Sunday, August 23, 2009

UMNO "MENYONDOL SAMPAI PAGI" DI PERMATANG PASIR



Umno/BN ketiadaan isu untuk mengalahkan PAS/PR di Permatang Pasir. Mereka menyerang PR membabi buta tanpa memikirkan samada isu tersebut benar atau tidak. Malah lebih teruk lagi mereka memfitnah bukan sahaja Ustaz Salleh Man calon Permatang Pasir malah Mursyidul Am PAS juga menjadi sasaran mereka.

Umno/BN menjadi seperti cacing kepanasan akibat kesilapan mereka memilih calon yang sangat bermasalah. Akibat kebodohan mereka sendiri akhirnya Umno/BN menjadi tidak keruan dan hilang focus.

Isu perkauman yang cuba mereka mainkan akhirnya memakan diri lantaran keberanian PR menggagaskan politik baru yang tidak membeza kaum dan agama. Gagasan politik baru ini akhirnya diterima oleh majority rakyat yang menyebabkan Umno/BN dilihat sebagai partoi lapuk dan ‘expired’ yang ketinggalan zaman.

BN cuba menonjolkan diri mereka sebagai juara orang Melayu dengan mengapi-apikan semangat melayu akhirnya memakan diri dan menambahkan lagi kebencian pengundi Cina dan India.

Mereka cuba pula meraih simpati dari pengundi Cina dengan menyerang Tuan Guru Nik Aziz habis-habisan dengan memainkan isu sokong PAS masuk syurga sedangkan ianya hanyalah fitnah Umno. PAS mencabar Umno/BN supaya menyiarkan sepenuhnya ucapan Tuan Guru agar rakyat benar-benar faham akan isu ini. Malah isu ini sebenarnya isu lapuk yang sering di’recycle’ oleh Umno pada setiap kali Pilihanraya umum dan kecil.

Hasrat Umno/BN untuk memburuk-burukkan calon PAS yang kononnya meng’songlap’kan duit PAS Negeri akhirnya mudah dipatahkan kerana jumlah RM600,000 yang dikatakan digelapkan oleh Ustaz Salleh Man memang tidak masuk akal. Malah Zulkifli Mat Lazim dan Dr Mujahid yang dikatakan menuduh Ustaz Salleh Man menggelapkan duit tersebut tampil membuat laporan Polis menafikan tuduhan tersebut dan mencabar si penuduh membuktikan tuduhan itu.

Akhirnya Umno/BN terus berada dalam keadaan yang amat defensive sehingga ke hari pengundian dan akhirnya mengaku kalah sebelum hari mengundi lagi.

SUMBER : www.mutaligat.blogspot.com

No comments:

Post a Comment