Saturday, July 18, 2009

ABDUL FATAH HARUN BERSUARA LAGI




Pengarah Jentera Pilihan Raya Pas Negeri, Abdul Fatah Harun berkata, pihaknya bersedia menghadapi kemungkinan pengiraan semula undi sekiranya UMNO tidak berpuas hati dengan majoriti tipis yang dimenangi Pas pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai, 14 Julai lalu.

Abdul Fatah berkata, Pas tidak takut dengan ugutan sesetengah pemimpin UMNO yang mempertikaikan keputusan yang dibuat oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang tidak memihak kepada calon BN dalam pilihan raya itu.

“Kita (Pas) bersedia hadapi sebarang tindakan jika UMNO mempertikaikan keputusan pilihan raya kecil itu,” katanya kepada pemberita ketika diminta mengulas mengenai kemungkinan pengiraan undi pilihan raya kecil di Manek Urai Selasa lalu.

Media semalam menyebut kononnya ada desas desus wujud keraguan pada keputusan pengiraan undi di peti Undi di Manek Urai Lama yang dikatakan BN menang dengan majoriti 289 undi tetapi hanya diumumkan 189 undi oleh SPR.

Keputusan itu didakwa memberikan kesan besar sehingga menyebabkan BN kalah pada pilihan raya kecil itu dengan majoriti 65 undi.

Abdul Fatah berkata, Pas tidak takut risiko yang bakal diterimanya sehingga dibawa ke mahkamah, jika keputusan yang diumumkan SPR itu menjadi pertikaian pihak yang tidak berpuas hati dan meragui kesahihannya.

Semalam Bekas Ketua UMNO Bahagian Kuala Krai, Datuk Wan Zaid Wan Abdullah dilaporkan berkata, perkara tersebut perlu diberi perhatian oleh UMNO Kelantan dan mesti dibincangkan dengan penasihat undang-undang parti sebelum dibawa ke mahkamah.

Mengulas mengenai perkara itu Abdul Fatah berkata, kenyataan itu hanyalah untuk menutup kelemahan diri sendiri.

“Saya rasa kenyataan Wan Zaid itu mungkin untuk menutup kelemahannya yang sebelum ini didakwa tidak memberi sokongan terhadap calon BN dalam pilihan raya kecil itu.

“Pada saya, itu adalah taktik yang biasa digunakan oleh pemimpin UMNO apabila berhadapan dengan keadaan itu,” katanya.


ULASAN : Jadi jadilah. Kami dah letih melayan "minda" anda. Dah macam minda Abuya Arqam pulak. Andaian demi andaian dipotretkan sebagai kenyataan yang indah tetapi hakikatnya daki munafik bertompok tompok merata rata.

No comments:

Post a Comment