Saturday, November 21, 2009

KEMELUT PMBK - PENGURUSAN PERSEPSI SECARA BIJAK DITUNTUT




"Syed Azidi was not sacked but his three-year contract, which was supposed to end in April, was terminated prematurely because "he has not contributed to the organisation and we felt it was best to let him go".


"Kalau kita renung sebentar ke belakang, untuk apa Husam Musa membawa masuk blogger berlatar belakang macam kickdefella yang tak ada langsung air muka PAS ke dalam PMBK. Gaji dibayar oleh PMBK tetapi laporan kerja diserahkan kepada Exco Husam? Di sini sudah nampak satu kesalahan falsafah. Takkan tak ada unsur-unsur rasuah dalam keadaan seperti ini? Siapa upah siapa..? Siapa kerja untuk siapa??"

Seterusnya baca di sini


ULASAN - Takde satu perkataan pun yang aku tambah atau aku kurangkan. Cuma perkataan BUANG tu rasanya lebih manis jika disebut sebagai KAJI SEMULA KEDUDUKAN. Itu jer.

20 comments:

  1. serupo macam umno jugok.lantik kroni jugok.

    ReplyDelete
  2. aku tak faham air muka orang pas macamana ya?kopiah menanda ahli pas ke?lepas pru12,berapa kerat wakil rakyat pas pakai kopiah.kalau prk barulah nampak ramai pakai kopiah.masa mesyuarat luarbiasa tempohari boleh di bilang jari pakai kopiah.Cuma 2 Tokguru aje yg tak berubah.maaf,niat aku bukan nak mengutuk tapi sejak kebelakangan ni banyak wakil rakyat pas hilang kopiah selepas menang.

    ReplyDelete
  3. Fitnah kebendaan telah melanda dalam PAS...YB. TGDNA sedarkah perkara ini. Semua krisis berkisar disekitar kebendaan. DH mengepalai, Kick dan AF adalah "wok yik" dia...akhirnya pecak...Dak 3 tu tak boleh duduk sekali hukumannya kena undur diri, jangan nanti kerana demo ber 3 jadi sebab penamat riwayat Kerajaan Jembal Kelantan DN. Rakyat sedang memerhati dgn teliti, namun orang yang terperangkap dengan fitnah kebendaan dan dengki, sukar untuk dicari ubat...Ingat !!! nanti rakyat Kelate "berarak" baru tahu. TGDNA hilang kawalan ke ? Minta ke 3 demo tu undur baru TGDNA "lepas bebas bukti terkawal". Salam.

    ReplyDelete
  4. 3 Abdul telah termaklum....kini 3 apa ?k, asal serumpun..sestrategi...se kpale...kini tinggal NA sorang diri...jangan wat nyayo ko ore tua tu ... celaka dunia akhirat !!! Kawe kenal jat kecil DH, duduk mana ada kepentingan... sepak ore, terajang ore...ore lain kira alat dia...balah dgn semua ore..tak boleh jadi TP PAS, dok bomoh nak jadi MB Kel... rakyat kenal demo...jadi tuke bual... hati dengki..sedang meronta-ronta...carilah siapa yang khianat dan dengki kpd TGNA tak kan jumpa... ada pada Huse. Tak caya tunggu ! +- akan ada natijah dalam masa terdekat ... kawe saye ko Kerajaan Kelate dari sesiapa, walaupun TGNA... ore lain lekeh jah !!!

    ReplyDelete
  5. Ana setuju dengan semua pandangan ANON ANON di atas walaupun sedikit "kureng" bersetuju dengan ANON 11:46 tapi ada benarnya komen beliau tu.

    ReplyDelete
  6. -Jika Husam terpelanting..satu kejayaan buat umno. Selain tok guru di kelate, Husam target kedua umno sebab mereka nampak potensi husam boleh buat kerja tanpa bergantung sgt kepada tok guru. Kena ingat tok guru bukan boleh perintah kelantan sampai bila2..kesihatan semakin merosot..penggantinya sepatutnya sudah boleh diintai.

    Kepada pengomen yang komen pasal penampilan kicdefella, saya ingin bertanya adakah semua yang pangkah pas 8/3/08 adalah yang jenis berkopiah? jika ini penilaian anda pas tak kan kemana. hanya mampu dikelantan itupun jika tok guru masih ada. Di terengganu ramai yang memakai penampilan pas, tapi gagal. ingatlah untuk menilai diri kita hendaklah penilai itu dari musuh kita!

    Yang sungguhnya sebelum mac 2008 blog2 alternatif tak banyak mcm ni..bila dah pas berjaya sedikit, muncullah blog2 pembela pas yang tak tahu asal-usul. Korang semua tak boleh nak nafikan le selain faktor tok guru, pengaruh husam di kalangan orang muda (professional) lebih menonjol. pengaruh Nik Amar ada pada golongan tua dalam pas kerana ayahannya (ambo pun sokong nik amar tapi lebih ko husam lagi). bukan nak melagakan kedua pemimpin ini, tapi realiti lagu tu.

    Saya menilai kerana saya ada kg di dua daerah di kelantan.satu di Pengkalan chepa..satu di rantau panjang...jadi ini adalah pandangan peribadi saya yang tetap memangkah selain dari umno.

    *jgn kerana tulisan saya mcm ni, saya di cop pencacai umno pulok..sebab geng2 pas ni kalau tak sehaluan terus melabel macam ni..so apa pendapat PS?

    ReplyDelete
  7. Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa’amah, 64, berkata, sudah sampai masa baginya membuat teguran secara terbuka, biar pun akan dimusuhi kerana tindak-tanduk Mursyidul Am Pas sudah keterlaluan dan diselubungi rasa takbur.

    Beliau yang juga Ahli Majlis Tertinggi Persatuan Pondok Kelantan berkata, banyak kenyataan Nik Abdul Aziz tidak bersandarkan ijtihad ulama dan mentafsirkan Al-Quran berdasarkan pemahaman sendiri yang sentiasa disesuaikan dengan kepentingan tertentu.

    “Bagi saya, beliau bukan lagi Mursyidul Am tapi Mudalilul Am (Penyesat Umum). Beliau orang yang sesat, itu hakikatnya,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di pondoknya di sini, semalam. - sinarharian

    Nampaknya kealiman dan sifat warak yang mur SHIT dol am PAS ini tonjolkan selama ini sudah semakin terhakis, rakyat dah mula bersuara, malah alim ulama sudah hilang sabar dengan sikap, perbuatan dan kata-kata N.Ajis.Dikalangan alim ulama dari persatuan pondok negeri beliau sendiri sudah bersuara!

    Dikalangan kuda belang PAS pula memang sudah wujud 2 puak besar yang menyokong dan menentang beliau, Desakkan dan cadangan Zahid yang mahu menabalkan N.Ajis sebagai Ketua/Pengerusi PR juga telah menyebabkan penyokong Parti Keadilan mencebik dan mengumpat beliau dengan pelbagai keletah lucu. DAP pula melihat kuda tunggangan mereka ini sudah sampai kepada hukum tembak! Bagi DAP N.Ajis bukan sesiapa, beliau hanya 'penyedap' dan satu lagi watak dalam episod wayang kulit mereka.

    Yang lebih malang kewujudan anak menantu hantu telah meretakkan hubungan mesra dengan anak kesayangan nya si husam kusam. Perpecahan PAS Kelantan sudah semakin parah! Ini telah membuka lembaran baru kepada perbualan hangat sekelian rakyat di seluruh pelosok kelantan bahawa N.Ajis bukan satu-satu nya pilihan! N.Ajis bukan maksum dan bukan seperti mana yang mereka kenal dahulu, N.Ajis juga kebulor kepada harta dan kekayaan dunia! N.Ajis juga boleh disuap!

    ReplyDelete
  8. akan seronoklah umno bila orang-orang seperti husam sudah tiada lagi dalam pas! usaha umno menakluk kelantan semula telah menampakan hasil.

    ReplyDelete
  9. Husam liabiliti bagi UMNO..... Semua ore kelate tau doh....

    ReplyDelete
  10. saya ahli pas.pendapat peribadi saya,amat malang kalau husam di gugurkan.isteri saya org kelantan dan saya kerap berulang alik ke kelantan dan kenal ramai juga pemimpin pertengahan pas di sana.

    saya tinggal di KL,dan selalu mengahdiri forum peringkat pro dan perbincangan bukan berbentuk ceramah dan sejak 98 saya mengikuti husam dan percayala dr segi politik pas akan kehilangan besar di epringkat persepsi dan grass root jika husam di ketepikan.

    ReplyDelete
  11. john....ada pandangan anta yang ana boleh bersetuju dan ada juga yang ana kurang bersetuju tetapi ana meraikan kepelbagaian pandangan yang ada.

    Anta tidak akan sesekali melabelkan sesaper pun sebagai pencacai atau agent UMNO selagi mana pandangan adan kritikannya itu masih mempunyai asas untuk direnungi secara bersama.

    Putra Merdeka.....ko nih mmg dah diketahui sebagai UMNO. So, kritikan dan pandangan anda hanya bertujuan mahu menilbulkan sangsi kpd umum dan mahukan masyarakat kembali kepada UMNO. No way man....

    milembu....seronok atau terduduk?

    ANON 3:48....mungkin yer dan mungkin tidak.

    ANON 6:52....orang yang hanya ikut Husam maka Husamlah yang terbaik tetapi jika orang yang ikut PAS maka dia akan tahu PAS adalah yang terbaik kerana pimpinan datang dan pergi namun perjuangan tetap utuh berdiri.

    ReplyDelete
  12. Tapi org yg ikut AFF confirm org tu yg paling bodoh.......

    ReplyDelete
  13. inilah namanya strateji politik....Husam bergaduh dgn arifahmi kerana tak sehaluan lagi,husam menggunakan arif utk kepentigan dia.....bila arif menolak satu projek husam maka di sini lah bermula episod ini.......husam mengunakan kick untuk mengkianati dan menuduh macam2 sehinggakan tg di sabitkan juga sampaikan tajaan haji......ini semua mainan kerana takut tak dapat jadi MB.........AKAN AKU SAMBUNG LG.....

    ReplyDelete
  14. Anon 10:39 PM sama dgn Tuan Tanah...
    Team MSO baru....

    Rakyat yg menentukan nanti... awas

    ReplyDelete
  15. saya anon 6.52
    kalau itu yg yg saudara boleh komen pada saya,dan kalau ramaila ahli pas berfikiran seperti saudara,saya cuma boleh berdoa.

    dr khairuddin sepang

    ahli sejak 84 dan masih lagi ahli

    ReplyDelete
  16. ANON 11:23.....Hanya org yg faham jer yg faham. Yg tak reti hujah tapi nak buka mulut juga mmg mcm tu. Tu jerlah modal mereka nak berdebat.

    Bila kata bangang, nak marah. Tapi tak sedar diri tu mmg bangang pun.

    ReplyDelete
  17. PS betul ke umno suka DHM undur? ambo tok berapo arap sebenar nyo kalu lah "ditakdirkan" DHM jadi MB....

    ReplyDelete
  18. Wallahu a'lam.....nilaikan akal yang waras. Bukannya menilai dengan persepsi.

    ReplyDelete
  19. pemburu syahid dah jadi pemburu munafik.gone case

    ReplyDelete
  20. Suka hati ko lah. Aku tak kisah pun. Jika itu anggapan ko, itu masalah ko. Kata kata ko tak jadi kudis pun kpd aku.

    ReplyDelete