Saturday, August 15, 2009

H1N1 - DAH 59 KORBAN - RAKYAT HANYA MAMPU BERDOA




Statistik terkini setakat jam 9.00 pagi tadi menunjukkan angka korban telah mencecah 59 orang dan amat diyakini angka ini akan terus meningkat ke angka 100 orang korban menjelang hujung bulan ini.

Setakat artikel ini ditulis, kelihatan belum ada langkah serius kerajaan laki bini untuk menangani wabak ini. Yang ada hanya janji jani bersifat "akan itu" dan "akan ini" tetapi semuanya hanya retorik belaka.

Mana plan tindakan kecemasan? Mana "langkah langkah pencegahan" yang Muhyiddin kata kerajaan laki bini sudah bersedia dengannya? Atau sekadar menjadi "sebut sebutan" yang bertaraf "tanam tebu di tepi bibir"?

Harga face mask pun melonjak giler giler dan yang terkini face mask habis stok macam gula juga. Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan awal awal lagi dah kata pihaknya tidak ada kuasa untuk mengawal hal hal berkaitan face mask.

Maknanya, kalau nak naik harga pun naiklah. Kalau nak sorok pun soroklah. Kalau tak cukup pun tak cukuplah. Bukan urusan kementerian terbabit.

Tahniah kepada kabinet Malaysia terutamanya Perdana Menteri yang dungu dan Menteri Kesihatan yang bodoh piang kerana anda telah membuktikan kebongokan anda.

Selain itu, tahniah juga untuk anda kerana anda berdua telah berjaya mengorbankan rakyat tanpa sebarang riak rasa bersalah di muka anda.

Aku tahu, ada orang akan marah aku bila aku panggil kerajaan laki bini nih lahanat dan haramjadah. Nak marah pun marahlah.

Secara bergurau, kalau semua orang nak masuk syurga, nanti takde pula yang akan menghuni neraka. "Anda" dan pemimpin spesis keris itulah penghuni neraka itu.

Woi Najib !!

Memang hamlau tahap lahabau puak puak nih......

2 comments:

  1. Depa nak dengar rintihan kita(rakyat)?
    Sedangkan YB Mahfuz suruh buat sidang parlimen pun depa taknak dengar.

    Aku rasa kan, depa nak capai 1 Malaysia. Sekarng dah nombor 1 ASEAN, jadi depa nak nombor 1 dunia statistik kematian. Tu lah dok tangguh tuh...

    ReplyDelete
  2. Salam....

    Memang amat menyedihkan sebenarnya. Kita umpama berteleku menunggu mati.

    ReplyDelete