Wednesday, August 26, 2009

ADUKA TARUNA SOKONG HARUN TAIB JIKA "KHABAR ANGIN" ITU BENAR



Gua ulas ikut KALAU artikel tu betul la.

Masalahnya, gua timbang2, dan sepak sini-sana, gua sokong gak Haron Taib kalau dia halang pembentukan kerajaan baru. Meh gua kasi hujah gua. Lu pepandai la hadam sendiri.

1. Rosol Wahid tu kan pro Idris. Idris kan derhaka pada Sultan Natang. Kau gila apa nak suruh ulama sekor tu jadi bongok dihujah dan dibukukan derhaka kepada Sultan.

Kerajaan baru PAS + ADUN lompat PKR Terengganu adalah bukti derhaka amat dasyat kepada Sultan apabila menggulingkan Mat Said. Dah satu musuh lagi lu kumpul. Sultan2 ni guna lulit jer. Tak payah sibuk2 lu nak buat Sultan jadi musuh.

2. Apa kejadah main lompat2 tumbang kerajaan. Baik BR, baik BN. Dari dulu gua dah bagi tau sudut falsafah, sudut taktikal. Yang melompat masuk PKR tu bukan jenis benih plak tu, tapi jenis virus. Jangan buat gila la. Nikmat sekejap, sensara lama. Pi mai pi mai rakyat jugak jadi lembu. Buatnya mangkuk2 lompat tu wat hal (stendet ma, PKR) keluar lagi artikel bayar dan ugut ratus2 juta. Naik bulu ketiak gua meluat punya pasal.

So, bubar DUN untuk pilihanraya negeri adalah sasaran yang bagus. Kalau Mat Said rasa terancam, sila bubar DUN Negeri. Pergi mampos sama Mat Said, pergi mampos sama Idris. PAS bertanding macam biasa lawan semua mangkuk2 tu. Kalau PAS Terengganu kalah gak, lu ludah-meludahi la muka ulama masing2 sekor per sekor. Hadi ludah muka Haron, Haron ludah muka Hadi. Cantet.


Kesimpulan

Tak payah masuk dalam percaturan keterdesakan UMNO. Pergi jahanam sama dia. Lu target bubar DUN jer. Tak dapat skang, PRU13 nanti pun takpa. Buat kerja elok2, repair mana yang patut, bersedia 24 jam sehari, 7 hari seminggu.

No comments:

Post a Comment