Sunday, August 23, 2009

PKR LOMPAT KATAK - LUAHAN HATI ADUKA TARUNA



Oleh : AdukaTaruna

Bila gua baca jer berita Adun Lunas keluar jadi bebas, kepala otak gua terus teka. Tak DAP, PKR. Tapi antara PKR dengan DAP 10 kali lebih kompom PKR. So, gua pun baca dengan lompat2 nak tahu parti mana.

Sah! PKR. Terus maleh gua nak memekak. Satu sen pun tak respek PKR. Gua malas... bebetul malas. Baca MSK punya ceramah kepada bakal calon PKR pun gua menyampah. Ntah apa2 point yang dia nak sampaikan pun gua kabur.

Lu takda falsafah perjuangan. Memang takda kosong. Lu nafila camna pun gua tak goyang punya. Lu letak Naifudin Nasution pun gua tahu laluan mana hujah dia pasal falsafah perjuangan. Lu berjuang sekadar sentimen dan emosi. Pembaharuan adalah benda dinamik. Pembaharuan atau reform itu boleh dilakukan dalam mana platform.

Skang ni gua bagi laluan pada PRK dulu lah. Yang gua nak tuntut lepas ni, mana-mana kerusi yang PKR dan DAP khianat, bagi kat PAS, atau PAS bertanding 3 penjuru di situ. Kalau PAS tak berani, gua ludah kepala Erdogan.

Then, kalau terjadi satu perdebatan tentang idealogi atau falsafah perjuangan di kerusi 3 penjuru tu, gua tampil diri wakil PAS. Gua hantar surat rasmi mohon kepada PAS. Gua nak tgk PKR letak siapa. Saifudin? Cikgu Bard? Siapa intelek PKR lu tunjuk sini. Anwar aliran sastera tu? Lu nak kata riak ke berlagak ke, g mampos. Panas ni bai.

Ingat. PRU13, PAS tuntut kerusi yang dikhianati PKR dan DAP. Kalau tak dapat, lawan 3 penjuru secara profesional. Tenpat lain, kita berkerjasama. Maruah pengundi di situ, tak boleh ditunjal2. Kalau PAS tak berani, gua ludah semua kepala Erdogan.

2 comments:

  1. sabar ye saudara......
    dalam PKR 2 MMG BYK MASALAH.....
    KITE SABAGAI AHLI PAS SENTIASE KENE BERDOA AGAR PEMIMPIN KITE X JDK MCM PKR and DAP....
    YANG PNTG SEKARANG KENE TGK N PERHATI PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT YANG ADE SKRG........
    SAPE YANG X DE ATI TUK SETIA BERSAME PR HENDAKLAH UNDUR DIRI SEKRG.......
    SEMOGE PRU13 MELIBATKAN PEMIMPIN YG SETIA N BERJIWA BESAR BERSAMA PERJUANGAN PARTI....
    TAKBIR3X........

    ReplyDelete
  2. Islam tidak akan mengkhianati walaupun dikhianati berulang kali.

    Allahu Akbar !!

    ReplyDelete