Tuesday, November 10, 2009

CABAR DEBAT - LUPA DIRI ATAU TAK SEDAR DIRI



Entah apa yang tidak kena dengan pemimpin PAS dari Terengganu yang bernama Abu Bakar Chik ini. Kalau Sabtu lepas semasa Seminar Politik kononnya untuk Memperkasakan PAS Dato Abu Bakar Chik bertindak 'menyerang' tetamu parti yang kebetulan mengkritik pimpinan PAS.

Kini Abu Bakar Chik melalut lagi, bagi sesetengah pihak PAS Terengganu, mungkin tindakan tersebut adalah langkah seorang pahlawan PAS, tetapi bagi rakyat yang tidak berparti khususnya rakyat atas pagar melihat tindakan Abu Bakar Chik itu sebagai satu tanda kesombongan dan kebodohan pimpinan PAS Terengganu dalam berpolitik. Apa yang cuba kami maksudkan disini ialah cabaran terbaru Abu Bakar Chik agar Exco Agama Terengganu (dari BN) untuk berdebat dengan beliau atas tajuk 'siala yang lebih beragama?'.

Kami bukan menyokong Exco terbabit, tetapi cukuplah tu Abu Bakar Chik. Apa perlu kamu berbuat demikian? Atas justifikasi apa yang melayakkan kamu bongkak dan bangga diri sedemikian rupa?

Kalau macam inilah pendekatan pemimpin PAS Terengganu, kalian semua hanya membuat masa rakyat. Kalian bercakap pasal Islam, tetapi kalian sendiri bebal dalam melaksanakan apa yang kalian ucapkan.

Kami tidak hairanlah mengapa Kerajaan PAS Terengganu dengan mudah dijatuh dan diratah oleh Umno BN yang pengkhianat itu. Bukan Umno kuat sangat pun, tetapi mungkin sebab rakyat Terengganu terlalu muak dengan sikap segelintir pemimpin PAS Terengganu yang bebal dan bodoh sombong. Koya best.

SUMBER : www.pemudakemehe1.blogspot.com

8 comments:

  1. Tajuk tu mengelirukan....ingatkan TGNA tadi! Tukarlah tajuk tu ...aku tengah tunggu kau update berita pasal Tok Guru - tak tidur lagi ni!(dah 3.40 am!)

    ReplyDelete
  2. salam, aku dah banyak dengar dari rakyat terengganu sudah tenteunya pengundi bercakap mengenai pemimpin2 PAS terengganu, apa yangdicakapkan sebhgnya serupa dengan analisis2 yang telah dibuat oleh pihak tidak berkepentingan sebab-sebab PAS tewas diterengganu, oleh itu orang seperti khususnya ABC, MA tidak diperlukan lagi. kenapa perwakilan muktamar pangkah dia juga, perwakilan pun takreti nak pilih kut? atau mereka dilantik oleh president yang cetuskan idea UG.oleh itu president kena diChek matekan?, sekadar ingatan sebab apabila Saidina Abu Bakar jadi khalifah, beliau mengatakan "aku bukannya yang terbaik dikalangan kamu, maka betulkanlah aku dengan mata pedang sekiranya ada kesalahan pada aku" - warga putrajaya

    ReplyDelete
  3. Umno Pengkhianat besar, Musuh kita adalah Umno.

    http:// trgkini.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Musuh kita bukan UMNO. Musuh kita adalah kemungkaran dan kezaliman. Cuma, sekarang nih kita menentang UMNO kerana UMNO itu punca segala kemungkaran dan kezaliman yang berlaku di negara ini.

    Jika anda menentang UMNO kerana namanya UMNO, maka anda hanya fahami PAS sebagai parti politik dan bukan sebagai sebuah Gerakan Islam.

    ReplyDelete
  5. sebelum ni pun ramai pemimpin2 Pas yg lain yg ajk umno berdebat.knp ko xbising???dptkan penjelasan dr mulut beliau sendiri dulu sblum beri sbrg komen.Beliau bercakap dgn ilmu,dan ko pula nk komen dgn kejahilan...mtk maaf andai terasa.

    ReplyDelete
  6. Sebab pimpinan PAS yang lain tu tak melenting jika ditegur dan dicabar. Macam yang sorang nih, bila ditegur, melompat lonmpat tergaru garu.

    ReplyDelete
  7. Nak debat tak salah, tapi janganlah tajuk debat tu menampakkan kesombongan dan tak sedar diri kita. Di mana nilai seorang yang kononnya Pejuang Islam kalau tajuk debatnya saja sudah menunjukkan yang kita ni bongkak dan bangga diri... Siapa yang lebih beragama? sesuaikah tajuk itu didebatkan?

    Kalau kami yang jahil ini yang lontarkan tajuk itu mungkin sesuai la, atas kapasiti kami yang tidak alim bab-bab agama. Ini bila seorang manusia bertaraf Ustaz ajak pihak lawan berdebat atas tajuk 'Siapa yang lebih beragama?' ianya seolah2 mencabar orang lain dengan berkata... antara ko ngan aku sapa yang lebih hebat? lebih alim? lebih lebai?

    patutkah begitu?

    Kami bukan nak bela Umno, pergi jahanamlah dengan Umno. Tetapi walaupun Umno itu pergi jahanam, jangan pula kita rasa kita hebat orang lain tidak.

    ReplyDelete
  8. Tajuk debat tu macam nak sebut SAPER YANG PALING BERIMAN ANTARA PEMIMPIN PAS TERENGGANU DAN PEMIMPIN UMNO TERENGGANU.

    Bukan soal debat. Soalnya adalah RIAK dan UJUB yang ada dalam diri.

    ReplyDelete