Thursday, November 12, 2009

GLOBAL MEDIA CHANNEL @ GMC - TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN IR ARIFAHMI DAN PMBK



Ramai juga teman teman yang nakal mahukan Ir Arifahmi memberikan penjelasan berkaitan "kematian tanpa nesan GMC". Begitulah sifat insan insan nakal yang berada di sekeliling kita.

Untuk makluman semua, GMC tidak ada kena mengena dengan PMBK. So, explanation daripada Ir Arifahmi adalah tidak diperlukan.

Cuma, kegagalan kickdefella dan Exco itu di GMC sangat wajar untuk digunapakai sebagai sempadan dalam perlantikan pengurusan DD.

Lagipun, sebagai sebuah anak syarikat kerajaan negeri Kelantan yang menjadikan Islam sebagai dasar, sudah tentulah kakitangan PMBK pun seboleh bolehnya yang "amal Islami".

Kalau tak dapat sangat pun, staff level level atas tu biarlah yang "terkawal" kehidupannya dengan garis panduan yang Islam telah tetapkan.

Contohnya, yang basic basic jer. Tak tinggal solat. Tak minum arak. Isteri menutup aurat dengan sempurna. Tidak berzina. Barulah terkawal jiwa dan kehidupannya.

Yerlah. Yang basic basic jer kerana yang basic basic tu lah yang akan membina yang lebih besar.

Macam istana yang besar, asalnya hanyalah butir butir pasir yang kecil dan halus. Apabila diadunkan dengan bahan bahan tertentu, maka terhasillah istana yang indah.

2 comments:

  1. Tuan saya sangat Faham bahawa GMC memang tiada kena mengena dengan PMBK namun pembelian alatan mencecah jutaan ringgit dari mana? Penyelewengan kewangan? Staff dan boss yang tak solat? Duit masuk akaun persendirian, siapa exco yang terlibat dengan pembikinan ini?
    Kami yang jauh pun nampak.GMC tu tak sampai Ikm pun dengan JKR10 tak 500 M dengan UPNK masakan orang dekat dekat tak khabar apa yang berlaku...

    ReplyDelete
  2. Ok dusunraja. Ana faham maksud anta.

    InsyaAllah, sedikit masa lagi segala "kemusykilan" itu akan terjawab. Kita tunggu jer.

    Doakan semoga Allah swt memberikan kekuatan kepada TG Hj Nik Aziz untuk mencabut "paku" itu.

    ReplyDelete