Tuesday, August 4, 2009

PENYOKONG UMNO MARAH AKU SEBAB AKU ANUGERAHKAN GELARAN HARAMJADAH KEPADA PEWARIS DAN UMNO



Ada pembaca yang marah marah dengan aku sebab aku "maki maki" PEWARIS dan UMNO.

Maknanya, dia marah aku "anugerahkan" PEWARIS dan UMNO dengan gelaran gelaran seperti berikut :

HAMLAU

LAHANAT

HARAMJADAH


BANJINGAN


ANAK HARAM


Dia kata aku tak layak untuk menggunakan Pemburu Syahid sebagai identiti aku sebab aku maki maki PEWARIS dan UMNO.

Jawapan aku mudah jer - ADA AKU KESAH?!!

Aku nak makhluk ANON tu komen sikit tentang gelaran CELAKA yang Allah swt bagi kepada Abu Lahab laki bini dalam surah al-Lahab tu. Adakah makhluk ANON itu akan kata "aperlah Allah Ta'ala nih - maki maki Abu Lahab"? Wallahua'lam.....

Untuk pengetahuan pembaca tersebut. Aku akan tetap dan terus menganugerahkan gelaran gelaran tersebut sehinggalah puak puak JAHANAM tu ke kubur.

Yang ko nak terasa tu apsal lak?! Ko makan cili ker? Ko makan nangka ker?

Kenapa aku tak panggil HARAMJADAH kat Belia 4B? Kenapa aku tak panggil HAMLAU kat GPMS? Kenapa aku tak panggil ANAK HARAM kat PPIM? Sedangkan Belia 4B, GPMS dan PPIM nih proksi UMNO.

Jawapannya mudah jer - sebab mereka tidak layak untuk menerima gelaran itu walaupun mereka juga berwarna biru.

PEWARIS dan UMNO pula layak menerima gelaran gelaran tersebut sebab sememangnya PEWARIS dan UMNO tersangatlah layak untuk menerimanya.

Tentang H1N1 tu pula - bukannya aku persoalkan hal kempen kesedaran tetapi yang aku persoalkan adalah saluran maklumat tentang situasi dan perkembangan semasa H1N1 di Malaysia.

Setakat umum "hari nih seorang lagi telah menjadi korban H1N1" saper pun boleh. Yang aku maksudkan adalah wujudkan jentera penyampaian maklumat secara agresif supaya rakyat tahu betapa perlunya H1N1 dihindari.

Pakai topeng? Itu semua orang tahu. Tetapi sejauh manakah pemakaian topeng itu diwarwarkan?

Ambil Bandar Tasek Selatan sebagai contoh. UPNM diarah tutup sementara. MTD Sg Besi diarah tutup sementara. UPM diarah tutup sementara.

Tetapi tidak ada apa apa yang dilakukan oleh kerajaan kepada penduduk sekitar Bandar Tasek Selatan sedangkan ketiga tiga institut pengajian tadi mengelilingi Bandar Tasek Selatan. Itu yang aku maksudkan.

Awat yang hang bangang sangat?!! Hang pun hamlau jugak.......

No comments:

Post a Comment