Sunday, November 15, 2009

KICKDEFELLA JANGAN JADI MUNAFIQ - MANA PENDEDAHAN PENYELEWENGAN PMBK - KENAPA DAH TUKAR TAJUK



Mana pendedahan yang di"ancam" oleh kickdefella dulu? Mana dokumen yang beliau kata ada dengan beliau tu?

Kenapa sekarang "sudah lari isu"? Kenapa isu "siasatan SPRM ke atas Ir Arifahmi" dah tak berbunyi?

Kenapa skrg nih kickdefella hanya mewiridkan perkara lain? Ir Arifahmi kena letak jawatan kerana memalukan Tok Guru !! Kenapa hanya "ini" sahaja yang kickdefella asyik ulang?! Mana fokus sebenar beliau yang kononnya mahu mendedahkan penyelewengan di PMBK?

Apa yang Ir Arifahmi malukan Tok Guru? Jangan hanya bermodalkan air liur. Nyatakan dengan jelas. Apa benda yang Ir Arifahmi malukan Tok Guru?!!

Sekarang nih nampak sangat kickdefella hanya mahu Ir Arifahmi disingkirkan daripada PMBK supaya penguasaan Exco tertentu ke atas PMBK dapat dikembalikan dan puak puak serigala bebas membaham apa sahaja.

Dulu bukan main lagi "geger" nak dedahkan penyelewengan di PMBK. Kononnya nak selamatkan maruah Tok Guru !! Sekarang dah lain pula bunyi salakan "syed" nasab Abu Lahab nih !!

Kenapa lari isu? Kenapa tak dedah sampai sekarang? Kenapa nak tukar tajuk? Supaya kisah PMBK Sawit nak baham tanah 30 ribu ekar tidak diketahui oleh rakyat Kelantan, kan?

Polisi PMBK menyebutkan setiap aset hendaklah berada di bawah PMBK dan bukannya di bawah anak syarikat PMBK termasuklah PMBK Sawit !!

Bukan soal siapa CEO PMBK !! Bukan juga suatu soal siapa Pengerusi PMBK Sawit !! Soalnya polisi perlu dihormati dan perlu dipatuhi oleh semua supaya semuanya telus dan jelas !!

Permohonan itu ditolak oleh "board" dan bukannya oleh CEO PMBK. Susah sangat ker nak faham? Dulu bukan main lagi. Sikit sikit, polisi. Sikit sikit, fakta. Sekarang, fakta entah ke mana, polisi entah ke mana !! Pelahap !!

Exco tersebut memang amat dihormati dalam soal soal polisi dan fakta tetapi sekarang beliau sendiri yang buang semua polisi tu ke dalam tong sampah !!

Terima kasih kepada Exco dan ADUN yang berani menyatakan pendirian untuk menyokong penuh apa sahaja keputusan Tok Guru bagi menyelesaikan kemelut ini.

Setakat semalam, sudah ada beberapa Exco dan ADUN di Kelantan telah bertemu dengan Tok Guru. Mereka secara jelas dan tegas mendesak Exco tersebut meletakkan jawatan.

Kickdefella.....kkkkhhhaaaaaaqqqqq ppptttuuiihhhhh.....aku ludah kahak aku dalam mulut hang !! Hang tinggal sikit kahak aku tu untuk bos hang. Hang jangan telan bagi habis pula.

6 comments:

  1. Assalamualaikum...

    Tuan yang dihormati, setiap perincian kata2 tuan sedikit sebanyak menguriskan perasaan orng lain, sebagai manusia kita perlulah bersabar, Tok Guru (ulama yangKu sangjungi) tidak melenting pun, harap tuan berilah ruang kepada yang berhak berKATA2.. kita semua akan mati jua akhirnya.. jgn menghukum atau mencaci sesama mahluk.. biar Tok Guru yang buat keputusan, yakinlah yang benar tetap benar yang salah tetap salah, ALLH S.W.T mengetahui segalanya..

    Wslm

    ReplyDelete
  2. Beliau sendiri tidak peduli dengan maruah dan kehormatan dirinya.

    Jika beliau punya maruah dan punya harga diri, beliau tidak akan melakukan pengkhianatan seperti ini.

    Jika beliau punya maruah dan harga diri, beliau sepatutnya mengawal hantu raya belaan beliau.

    Jika beliau punya maruah dan hargai diri, beliau sewajibnya tampil dan jelaskan segala galanya supaya namanya dapat dibersihkan.

    Jika beliau punya maruah dan harga diri, sudah tentu beliau bertemu dengan Tok Guru untuk memohon maaf.

    Maruah apa lagi yang mahu dipertahankan? Harga diri apa lagi yang mahu diselamatkan?

    Maruah dan harga diri Tok Guru yang sudah dirobek robek oleh hantu raya belaannya tu bagaimana pula?

    Saper nak jawab?!

    ReplyDelete
  3. kau ni tulis macam kau ni jurucakap arifahmi sahaja dan bukannya pihak ketiga yg melihat isu ini setelah meneliti dari pelbagai sumber.

    aku baru baca apa yg kickdefella tulis tentang arifahmi dan aku lebih percaya apa yg dia tulis.

    mungkin fakta kau tu nampak tak kukuh, ataupun mungkin juga cara kau tulis tu tak matang yg buatkan orang macam aku ni sedikit musykil akan kebenarannya.

    - kuntau

    ReplyDelete
  4. kuntau....

    Pihak pertama, kedua mahupun ketiga, itu bukan soal.

    Soalnya kebenaran perlu dibela. Itu jer.

    Sebab tu aku minta pihak yang sebelah sama tampil untuk bagi penjelasan dan jangan setakat "main hembus" dari jauh jer.

    Ko pun apa kurangnya. Dari awal lagi cuba untuk menegakkan benang yang basah.

    ReplyDelete
  5. cucu panglima hitamNovember 24, 2009 at 8:58 AM

    tulis yg benar dan dedahkan yg betul...kebenaran tetap akan berpihak pada yg benar juga....jgn takut untuk manyatakan klu ianya memang yg benar....

    ReplyDelete
  6. Aku setuju dengan cucu panglima hitam.

    ReplyDelete