Wednesday, December 2, 2009

DEWAN ULAMA PAS KELANTAN BERDIRI TEGUH DI HADAPAN TOK GURU



Dewan Ulama PAS Kelantan menyatakan sokongan padu kepada Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk terus menerajui kerajaan negeri dan mempertahankan tuntutan royalti minyak lima peratus daripada kerajaan pusat.

Ketuanya Datuk Mohamad Daud Iraqi berkata Dewan Ulama menyambut baik saranan Mursyidul Am PAS itu agar seluruh rakyat tanpa mengira fahaman politik untuk sama-sama membantu mempertahankan dan menuntut hak mereka itu.

Dalam kenyataan tiga muka surat yang dibaca di rumahnya di Kubang Kerian, dekat sini, Ahli Dewan Undangan Negeri Demit itu berkata buat masa ini mereka hanya mampu bermunajat dan berdoa agar dibukakan hati pihak yang terlibat sehinggalah hak rakyat bagi royalti minyak itu ditunaikan.

Penafian terhadap hak royalti, penukaran kepada wang ehsan dan penyerahan faedah petroleum itu kepada pihak lain adalah perbuatan khianat dan tidak bertamadun, katanya.

Mengenai kepimpinan Menteri Besar itu, Mohamad berkata Dewan Ulama berpendirian untuk terus menyokong beliau mengekalkan kepimpinan dalam kerajaan dan parti.

“Buat masa ini Nik Aziz dilihat masih mampu untuk meneruskan pentadbiranya.
“Ketokohan dan budaya pemerintahannya seperti yang ditunjukkan beliau masih menjadi contoh yang terbaik dan tetap disegani kawan dan lawan,” katanya.

8 comments:

  1. Salam Ps

    ambo nok demo paste satu artikel blog kerabu bersuara tajuk dio:

    "Dr. Burhanuddin Al-Helmi"

    lepas tu demo ulas ikut pandangan demo..ambo nok paste sini tok leh, besar sangat html dio..

    ReplyDelete
  2. takbirrrrrr
    ALLAHUAKBAR!!! ALLAHUAKBAR!!! ALLAHUAKBAR!!!

    ReplyDelete
  3. john....ada dah buat ulasan tentang apa yang anta minta tu.

    ReplyDelete
  4. tq ps...

    jootspring..ambo x dok ym ataupun fb

    ReplyDelete