Friday, December 4, 2009

RAIS YATIM BERMULUT BUSUK



Seekor Menteri yang bijak berkata kata seperti seekor burung kakaktua layaknya hari ini telah membuka mulut dalam membicarakan tajuk "nasihat" kepada Mursyid al-'Am PAS.

Bau busuk yang terhasil daripada mulutnya telah disebarkan oleh angin sepoi sepoi tak berapa reti bahasa yang ditiup oleh Utusan Meloya.

Aarrrgggghhhhh....jijik belaka.

Anak Yatim ini telah menasihatkan Tok Guru agar tidak lagi mengeluarkan kata nista yang boleh memecahbelahkan rakyat dan ummah.

Menurut beliau, walaupun Tok Guru telah lanjut usia dan mempunyai banyak pengalaman hidup, kata kata nista itu tetap tidak boleh diterima.

Siapakah anak Yatim ini? Apa kata nista yang Tok Guru keluarkan sehinggakan boleh memecahbelahkan rakyat dan masyarakat?

Setahu aku, apa yang diucapkan oleh Tok Guru biasanya akan memecahbelahkan UMNO dan rakyat semakin jijik terhadap UMNO. Jadi, rakyat tidak berpecah pun. Rakyat cuma kembali kepada kebenaran yang selama ini telah dihumban jauh oleh UMNO/BN.

Jika anak Yatim ini mahu menunjukkan bahawa beliau adalah seorang pejuang adat dan adab Melayu, disiplinkan dulu ahli ahli parlimen BN yang suka terjerit dan terlolong di dalam Dewan Rakyat tu sebelumk mencampuri urusan di luar Dewan Rakyat.

Cermin dirilah Rais......

5 comments:

  1. Salam ps...

    ambo suko pemimpin tok cerdik umno buat ulasan macam ni..sebab apo?..semakin menunjukkan kejahilan dan kebodohan mereka...biarkan..biarkan..cukuplah geng2 mereka kurang cerdik (bodoh..berat terlajok nanti keno tapis pulok!) jangan sampai rakyat yang cerdik nak diperbodohkan.....

    ReplyDelete
  2. Salam john....

    Puak puak UMNO nih rasa mereka bijak dlm semua hal padahal bodoh segenap sudut.

    ReplyDelete
  3. barua hamjadah anak yatim nie, anaknya si dino pun tak terajaq. inikan pula nak bersyarah dgn TGNA...... nampak sgt jahil tahap abu lahab.

    ReplyDelete
  4. Siapa lah yg ambik pusing kata-kata orang yg dulu bakar jembatan lepas tu boleh pusing balik..jenis cakap yg tak ada makna, dan tiada integriti. Hari ni cakap macam ni, tahun depan bila tukar ketua, cakap macam lain pulak.

    ReplyDelete
  5. Rais Yatim kan kakaktua tersohor....

    ReplyDelete