARLIMEN YANG PONTENG



Saya dengan ini menyeru semua rakyat Malaysia agar mengutuk sekeras-kerasnya kepada semua para wakil rakyat yang tidak menghadirkan diri dengan alasan yang kukuh dalam undian meluluskan bajet 2010 yang telah dibentangkan oleh PM.

Adalah amat menyakitkan hati apabila hanya seramai 129 orang yang hadir daripada jumlah 222 orang ahli parlimen. Bayangkanlah sebanyak 42% ketidakhadiran berlaku? Kalau masa saya sekolah dulu, guru besar kata kelas yang sebegitu yang peratusan pontengnya amat tinggi adalah kelas ZOO!!!

Mana dia juara-juara politik yang bengis kononnya memperjuangkan hak rakyat, memastikan duit rakyat disalurkan dengan betul?

Adakah kamu semua wahai pemonteng dewan rakyat selama ini terjun ke arena politik semata-mata untuk menyara hidup dan memenuhkan kantung poket anda saja dan apa yang anda bahaskan, tengkingkan, beliakkan mata selama ini adalah lakonan semata-mata ?

Terutamanya kepada para wakil pembangkang, saya langsung tak boleh terima apa saja alasan sekalipun untuk tidak menghadirkan diri kecualilah anda terlantar nazak di hospital, bukankah itu yang anda sering persalahkan pihak lawan anda?.

Jangan jadi badut atau pelakon semata-mata, jangan sampai rakyat menuduh anda semua pembohong, pengkhianat yang kerjanya hanya berlakon untuk dapat elaun wakil rakyat!!!!

Terus terang saya tegaskan tanpa alasan yang kukuh untuk tidak hadir pada hari pengundian tersebut, anda memang CELAKA!

(Maaf atas kekasaran, tapi saya rasa perlu!) - sumber

1 comment:

  1. celaka MP yg ponteng tu... makan elaun buta, aku ingat budak sekolah jer yg cuti,,,upo-upo nye ahli parliment pun cuti juga...... mak aiiiiiiii hamsade betoi MP pariah nie.

    ReplyDelete