Saturday, July 4, 2009

SAH THOMAS SU BERMINDA KANDANG




Tadi aku tonton berita di TV3. Sakit hati pun ada. Sakit telinga pun ada. Geram pun ada. Rasa nak bagi penumbuk pun ada.

Lepas dia asaskan "perjuangan babi", dia buat fitnah lain pula. Malam nih dia kata kerajaan Kedah pimpinan PAS bercadang nak robohkan pula kuil tempat sembahyang masyarakat Cina dan India. Dia kata dia ada maklumat.

Yang hairan tu, kerajaan Kedah baik pentadbiran kerajaan Kedah mahupun PBT takde langsung maklumat tentang cadangan nak roboh kuil nih.

Mana Thomas Su nih dapat maklumat? Dalam perut babi atau jumpa dokumen dalam tempat sembelihan babi yang dirobohkan hari tu?

Makhluk beginilah yang sebenarnya yang akan merosakkan Pakatan Rakyat dan perpaduan di negara ini. Bila tersepit, tiup api perkauman. Bila terdesak, tiup api perkauman. Thomas Su dengan UMNO lebih kurang jer.

Jika DAP hanya berdiam diri dengan gelagat Thomas Su, jika DAP bersilang lidah dalam menangani keceluparan Thomas Su, maka nampak sangatlah DAP bersetuju dengan Thomas Su yang terang terangan menabur fitnah nih.

Ingat !! Kami pilih anda bukan kerana anda DAP !! Kami pilih anda kerana anda Pakatan Rakyat !! Tapi jika anda gagal memahami semangat dan ruh Pakatan Rakyat, maka rakyat akan menghukum anda.

Thomas Su, berfikiranlah secara manusia moden. Berjuanglah atas itu yang lebih besar dan penting. Berjuanglah untuk kesejahteraan jangka panjang un tuk rakyat. Bukannya berjuang untuk perut dan poket sendiri. Bukannya berjuang untuk dua tiga orang penyokong anda itu.

Atau memang Thomas Su nih berminda kandang? Lu fikirlah sendiri......

No comments:

Post a Comment