Sunday, August 16, 2009

TUN DOLLAH - PAS UMNO PERLU DUDUK BERSAMA DEMI KEPENTINGAN ISLAM - NIH MENGIGAU ATAU MERACAU ATAU MERABAN



Tun Dollah kata PAS dan UMNO patut duduk bersama demi kepentingan Islam di negara ini. Entahlah. Antara nak gelak dengan nak muntah. Itu perasaan aku apabila membaca artikel yang menyiarkan "hajat" Tun Dollah itu.

Pada aku, kita tak perlu layan makhluk expired nih. Dulu, masa Tun Dollah jadi PM, awat tak buat benda nih? Pasai menang besaq, kan? La nih awat baru nak bunyi? Pasai nak back up menantu yang dayus dan bacul tu, kan?

Sudahlah Tun Dollah, hang sapa nak bersuara? Kalau Tun Det yang berpuluh tahu jadi PM tu pun orang dah tak layan, apatah lagi hang yang pungkok pun tak dan panas nih? Alamak Tun Dollah, janganlah memperlihatkan kebodohanmu itu.

Oklah. Kita ambil "positif" cadangan Tun Dollah itu tetapi bukan secara percuma. Ada harga yang perlu dibayar bagi menunjukkan kesungguhan UMNO. Ada syarat yang perlu dipenuhi sebelum duduk berbincang.

Antara syarat syaratnya adalah :


PERTAMA

Kembalikan nyawa saudara saudara kami yang dibunuh secara kejam dan zalim di Memali. Jika tidak mampu, seret dan heret banjingan banjingan yang terlibat ke muka pengadilan, dakwa mereka dan hukum mereka dengan hukuman yang setimpal.

Kalau tak mampu juga, pergi mati lagi baik.


KEDUA

Kembalikan hak memerintah negeri Perak kepada Pakatan Rakyat kerana Pakatan Rakyat adalah kerajaan sah yang dipilih oleh rakyat Perak untuk mentadbir negeri tersebut. Jika malu sangat nak bagi balik, bubar DUN dan buat semula pilihanraya di semua kerusi DUN di negeri Perak.

Kalau tak mampu juga, pergi mati lagi baik.


KETIGA

Pulangkan apa yang dicuri sejak tahun 1990 daripada kerajaan negeri Kelantan pimpinan PAS dan mohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Kelantan.

Kalau tak mampu juga, pergi mati lagi baik.


KEEMPAT

Kembalikan bantuan per kapita kepada sekolah sekolah agama rakyat dan beri bantuan yang selayaknya kepada pihak terbabit.

Kalau tak mampu juga, pergi mati lagi baik.


KELIMA

Mansuhkan segera PPSMI yang menjadikan anak anak bangsa Malaysia sebagai mangsa kerakusan "tembolok tembolok" lanun lanun yang sentiasa "lapar" dan "tamak" untuk mencuri harta negara.

Kalau tak mampu juga, pergi mati lagi baik.


KEENAM

Mansuhkan segera akta zalim ISA kerana terang terangan bercanggah dengan Islam.

Kalau tak mampu juga, pergi mati lagi baik.


KETUJUH

Bayar royalti minyak dan gas yang dicuri daripada kerajaan negeri Kelantan pimpinan PAS dan kiraannya hendaklah bermula daripada keuntungan tahun pertama operasi bermula.

Kalau tak mampu juga, pergi mati lagi baik.


Amacam? Ada berani......

Memang hamlau tahap lahabau puak puak nih....

9 comments:

  1. Aku Sentiasa Mengutuk Kau..August 16, 2009 at 11:00 PM

    Ade mereka kisah ngan syarat22 ko nie? Ade mereka buka blog ko nie? Blog yang x masuk akal.. Syarat x reasonable.. klu nak bersyarat tu biar la betul.. Lain kali tulis Semua syarat22 ko nie pi campak sendiri kat muka PM tu... jangan hanya pandai berkata22 lahanat je kat sini..

    ReplyDelete
  2. Ini blog aku. Suka hati akulah nak tulis apa pun. Itu hak aku.

    Aku pun tak suruh mereka baca blog aku. Blog nih adalah luahan peribadi aku.

    Sekurang kurangnya, aku membuka ruang untuk rakan rakan aku berbincang dan berdebat.

    Kalau ko rasa "kurang senang" dengan tulisan aku, maknanya ko makan cili.

    Ada aku kesah?

    ReplyDelete
  3. Cool... teruskan usaha akhi !

    ReplyDelete
  4. PEGI MATI ADALAH PILIHAN YANG BAIK BUAT PUAK2 NIE...HIDUP MENDERHAKA PADA ALLAH BUAT PE!!!BANGANG!!!

    ReplyDelete
  5. Aku Sentiasa Mengutuk Kau..August 17, 2009 at 8:57 AM

    itu memang hak ko utk menulis tapi nampak sangat tulis hanya utk tatapan ahli22 buat pe.. Blog xde hala tuju sama mcm hidup xde matlamat.. bengong..

    Aku makan cili? ade aku pedulik ngan ape yang ko cakap? aku punya suka la nak cakap ape pasal blog ko nie.. ko tergugat ke?

    To "John Doe"---> Hang nie betui22 xde otak.. Banyak cara lagi kita boleh selesaikan masalah.. Bukannya jalan nak mati.. Tup Tap klu mati dengan memerangi org politik yg bebal buat paa.. buang masa je.. Baik pi Jihad kat palestin nun... Bengong..

    ReplyDelete
  6. Saper entah ajar mamat kuda kayu nih "kalau nak jihad, pi Palestin".

    Setan nih ada di mana mana. Penentang Islam ada di mana mana. Munafik ada di mana mana.

    Oleh itu, jihad juga ada di mana mana. Jihad itu bergantung kepada keadaan semasa tempat tersebut. Bukannya mesti angkat senjata.

    Di Palestin, Iraq, Afghanistan, wajib angkat senjata sebab musuh menggugat Islam dengan senjata.

    Di Malaysia, jihad belum menuntut kita untuk mengangkat senjata.

    "Mamat", ko tolong fahami benda tu elok elok.

    Tapi, aku tak kisah pun kalau ko tetap nak "menembak" secara sembrono sebab itulah sikap ahli UMNO.

    Menembak sana sini tapi "peluru kapur".

    ReplyDelete
  7. SETUJU DGN ANTA...DIORANG NIE UNTA...INGAT JIHAD NIE KAT PALESTIN JE, TU PUN DUK TOLONG FATAH, SEPATUTNYA HAMAS TU YG PATUT DIBANTU...BETUL LAH SPT KATA ORG, HAMAS=PAS, FATAH=UMNGOK...PARTI KARAT!!!

    ReplyDelete
  8. Dulu sewaktu ana di sekolah menengah, ana selalu tertanya tanya kenapa PAS kata UMNO kafir.

    Bila ana dah dewasa, baru ana faham.

    Patutlah......

    ReplyDelete