Saturday, December 5, 2009

MUHYIDDIN TAKUT PECAH PERUT



Anak Hj Yassin kata dia dah tak tau nak kata apa dah tentang isu royalti minyak Kelantan. Katanya, itu adalah keputusan kabinet dan telah dipersetujui secara bersama.

Saper yang bersetuju secara bersama tu? Kerajaan Kelantan dan kerajaan Pusat atau kerajaan Pusat bersama kroni kroni dan konco konconya di Kelantan?

Kalau anak Hj Yassin dah tak tau nak kata apa, baguslah. Sekurang kurangnya, selamatlah kot perut beliau tu. Yang tak selamat nih perut Najib jer.

Royalti itu milik rakyat Kelantan secara keseluruhan dan bukan milik UMNO Kelantan yang bertopengkan JPP. Pihak yang paling lawak mengendalikan wang royalti itu adalah kerajaan yang mentadbir Kelantan dan btidak ada pihak lain selain daripada itu.

Janganlah dirompak wang royalti itu kerana kami yang di luar Kelantan akan bersama sama mengaminkan doa rakyat Kelantan.

6 comments:

  1. dajjai betoi anak yasin nie, baru hg tau aura TGNA. nanti hg, kami pro TGNA akan sama2 solat hajat siang mlm minta doa agar ALLAH permudahkan permintaan kami, sekiranya enggan maka di timpa akan musibah aka kifarat kpd pemimpin2 UMNO yg zalim. ameeeeeeen.

    ReplyDelete
  2. JPP adalah...
    UMNO kata, "Jabatan Pembangunan Persekutuan"
    PAS kata, "Juak-juak Penjahat Perompak - Pengampu Penyangak"
    ...Apa lagi ?...Proksi Penipu...Penentang Petunjuk ... lagi ?...tanya orang UMNO !

    ReplyDelete
  3. Salam PS,

    Ana nak ucapkan selamat kembali ke dunia neutral dan tidak berpihak buat anta.

    Ana bukan nak ungkit tetapi ana bersyukur kerana anta telah berjaya keluar daripada kurungan pinkturtle.

    Ana kenal sangat dengan pinkturtle. Sebab tu ana halang anta ke Kelantan ketika isu PMBK tengah panas.

    Bukan niat ana untuk halang anta. Ana cuma tidak sanggup untuk melihat anta dilacurkan oleh pinkturtle.

    Ana kenal dia sebelum anta kenal dia dan ana kenal anta sebelum dia kenal anta. Ana tahu sikap pinkturtle.

    Ketika dia baik dengan somebody dulu, apa yang dia tak kata dan apa yang dia tak bercerita tentang menantu TGNA dan Ustaz Nik Abduh?

    Semua yang keluar dari mulut pinkturtle pada waktu itu hanyalah puji pujian kepada satu pihak dan dalam masa yang sama dia mengutuk menantu TGNA dan Ustaz Nik Abduh.

    Apabila si polan tersebut gagal untuk mengikut telunjuk dia, dia terus berpaling tadah dan secara tiba tiba menjadi wira membela menantu TGNA.

    Untuk info, setakat yang ana tahu, pinkturtle mula kenal dengan menantu TGNA ketika PRK Manek Urai dan bukannya sudah kenal lama seperti mana yang beliau jaja kepada bloggers bloggers yang bertandang ke Kelantan untuk mendapat maklumat tentang kemelut PMBK.

    Menantu TGNA memang tidak pernah membeli mana mana bloggers tetapi yang menjadi broker mencaturkan bloggers adalah pinkturtle.

    Ana tahu anta dikutuk oleh pinkturtle selepas anta enggan mengikut telunjuk beliau. Semua bloggers yang ke Kelantan selepas anta pulang dari Kelantan tahu hal ini. Mungkin anta sendiri pun sudah tahu hal ini.

    Memang itulah sikap pinkturtle yang anta baru kenal tu. Memang menjadi kegemaran pinkturtle untuk menjaja nama orang lain termasuk nama TGNA.

    Beliau bukan berhenti daripada majlis agama tetapi dipecat kerana terlibat dengan pil kuda. Dalam hal ini, ana yakin Syeikh Kickdefella betul.

    PS, ana tidak pernah terkilan dengan anta walaupun anta seperti menjauhkan diri daripada ana dan teman teman yang lain. Pada ana, kita tetap saudara sampai kiamat.

    Ana amat bersyukur anta terlepas daripada menjadi mangsa pinkturtle. Anta tidak perlu risaukan menantu TGNA kerana lambat laun nanti beliau akan tahu juga dirinya dipergunakan oleh pinkturtle.

    Semoga sahabat yang lain juga terlepas daripada jampi serapah pinkturtle ini.

    Mohd Dazril Mohd Darin
    Shah Alam Selangor

    ReplyDelete
  4. Ya akhi......ana siarkan komen anta krn ana hargai persaudaraan kita.

    Soal ana dan blogger itu kita serahkan shj kpd Allah swt untuk memutuskannya.

    Ana memilih untuk tidak memberikan sebarang komen tentangnya.

    Ana tidak menjauhkan diri daripada sesiapa. Ana masih di sini dan belum terniat utk pergi dari sini.

    Cuma, kita sama sama perlu muhasabah diri kita.

    ReplyDelete
  5. aku sikit pun tak kisah pemimpin2 umno nak bagi komen ttg TGNA sbb mmg itu kerja diorg dari dulu lagi. dan semua org tahu ramai pemimpin UMNO sedikit jahil dlm bab agama. kenyataan ini tidaklah pula meletakkan diri aku lebih arif atau alim dr org UMNO.

    tapi yang aku tak puas hati pasal mamat kick tu. entah apa lagi yang dia mahukan. masih berkokok sehingga ke hari ini. terasa seperti perjuangannya belum selesai. awal2 isu ini timbul kononnya mahu selamatkan TGNA. tapi xsampai sebulan pun lagi semua artikelnya macam nak tumbanhkan TGNA pulak. kat situ pun dah terang lagi bersuluh mamat kick ni @#$%^&*!!. aku marah sgt sbb aku hampir terpedaya dgn taktik mamat kick ni.

    aku sgt setuju dgn andaian mamat kick ni tak hentam tok guru dlm posting dia. tapi dia biarkan org ramai yg hentam TGNA melalui komen yang ditapis. ibarat menabur gula dan menunggu datangnya semut. tidaklah sampai aku menuduh mamat kick tu menulis SEMUA komen2 sendiri dan menyamar disebalik id berbeza. tapi kalau aku boleh menfitnah sepertimana bolehnya mamat kick menfitnah TGNA, keluarga dan kerajaan PAS kelantan, aku yakin mamat kick sendiri yg tulis SEBAHAGIAN BESAR komen2 tu semua. masa pun dekat2 je, beza 2-3 minit je.

    kita kira macam ni je kick oii. KALAU KAU TIPU atau UBAH-UBAH SIKIT JALAN CERITA walaupun kau berniat baik nak hapuskan kronisme dan nepotisme (kononlah), kau tunggulah balasan Allah nanti. tidak di dunia diakhirat tetap pasti terbalas. aku disini bukanlah sbg penghukum kerana sebaik2 penghukum adalah Allah Yang Maha Adil. kalau bukan balasan baik, sudah pasti balasan jahat. tapi harus diingat, NIAT tidak menghalalkan CARA.

    to P/S : aku tumpang blog kau, boleh ke? takde medium lagi utk aku balas serangan si kick ni terhadap TGNA. kadang2 terfikir kalau aku jumpa kick ni aku nak cekik leher dia then kick punggung dia ramai2. baso jenis kerah pedal!!!

    rozaen

    ReplyDelete
  6. Rozaen....aku tak kisah. Teruskan jika tujuannya adalah baik kepada semua.

    Blog ini milik aku tetapi yang bagi kekuatan itu adalah Allah swt.

    ReplyDelete