Tuesday, July 7, 2009

MUHYIDDIN DAN STOPA MOHAMAD PUCAT GIGI




Muhyiddin Yassin dan Stopa Mamat benar-benar terkejut dengan kehadiran penyokong yang jumlahnya kira-kira 2,000 orang sahaja pada majlis penamaan calon tadi. Sedangkan sepatutnya bilangannya jauh lebih besar dari itu kerana mereka semuanya dibayar. Apa puncanya yang menyebabkan kehadiran tersebut kurang???? Saya yakin saudara-saudari juga sependapat dengan saya iaitu rakyat sudah meluat kepada Umno.

Lebih malang lagi kedua-dua pemimpin Umno tersebut tidak sangup untuk melihat lautan manusia yang datang untuk menyokong calon PAS Abe Uji. BN benar teruji hari ini. Merah padam muka Muhyiddin dan Stopa.
Pemerhati politik menganggarkan jumlah penyokong PAS melebihi 10,000 orang. Mereka terdiri dari pelbagai bangsa dan agama. Ternyata segala kemelut yang digembar-gemburkan media tentang isu babi di Kedah tidak memberi kesan.

Untuk itu saya berpesan kepada Muhyiddin dan Stopa bagi mengelakkan pembaziran wang rakyat ada baiknya calon mereka Tuan Aziz Tuan Mat menarik diri dan memberikan kemenangan percuma kepada Abe Uji. Ini kerana pada hari penamaan calon ternyata Tuan Aziz tidak dapat menandingi sokongan rakyat kepada Abe Uji.

SUMBER : www.mutaligat.blogspot.com

No comments:

Post a Comment