Sunday, August 30, 2009

KITA BERDEMO MENENTANG ISA - KITA MENYOKONG MAHKAMAH TERBUKA - MALANGNYA RODZIAH ISMAIL MENYOKONG ISA



Pengalaman berdemo menentang kewujudan ISA bersama GMI pada 1 Ogos lalu masih segar diingatan. Kenikmatan bermandikan air kimia dan bermain kejar kejar dengan polis dan rasaksa Water Canon juga masih belum hilang.

Tujuan kita tidak lain hanya mahu menyaksikan akta zalim ISA dimansuhkan sepenuhnya dan tidak digunakan untuk menahan sesiapa juga.

Kita mahu setiap yang ditahan tidak kira apa ideologi politiknya dibicarakan di mahkamah terbuka. Kita mahu setiap yang ditahan tanpa mengira apa parti politiknya dibicarakan di mahkamah terbuka.

Kita menentang apa juga bentuk penahanan tanpa bicara walau atas apa jua alasan sekalipun. Hatta, kita menentang penggunaan akta zalim itu ke atas sesiapa sahaja termasuk ahli UMNO juga !!

Malangnya, ada pula pimpinan kita yang mahukan akta itu digunakan ke atas kepala demo "kepala lembu" !!

Aku tertanya tanya kepada diri aku sendiri, adakah kita juga mengamalkan double standard seperti mana UMNO/BN?

Adakah kita menentang akta zalim itu apabila "terkena" pada kelompok kita dan kita menyokong akta zalim itu apabila "terkena" pada kelompok musuh?

Sedih sangat. Aku baca berulang kali kenyataan Rodziah Ismail nih. Antara percaya dengan tidak. Kenapa kemunafikan milik UMNO ini masih ada pada sebahagian pimpinan kita?

Aku marah apabila orang tulis "RODZIAH BABI" dan "RODZIAH ANAK BABI" tetapi sekarang aku rasa bersalah jika aku berasa marah dengan tulisan tulisan itu kerana anugerah "babi" hanya layak dianugerahkan kepada munafik dan Rodziah Ismail, dalam hal ISA ini, layak untuk menerima anugerah itu.

Kami, rakyat, tidak akan meninggalkan Pakatan Rakyat tetapi pimpinan Pakatan Rakyat wajib menyedari bahawa rakyat tidak memerlukan pemimpin yang memiliki pemikiran "double standard" seperti Rodziah Ismail ini.

Rodziah, anda sangat memalukan. Khaaakkk pppttuiiihhhhh......

No comments:

Post a Comment