Wednesday, December 2, 2009

TOK GURU DICERCA DAN DIHINA - KENAPA HANYA DEWAN ULAMA PAS KELANTAN SAHAJA YANG TAMPIL MEMBELA



Serangan peribadi dan fitnah terhadap TGNA bagi fasa kali ini sudah memasuki minggu yang ke 4 semenjak tercetusnya fitnah dan isu Tajaan Haji.

Isu terbaru yang cuba digarap indah oleh puak-puak Umno BN dengan bantuan media pengampu adalah isu 'Doa Laknat' yang dibaca TGNA semasa berkhutbah Idulfitri 27 November lepas. Siang malam pagi petang TGNA ditohmah dan diserang oleh mereka-mereka yang berniat jahat tersebut.

Isu doa ni mudah saja sebenarnya, tetapi sengaja diputar belitkan oleh media dan dibantu oleh Mufti Kangkung dari Perak dan juga bekas mufti dari selatan yang jelas adalah penjilat dan pencacai Umno dari dulu lagi.

Pencacai Umno dan Umno totok tu satu hal yang kita semua dah tau itu memang kerja dia org. Yang pelik dan ajaibnya, mana pegi Exco-Exco, Timbalan-Timbalan Pesuruhjaya, Ketua Ulama, Ketua Pemuda, Ketua Muslimat dan ahli-ahli PAS yang lain?

Kenapa biarkan TGNA keseorangan menangkis serangan demi serangan dari Umno yang durjana itu? Yang lain dok buat apa?

Pemuda PAS pun satu hal, dah tau dapat maklumat awal bahawa Umno akan membuat onar dan tunjuk perasaan di depan bangunan SUK untuk serah memorandum kepada TGNA, kenapa tidak dikerahkan Pemuda-Pemuda PAS dari seluruh Kelantan? Bagi kamilah, Pemuda PAS Kelantan sesi kali ini adalah Pemuda PAS paling tak pandai buat kerja, paling taktau berpolitik dan paling banyak cakap tapi buatnya tidak.

Sepatutnya Pemuda PAS, Muslimat, Ulama dan lain2 berkumpul satu tempat dan gerakkan seluruh ahlinya dari Kelantan untuk berhimpun menyatakan sokongan kepada TGNA.- www.pemudakemehe1.blogspot.com

25 comments:

  1. Salam PS dan pemudo kemehe...

    isu 1. mana pembela tok guru?
    - kita kena faham laa.siapa yang main isu ini?. media perdanakan (utusan,b.hairan,tv3 dan seumpamanya). bukan orang tak nak bela, masalahnya media2 ni tak tanya pun puak2 dalam pas sebab mereka tahu apa yang pas akan hujahkan. sebab itu tidak timbul dari pas kenyataan untuk menyokong hujah tok guru tu. yang tu kena faham la. takkan hari ni baru berpolitik

    2.Isu demo depan SUK.
    Bukan tak de pemuda pas. ada cuma mereka2 ini memerhati dari jauh..stand by sebab ada blog menyatakan ramai pemerhati dari demonstran nya. benda ni tak boleh nak di war-warkan. paham2 je..kalau berlaku pihak mana yang akan dipertanggungjawabkan...

    tu je lah ulasan ambo. pesanan ambo kita jangan kuat berprasangka sesama sendiri!

    ReplyDelete
  2. mereka terasa jijik hendak membela nik ajis. sama juga jijiknya bos kpd ustaz pil kuda, iaitu ariffuckmi

    ReplyDelete
  3. Ya Allah, Engkau turunkanlah bala kepada manusia RBF nih. Engkau tariklah semula nikmat kesihatan yang Engkau berikan kepada dia Ya Allah.

    ReplyDelete
  4. himpunan menyokong tok guru
    4 disember 2009
    jalan dato pati, kota bharu
    jam 10 pg

    ReplyDelete
  5. Itu dah memang tiap tiap minggu berhimpun. Maksud ana, kita perlu anjurkan himpunan khusus untuk menunjukkan sokongan kita kepada kepimpinan Tok Guru Menteri Besar Kelantan.

    ReplyDelete
  6. Dah mak pak dia bagi nama sedap2 Nik Aziz,umngOk pencacai panggil najis..Ariffahmi panggil arifuckmi..kalau orang panggil faisal dengan nama-nama macam tu macam mana kau rasa?? Bertaubatlah wahai faisal..Aku mintak Allah tunjukkan hidayah kat encik sebelum terlambat..

    ReplyDelete
  7. Tulah dulu cakap kat pembantu2 Tok Guru tgn2 jahat kononnya merekalah yg membantu Tok Guru selama ni..... bila senang mereka lah alim dan bijak... tapi lihat sekarang bila Tok Guru di serang habis2san mana dia orang alim dan bijak..... bila Tok Guru menerima tajaan haji mana penasihat2 yg agung.... Betul cakp TGHH Tok Guru org yg ikhlas tapi mendapat nasihat yg salah.... kerana apa? Kerana ader yg merasa mereka alim dan bijak itupun selepas perolehi kemenangan yg besar.... Tok Guru bukan berjuang berseorangan tapi berpasukan.... Pasukan nilah yg berjuang di medan perang dan pasukan nilah yg masih berperang walaupun org alim dan bijak duk sibuk mengutip ghaibah....

    Tok Guru menyampaikan ilmu yg banyak.... Tetapi amatlah malang kalau kita merasakan kita dah cukup dgn ilmu yg kita pelajari di luar negara hingga mengabaikan ilmu Tok Guru.....

    ReplyDelete
  8. utk anom 9:21
    aku rasa sepatutnya ust.nik abduh yg jawap isu ini kerana dia lah orang yang meletupkan isu ini dlm blognya tempoh hari. pembantu sesat,mee celup dll.

    ReplyDelete
  9. Adakah UMNO menggunakan Nik Abduh memecahbelahkan PAS Kelantan.....

    Petikan dari blog
    http://guchil3.blogspot.com/

    Sejak mutakhir ini, media perdana dilihat cuba menangguk di dalam isu PAS Kelantan. Pelbagai usaha dilakukan bagi menzahirkan perpecahan PAS Kelantan termasuklah memperalatan kenyataan Ustaz Nik Abduh yang dilihat agak keras terhadap situasi politik PAS di Kelantan. Ini termasuklah menyerang secara berterusan ke atas Datuk Husam (yang saya lihat sebagai tokoh utama yang membantu Tok Guru dalam menghalang Kelantan dari jatuh ke tangan Umno.)....

    ReplyDelete
  10. bila umno melihat salah satu kelemahan yang ada pd tok guru adalah keluarganya. maka di pasangnya jerakat puaka itu. kot-2 mengenal????

    ReplyDelete
  11. Patutlah Nik Abduh boleh kaloh ngan ore Kuala Krai dr hulu Kelantan........ Ustaz latif...

    Org Kota Bharu tau perangai dio.....

    ReplyDelete
  12. Dulu korang serang Arifahmi. Skrg nih korang serang Ust Nik Abduh pula.

    Hhhmmmm...entahlah.

    ReplyDelete
  13. ya kita akan menyerang kpd org-2 yg menyebabkan tok guru nampak lemah. kerana tok guru bukan hak kerluarga tetapi hak rakyat. sakit tok guru sakitlah kami, suka tok guru sukalah kami.

    ReplyDelete
  14. tok guru adalah hak rakyat bukan hak keluarga. sakitnya tok guru sakitlah kami suka tok guru sukalah kami.

    ReplyDelete
  15. Nak jadi pejuang bukannya berfikir dalam ruang litup yang kecil dan sentiasa beremosi.
    Masalah Tuk Guru masalah politik, jadi kita tangani dengan politik. Kalau samapai beremosi dalam politik, lebih baik jangan berpolitik.
    UMNO nak berdemo, itu hak dia. Kita pun berdemo. UMNO kata pemimpin kita, kita balas dengan hujah, bukannya atas ketaksuban membuta.
    Apa yang nak dirungsingkan, kalau benda tak berlaku?

    ReplyDelete
  16. Baru Tok Guru berdoa dah semua puak2 hamlau ni melompat... itu baru sikit, Azab ALLAH S.W.T pasti lagi gerun.

    ReplyDelete
  17. Tok Guru adalah hak rakyat. Aku setuju sangat. Tapi, orang lain boleh ker faham?

    kekacang,

    Puak puak UMNO tu reti ker berhujah? Melalak bolehlah mereka tu.

    ReplyDelete
  18. hujoh ambo...

    'iman tak dapat diwarisi'....

    ReplyDelete
  19. Betul tu john.

    Hari nih beriman, esok belum tentu. Hari nih tidak beriman, esok belum tentu.

    Yang penting, mohon ampun daripada Allah swt dan yakinilah Allah swt akan mengampunkan setiap hamba-Nya jika taubat itu sungguh sungguh.

    Menetapkan sama ada taubat itu diterima ataupun tidak, itu bukan tanggungjawab manusia.

    Tanggungjawab manusia adalah bertaubat dan bukannya menetapkan taubat itu diterima ataupun tidak.

    Umar ra dapat hidayah on his way untuk bunuh Rasulullah saw. Setelah bertaubat dan beriman sepenuhnya, Rasulullah saw jamin syurga untuk Umar ra.

    We can do the same thing if we sincere to Allah swt.

    Pedulikan apa orang nak cakap.

    ReplyDelete
  20. mana peginya kononnya pembantu TGNA disaat TGNA diserang..hanya Dewan Ulama PAS Kelantan yang pertahan tok guru sebelum ni kenyataan ketuanya dihentam last mereka ni juga pembela tok guru..aku cadangkan tok guru buat rombakan kabinet negeri, exco kanan ditukar

    ReplyDelete
  21. pandai sungggoh anom 2hb 9.15 pm...

    terlajak pandai dan perasan dri tu jelah yg btul..

    ni ambo nak tanya sedara/i anom 9.15 tu..

    sapa yg stat bagi nama gelaran dlu????
    ble kena ats btg hidung sendri bru th mengelabah...

    ish3x...hebat2 puak2 pas ni..

    ReplyDelete