Tuesday, June 23, 2009

SUARA SUARA DESPERADO



Pemimpin UMNGOK pelbagai lapisan mula meracau selepas menyedari bahawa jarum Kerajaan Perpaduan yang UMNGOK tusukkan ke dalam PAS akhirnya patah dan hancur berderai.

jika sebelum ini UMNGOK mengingau bersanding bersama sama dengan PAS tetapi hari ini igauan mereka itu bertukar menjadi mimpi ngeri untuk mereka. Mana tidaknya, Kerajaan Perpaduan yang selama ini diharapkan menjadi talian hayat UMNGOK tiba tiba bertukar menjadi penunjuk arah untuk UMNGOK ke kuburan.


Kita ikuti racauan mereka :


PAS lebih suka berbincang bersama DAP daripada UMNO dan kita tidak rugi apa apa sebab mereka yang memulakannya - Datuk Ismail Sabri Yaakob, Ahli Majlis Tertinggi UMNGOK.

ULASAN : Absolutely true. PAS lebih suka berbincang dengan DAP berbanding UMNGOK kerana DAP lebih jujur manakala UMNGOK sentiasa khianat. Betul, DAP itu bukan Melayu. Betul, UMNO itu "Melayu". Namun, lebih baik bekerjasama dengan masyarakat bukan Melayu yang jujur dan ikhlas hatinya berbanding bekerjasama dengan UMNGOK yang sangat haramjadah itu. PAS juga tidak rugi apa apa kerana selama nih pun PAS hidup tanpa UMNO. PAS tetap tidak rugi apa apa walaupun UMNO ke kuburan.


UMNO mengharapkan bahawa ada perbincangan tetapi pihak Pakatan mengambil langkah menghentikan isu tersebut. Kami mahu berbincang dan ingin mengetahui cadangan mereka untuk mewujudkan Kerajaan Perpaduan - Datuk Dr Awang Adek Hussin, Ahli Majlis Tertinggi UMNGOK.

ULASAN : Ada penyanyi menyanyikan lagi bertajuk "Berhenti Berharap". Lagu itu memang sesuai untuk UMNGOK terutamanya UMNGOK Kelantan. Pakatan mengambil langkah menguburkan idea Kerajaan Perpaduan kerana Pakatan tahu siapa UMNGOK. Yang ada hanya biawak, buaya dan naga sahaja.

UMNGOK hanya mengambil kesempatan di atas keikhlasan Pakatan.
Jadi, sebelum UMNGOK membaham Pakatan, lebih baiklah Pakatan membiarkan UMNGOK mati kehausan kerana UMNGOK itu memang bangkai sifatnya.

Tidak ada apa yang perlu dibincangkan selagi mana UMNGOK tidak memulangkan apa yang dirampas daripada PAS.


Pertama
- Hidupkan semula saudara saudara kami yang syahid di Memali. Jika tidak mampu, seret pembunuh pembunuh itu ke mahmakah terbuka yang adil dan telus. Jika tidak mampu juga, UMNGOK boleh pergi jahanam.


Kedua - Pulangkan apa yang dirampas daripada kerajaan Kelantan pimpinan PAS sejak tahun 1990 dahulu. Jika tidak, UMNGOK boleh pergi jahanam.

Ketiga - Pulangkan kuasa memerintah negeri Perak kepada kerajaan Pakatan Rakyat yang dipilih oleh rakyat Perak. Jika tidak boleh, kembalikan kuasa memilih itu kepada rakyat dengan cara membubarkan DUN Perak. Jika tetap tidak boleh, UMNGOK boleh pergi jahanam.

Keempat
- Bebaskan semua tahanan ISA atau dakwa sahaja di mahkamah terbuka dan mansuhkan ISA. Jika tidak mampu, UMNGOK boleh pergi jahanam.


Kelima
- Kembalikan hak anak anak Malaysia untuk mendapatkan ilmu menerusi bahasa ibunda masing masing dan perkasakan bahasa Melayu selaku bahasa kebangsan selayaknya. Mansuhkan PPSMI. Jika tidak mampu, UMNGOK boleh pergi jahanam.



Tindakan tersebut seakan akan satu wayang kulit kerana mereka yang mencadangkannya dan mereka juga yang menghentikannya. Namun, ianya (keputusan) sudah dijangka - Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, Presiden Gerakan.

ULASAN : Suara daripada seorang looser. Jika PAS yang memulakannya, maka sudah pastilah PAS mempunyai hak untuk menghentikannya. So what?! Jangan bercakap macam orang tak sekolah. U ada pHd tetapi sejak menjadi Presiden Gerakan, u bercakap macam budak hingusan. Good luck Mr Looser.


Saya telah menjangkakan DAP dan PKR akan menolak cadangan PAS mengenai idea Kerajaan Perpaduan. PAS mempunyai kekuatan sendiri dengan memiliki 23 kerusi di Parlimen serta menerajui Kedah dan Kelantan. Oleh itu, mereka boleh berdikari dalam isu isu utama jika ingin meneruskanperbincangan dengan UMNO-BN - Ahmad Maslan, Ketua Penerangan UMNGOK.

ULASAN : Sama ada DAP dan PKR menolak atau menerima idea Kerajaan Perpaduan, itu soal Pakatan Rakyat. UMNGOK tidak perlu campur. Masing masing jaga rumahtangga masing masing.

Memang PAS mempunyai kekuatan sendiri. Oleh itu, PAS tidak memerlukan UMNGOK untuk dijadikan gandingan kerana UMNGOK hanya menyusahkan berbanding memudahkan. UMNGOK hanya tahu melantak tetapi tidak tahu bersyukur.


Jangan sibuk jaga punggong orang lain kerana punggong sendiri pun taik berselepet. Anda adalah Ketua Penerangan UMNGOK yang paling bongok dalam sejarah UMNGOK yang memang bongok dan dungu itu.

No comments:

Post a Comment