Tuesday, August 18, 2009

UMNO BERCAKARAN DI PERMATANG PASIR - PAS JANGAN TERLALU YAKIN - JANGAN ULANGI PENYAKIT MANEK URAI



UMNO PERMATANG PAUH mula berkocak memandangkan calon yang mereka pilih tidak di sukai oleh akr umbi UMNO.Keadaan ini berlaku apabila calon BN ROHAIZAT mengalami masalah moral iaitu terdapat kes penyelewengan yang membabitkan wang berjumlah RM140.000.

Perkara ini di dedahkan oleh media sehinggakan UMNO merasa kepanasan walaupun baru masuk hari ke 2 tempoh kempen.

Sebentar tadi ketua-ketua UMNO CAWANGAN di dalam BAHAGIAN PERMATANG PAUH telah sebulat suara memprotes ROHAIZAT,di anggarkan 65 peratus ketua cawangan tidak setuju ROHAIZAT menjadi calon.

Perbincangan ketua-ketua cawangan tersebut di lakukan di sebuah kedai kopi dan perbincangan tersebut menjadi panas sehinggakan KETUA PEMUDA UMNO PERMATANG PAUH saudara ZAIDI datang untuk mententeramkan keadaan.

Fenomena ini memberi kelebihan kepada PAS memandangkan calon PR itu tidak mempunyai masalah dan rekod buruk seperti calon BN.

Begitulah keadaan UMNO yang ketandusan tokoh untuk di ketengahkan,sehinggakan mengambil peguam expied date menjadi back fire kepada UMNO.

Bodoh bukan,perkara yang sebegini mudah pun UMNO tidak boleh kesan dari awal.Sudahla lesen guaman di tarik balik,pihak yang di tipu pula adalah pekebun getah yang sememangnya penduduk kampung.

Belum jadi wakil rakyat dah kaki temberang orang kampung,inilah yang di namakan 'BODOH SOMBONG'.Mesti ada lagi isu terbaru esok tungggggguuuuuuuuuuuuuuuuuu

SUMBER : www.hidupharapan.blogspot.com


ULASAN : Aku harap sangat Permatang Pasir tak jadi Manek Urai. Menang tapi luka parah. Dulu di Manek Urai pun "lagu" begini juga dinyanyikan. Tuan Aziz dipulaulah. Tuan Aziz tidak diterima pengundilah. Pengundi muda tolak UMNOlah.

Last last, tinggal 65 undi jer. Itu pun mujur dah kiranya.,

Jangan biarkan sejarah pahit Manek Urai berulang di PermatangPasir. Jangan sombong dan jangan "merak" tak bertempat.

No comments:

Post a Comment