Sunday, November 22, 2009

TOK GURU NAFI HUSAM HANTAR SURAT RESIGN - SAPER SUMBER DALAMAN YANG UTUSAN MAKSUDKAN?



Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menafikan desas desus bahawa Exco Kelantan, Datuk Husam Musa mahu melepaskan semua jawatan dalam parti dan juga kerajaan seperti dilapor media Umno BN semalam.

Bercakap pada sidang media di pejabatnya pagi ini, Nik Aziz memberitahu, Husam juga tidak pernah menghantar surat meletak jawatan sepeti yang didakwa.

Media kerajaan semalam melaporkan Nik Aziz memberikan cuti selama lima hari bermula hari ini kepada Husam yang juga exco kanan kerajaan negeri untuk berehat dan menenangkan fikiran kerana didakwa mahu meletakkan jawatan.

Menurut Nik Aziz, Husam diberi cuti rehat ekoran beliau perlu menjalani pembedahan tulang belakang selepas ditangguhkan sejak dua bulan lalu.

21 comments:

  1. Salam, saya ingin tanya gapa sidang media tok guru tuan tak siar sepenuhnya?

    ReplyDelete
  2. Tuan Masalahnya Husam kata yang bui mc adalah doctor dan satu lagi macamana beliau cuti sakit tetapi sempat bentang kertas kerja di simposium 2009 bersama Anwar Ibrahim dan Aziz Bari.

    Ini bukan fitnah tapi Sinar Harian yang menyiarkan berita tersebut.Apa yang dibimbangkan bila TGNA kata beliau yg memberi cuti kepada Husam sedangkan Husam hadir di Majlis 'org lain' di KL dan meninggalkan mesyuarat yang dikira sangat penting itu, ia akan menimbulkan persepsi lain kepada TGNA.

    Walaupun Tok Guru sayang Husam mengatasi orang lain, namum TGNA harus disedarkan juga tentang siapa Husam sebenar dan pembatalan beliau dari menunaikan haji bukanlah sangat kerana tajaan tersebut , tapi lebih jauh dari itu beliau bimbang sepeninggalan beliau nanti ada exco yang buat 'onar', itulah kehebatan TGNA.

    ReplyDelete
  3. husam kata beliau tidak bercuti.tapi TGNA kata husam bercuti sakit.yang manakah bercakap benar?aku kesian jugak kat husam walaupun secara peribadi aku suka dgn perangainya.husam dijadikan kambinghitam untuk mengekalkan si ariff tu.aku harap2 2 org tu yg patut jawatan bukannya husam saja.

    ReplyDelete
  4. kalau menantunya masih kekal kat pmbk,TGNA dijangka gagal mengekalkan rangking bawah 50 org muslim berpengaruh ditahun akan datang.

    ReplyDelete
  5. Anon 7.18pm

    Ini blog munafik memang ader adjust sikit mcm TV3 dan Utusan....

    ReplyDelete
  6. Kawe istihar pere ko blog bengong nie.....

    ReplyDelete
  7. husam ni liar n culas...mpak je baik...org2 kotga bharu da tau dia mcam mana....kawe org kb...smamlm kawe komen dalam blog kickdafella...tapi da kena buang...nak tanya kat husam....takkan dato tak tau studenygt uitm kb yg preagnent....body guard dato ade jumpa budak tu....body guard dato hitam botak tu

    ReplyDelete
  8. Kes TGNA, Husam, Arif, ada kena mengena jugak ke dgn PAS Ganung? isk....ada ke tak de...ada? tak de?

    ReplyDelete
  9. ceh blog ni dah jadi hampeh,pusing sana pusing sini,dah kena penyakit mso kambing tu

    ReplyDelete
  10. PS tolong cari maklumat sebenar:

    Yang mana benar ni, aku pening dah,

    ini Kata Tok Guru[ Harakahdaily] : Menurut Nik Aziz, Husam diberi cuti rehat ekoran beliau perlu menjalani pembedahan tulang belakang selepas ditangguhkan sejak dua bulan lalu.

    Husam ujarnya ada bertemu dengan beliau di pejabatnya minggu lalu untuk memberitahu bahawa doktor menasihatkan beliau masuk hospital dan berehat selama lima hari kerana masaalah tulang belakangnya.

    Ini kata Husam [ Mstar]: Mengulas mengenai perkara itu, Husam berkata: "Cuti? Cuti apa pula? Saya tak tahu apa-apa pun, nampaknya sumber akhbar berkenaan lebih tahu daripada saya.

    "Mengapa pula nak bedah tulang belakang saya? Bukannya ada bengkok... Alhamdulillah saya sihat saja."

    Jelas Timbalan Pesuruhjaya II PAS Kelantan itu lagi, sehingga kini beliau tidak dimaklumkan mengenai arahan cuti oleh Nik Abdul Aziz seperti yang dilaporkan itu.


    Ini pulak dari Blog Husam :Saya sakit belakang. Jumpa doktor dan doktor minta saya dapatkan rawatan, rehatkan tulang belakang saya dan kurangkan aktiviti. Bila saya nak masuk wad untuk rawatan itu saya boleh tentukan sendiri ikut kelapangan saya, tetapi jangan kurang dari lima hari penuh. Jangan lambat, kata doktor.

    ReplyDelete
  11. PS dalam situasi trauma oleh kerana Tok Guru memuji Husam Musa secara terbuka dan bukan bos nyer Anak Hantu AFF....

    Di harap bertenang....

    ReplyDelete
  12. Salam Tuan Blogger.

    Maaf sebab lari dari topik asal.

    Saya sekadar ingin mengucapkan Syabas dan Tahniah di atas kejayaan blog Tuan menduduki tangga ke 8841 alexa pada 18hb Nov 09 yang lepas.

    Alhamdulillah, nampaknya blog pro PR terus mendapat tempat di hati pembaca seluruh negara.

    Ini berbeza dengan blog pro umno yang mana hanya terdapat 44 buah blog sahaja yang masih aktif dalam top 100,000 dan hanya 28 buah blog yang ramai pengunjung berbanding 72 buah blog pro PR dalam senarai top 100.

    Syabas sekali lagi!!!

    Teruskan usaha2 murni Tuan.

    Sumber:

    http://perakexpress.com/www/2009/11/22/top-blogs-pro-umno/

    ReplyDelete
  13. tuan anoy... pasal statement di Mstar tu kalu la hang yang kena pasti hang jawab benda sama .. mesti kata sihat...mesti kata tak de ape=ape.. kalu kata sakit la ..kena bedah la.. pasti susah pula.. paham-paham la, benda nak expect berlaku..then nak bedepan media/wartawan..

    satu lagi si tuan punye blog..ni.. cuba check sumber maklumat tu.. mmg kite tahu tuan blog sama dengan beberapa blogger lain nak bantu pertahan kerajaan kelantan dan tok guru ..tapi check sikit orang yang suruh tu.. check betul-betul.. jangan sampai tersilap kapal.. walau menantu tapi bila dah kabur dek harta ..susah juga...ikhlas ni..group blogger yang budiman please saya rayu check betul-betul...siapa yang betul-betul nak selamat tok guru.. okay..

    ReplyDelete
  14. PS tengah panic sebab bosnya tuan ariff tu pun sedang panic.

    ReplyDelete
  15. Aku raikan jer perbezaan di antara kita. Aku terbuka dalam semua hal. So, terpulanglah kpd korang.

    ReplyDelete
  16. untuk makluman, hasil siasatan teman saya yang terkehadapan dalam bidang IT, semua komen anon dlm blog ini ditulis oleh tuan blog sendiri.

    ReplyDelete
  17. Satu lg, takde alasan untuk aku panik. Takde asas langsung untuk aku panik.

    ReplyDelete
  18. bodoh pnya kickdefella..brape bnyk aku hntr komen kt blog dia,smua dia reject & aku xtau la brapa bnyk lg org komen kt blog dia yg dia reject..tunjuk yg sokong dia jer..x mcm kt blog ni..yg sokong & yg kritik,smua tunjuk..x mcm kick gy bodoh 2..apa pn aku tetap sokong pemburu syahid,tinggal yg bodoh jer nampak kick 2 baik,membela pas kelantan kononya,korng x nmpk,x baca ke apa yg tok guru bgtau yg kick 2 fitnah beliau?apa daaa..bodoh sokong kick

    ReplyDelete
  19. ANON 10:14....Thanks atas sokongan dan pembelaan itu.

    Cuma, jangan emosional sgt. Jika tdk, takde beza antara kita dan mereka.

    Perbezaan pandangan itu perlu diraikan secara terbuka, secara berfikiran terbuka dan secara berlapang dada walaupun adakalanya memedihkan hati.

    Itu perkara biasa kerana sudah adat perjuangan untuk menderita sepanjang jalan sebelum menemui kebahagiaan di hujung destinasi.

    ReplyDelete
  20. dia hantar surat MC kat TGNA, korang kater dia hantar surat re-sign. munafik tolllllll ler

    ReplyDelete