Sunday, August 23, 2009

JAWAPAN AKU KEPADA ANAK BULUH BETUNG YANG BUTA HATI DAN PEKAK BADAK



Aku tak perlu ulas panjang. Korang boleh baca sendiri apa yang dia komen dalam posting aku. Pada aku, kalau aku jawab pun tak guna sebab dah banyak kali aku cuba jawab komen binatang binatang nih dalam posting dan aku minta mereka jawab tapi sampai hari nih tak jawab jawab pun.

Binatang binatang nih hanya pandai baling batu tapi sembunyi tangan. Hentam tanpa fakta. Memberi komen tanpa guna akal fikiran. Menulis semata mata maklumat Utusan. Mengeluarkan pandangan laksana hujah syaitan.

Bermuzakarah pun tak guna dengan binatang binatang nih sebab spesis binatang memang takde akal fikiran. Sondol sana sondol sini. Then, buat buat bangang.

Pendek kata, kalau nak ke syurga, buat cara nak ke syurga. Tapi kalau sebut nak ke syurga sedangkan kehidupan berlumba lumba ke neraka, hangpa boleh pi mampos dengan "syurga" hangpa tu.

Berani komen tapi tak berani dedahkan diri. Berani komen tapi takde jati diri sebab bersembunyi di sebalik ANON. Nak marah, marahlah. Kalau manusia, tentu ada maruahnya. Kalau manusia, tentu ada wibawanya.

Tapi hangpa nih binatang. Sebab tu berani pukul curi jer.

Kalau hang nak tau munafik tu menatang apa, hang tengok diri hang sendiri. Itulah munafik yang aku maksudkan. Diri hang dan pemimpin hang.

Tidak perlu bercerita soal UMNO buat masjid dan sebagainya kerana selagi al-Quran ditolak sepenuhnya atau ditolak separuh, maka tiada nilai masjid yang dibina itu. Masjid itu hanya akan jadi bangunan tetapi bukan rumah Allah swt.

Jangan mendabik dada sebagai pejuang Islam jika Rosmah masih berjambul.

Kasar dan kurang ajar, kan? Memang binatang macam hangpa layak untuk dilayan secara biadap !!

p/s : Bukan aku tak nak ulas secara "ilmu" tetap binatang nih bukan reti bahasa "ilmu". Binatang nih hanya reti bahasa pedang jer.

3 comments:

  1. bahasa anda apa kurangnya. serupa aje dengasn org yang anda maki hamun tu. jadi blogger biasalah. kalau tak tahan jangan jadi blogger. nak selesai masalah senang aje kalau tak tahan. ubah settig . hanya yang berdaftar aje boleh komen diblog anda. tapi dah jadi tak real. biasalah jadi blogger. kalau kita hentam orang, jangan marah kalau orang hentam kita. tutup blog kalau tak tahan. ini kelebihan blogger sejati

    ReplyDelete
  2. Aku bukan marah dengan hentaman hentaman itu tetapi "jantan" ker untuk menghentam disebalik ANON?

    ReplyDelete
  3. Bro PG,

    Memberi komen dengan berselindung di sebalik ANON ibarat suara salakan di dalam gelap.

    Tak dapat nak membezakan yang menyalak itu adalah anjing jantan atau anjing betina.

    Namun, harus difahami bahawa anjing kurap tetap anjing kurap tanpa perlu diambil kira jantan atau betina jantinanya.

    Komen orang yang berilmu dengan komen orang yang perasan berilmu, boleh kita bezakan.

    Jadi, ANON, cermin diri kerana anda belum kenal diri anda.

    ReplyDelete