Friday, December 4, 2009

KETUA BIRO AGAMA PEMUDA UMNO PUSAT YANG MELETAKKAN UMNO DIPUSATNYA



Mohd Afandi Yusofff dalam kenyataannya kepada media telah meminta Majlis Fatwa mengeluarkan kenyataan bagi memperjelaskan kesalahan Tok Guru Menteri Besar Kelantan yang meminta rakyat Kelantan mendoakan kebinasaan PM 1MALAYSIA.

Aku kata : Panggillah Tok Guru dan bahaskan isu. Bukannya menjalankan perbicaraan tanpa memanggil tertuduh untuk membela diri. Jika Majlis Fatwa hanya mengeluarkan kenyataan demi kenyataan sahaja, nampak sangatlah Majlis Fatwa nih hanya anjing belaan UMNO yang menyalakkan apabila tuannya bersuara.

Beliau juga mahu para Mufti bersuara menyanggah pandangan Tok Guru Menteri Besar Kelantan dalam hal "doa bala" yang sedang menjadi isu panas sekarang ini.

Aku kata : Isu nih dah berlarutan lebih dua minggu tetapi sampai sekarang takde Mufti yang bersuara. Yang bersuara hanya Noh Gadut dan Harussani sahaja. Why hanya dua ekor nih jer yang selalu buka mulut setiap kali UMNO nak hentam PAS? Kenapa Mufti lain diam jer? Sebab Mufti lain bukan kaldai seperti dua ekor nih.

Beliau juga mahu Tok Guru Menteri Besar Kelantan menjelaskan "Siapakah yang zalim di Kelantan" kerana menurut beliau kerajaan Pusat telah memberikan 7.6 billion untuk pembangunan di negeri Kelantan.

Aku kata : Betul 7.6 billion itu diberikan kepada Kelantan tetapi diberikan kepada siapa? Kerajaan negerikah atau UMNO Bahagiankah atau JPPkah? Berniat memberi / menyebut "akan memberi" dan telah memberi adalah tiga perkara yang sama sekali berbeza dan Mohd Afandi Yusoff mungkin tak faham perbezaan ini.

Beliau juga mencabar kerajaan negeri Kelantan untuk membawa kes royalti ke mahkamah sekiranya tidak berpuas hati dengan keputusan yang dibuat oleh kerajaan Pusat.

Aku kata : PAS memang akan bawa kes nih ke mahkamah. Tapi tak tahulah bila. Rakyat Kelantan "jati" tidak mungkin akan menyebelahi kerajaan Pusat dalam isu royalti ini kerana telah terbukti royalti itu milik rakyat Kelantan.

Hanya rakyat Kelantan "babi" jer yang akan menyokong keputusan kerajaan Pusat berkaitan royalti ini dan rakyat Kelantan "babi" yang dimaksudkan adalah UMNO Kelantan yang hanya tahu mengenyangkan tembolok sendiri sahaja termasuklah Mohd Afandi Yusoff.

Beliau juga menyatakan Tok Guru Menteri Besar Kelantan juga telah meletakkan sesuatu yang tidak kena pada tempatnya apabila melantik Arifahmi sebagai CEO PMBK.

Aku kata : Afandi, ko nak citer apa sebenarnya nih. Dah macam lembu gila pulak aku tengok ko nih. Mula mula berdegar degar nak bela PM supaya tidak didoakan bala baginya. Alih alih ko pusing isu lain lak.

Meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya itu adalah "meletakkan isu atau kepentingan" bukannya "meletakkan individu". Bongoklah ko nih. Sama bongok dengan yang sorang lagi tu.

3 comments:

  1. salam ps

    ..ambo kalau cerita dari puak2 bn yang tak cerdik ni..kalau di ulas takut dengan kita2 jadi tak cerdik...nau'zubillah...

    ReplyDelete
  2. Whateverlah john. Asalkan ko bahagia.

    ReplyDelete
  3. setujuuuuu......umno = kerbau pendek

    ReplyDelete