Sunday, August 30, 2009

KETUA DEMO KEPALA LEMBU - MACAM GAYA ORANG JUAL UBAT KUAT DI CHOW KIT




Ini Ketua Pemuda UMNO Selayang. Mamat nih turut serta dalam demo "kepala lembu" di Shah Alam last Friday. Maknanya, mamat nih di antara manusia manusia yang telah berjaya dilembukan oleh UMNO.

Demo "kepala lembu" ini bertujuan untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan kuil di Seksyen 23. Kuil ini sebenarnya adalah kuil yang dipindahkan daripada Seksyen 19.

Kelompok ini mendakwa mewakili penduduk Islam Seksyen 23 tetapi apa yang boleh dilihat adalah hanya dua tiga orang sahaja penduduk sebenar Seksyen 23 manakala yang lainnya adalah merupakan "penduduk hantu" Seksyen 23.

"Penduduk hantu" nih peranannya samalah seperti "pengundi hantu". Bukan orang tempatan tetapi orang luar yang "ditempatankan" oleh UMNO.

Jumlah yang hadir dalam demo itu hanyalah di antara 50 - 70 orang sahaja. Itupun jika dijumlahkan sekali dengan pemerhati, jurugambar dan wartawan.

Maknanya, demo atau himpunan itu adalah demo atau himpunan yang GAGAL dan dikendalikan oleh orang orang yang GAGAL.

Kenapa GAGAL? Kerana hanya dua tiga orang sahaja penduduk Seksyen 23 yang hadir dan yang lainnya adalah budak budak UMNO yang "dilembukan". Takkanlah hanya "muka muka" itu sahaja yang mendiami Seksyen 23? Jika benar penduduk Seksyen 23 membantah "kuil" itu, maka sudah tentulah mereka akan hadir beramai ramai untuk menyertai demo tersebut kerana Seksyen 23 adalah "hak" mereka.

Kenapa GAGAL? Kerana daripada ribuan jemaah yang solat Jumaat di masjid itu, puak puak hamlau nih hanya mampu menarik kehadiran 50-70 orang sahaja. Maknanya, masyarakat tidak berminat dengan puak puak hamlau nih. Masyarakat hari nih sudah pandai membezakan di antara bangkai dan daging segar. Yang berdemo itu adalah bangkai bangkai bernyawa yang pura pura tahu tetapi hakikatnya dungu dan bangang.

Berbalik kita kepada perihal Ketua Pemuda UMNO Selayang tadi. Aku tidak bercadang untuk "menghentam" beliau. Aku cuma bercadang mahu menjadikan beliau sebagai contoh "kebangangan" dan "kedunguan" pemuda pemuda UMNO.

Ketika surau Kampung Berembang menyembah bumi, di manakah mamat nih dan puak puak kaldai nih? Hilang entah ke mana.

Ketika murtadnya Aisyah Bukhari beberapa tahun lepas, di manakah mamat nih dan puak puak kaldai nih? Hilang entah ke mana.

Ketika mana Rasulullah saw dihina dengaan cara "dikartunkan", di mana mamat nih dan puak puak kaldai nih? Hilang entah ke mana.

Ketika surau APIUM dicemarkan dengan daging babi, di manakah mamat nih dan puak puak kaldai nig? Hilang entah ke mana.

Jika nak bagi contoh, banyak lagi contoh yang boleh diberikan tentang betapa munafiknya UMNO termasuklah mamat yang di atas nih.

Jadi jadilah hidup berpura pura kerana anda menghina diri anda sendiri. Lainlah kalau memang anda sememangnya makhluk yang tidak bermaruah.

Seperti yang selalu aku soal dalam kebanyakan artikel aku, jika UMNO benar benar membela Islam, pastikan dulu Rosmah tidak lagi berjambul.

Jika soal jambul itupun "pemuda" UMNO tak mampu nak tegur, maka tidak perlulah untuk UMNO mendabik dada kononnya mereka pembela Islam.

Pemuda UMNO memang bertelur tetapi apa gunanya jika telur yang dicelah kangkang itu adalah telur tembelang.

Namun, kita tidak perlu hairan dengan sikap sikap kaldai UMNO ini kerana memang begitulah perangai "orang orang yang nak habis umurnya".

Inilah juga Melayu haprak dan Melayu mudah lupa yang dimaksudkan oleh Tun Mahathir dulu. Hanya pandai berkokok tetapi taik bertempek tempek di punggong.

Biarkan sahaja luncai terjun dengan labu labunya. Pedulikan mereka kerana jika mereka tidak bertaubat, maka merekalah ahli neraka yang melata di atas muka bumi.

Pergi mati laa......

Woi Najib !!

Memang hamlau tahap lahabau puak puak nih.....

No comments:

Post a Comment