Tuesday, August 11, 2009

DEMO SOKONG MUHYIDDIN - UTUSAN BUAT "U" TURN



Semalam dalam berita onlinenya Utusan melaporkan seramai lebih 1 000 beruk makyeh hadir dalam himpunan haram tersebut tapi apa yang dikeluarkan dalam versi cetak hari nih lain pula.

Utusan cetak melaporkan sekitar 500 ekor beruk makyeh yang mewakili "70 NGO" telah hadir bagi menyatakan sokongan kepada Muhyiddin.

Daripada "70 NGO" yang hadir itu, Utusan hanya menamakan GPMS, MBM dan MAYC sahaja. Itu bukan NGOlah bongok. Itu UMNO yang di NGOkan.

Pastu, dalam himpunan tersebut, Naib Presiden GPMS, Jais Abdul Karim, kenalan aku tu, mencadangkan DSAI ditahan di bawah undang undang ISA kerana mewujudkan ketegangan kaum di negara ini.

Aku nak tanya sikit kat mamat Jais Abdul Karim nih, yang wujudkan ketegangan kaum tu DSAI atau hangpa? Yang aku tengok, yang dok menyalak lagu perkauman di hangpa jer.

Pastu, kerbau PKR yang dilelong dulu, Lokman Nor Adam, dia kata dia kenal DSAI sebab pernah berjuang bersama sama dengan DSAI. Aku pun boleh kata macam tu juga. Aku kenal hang sebab kita sama sama berceramah dulu. Ok tak kalau aku dakwa macam tu?

Puak puak hangpa nih dah tinggal gusi sajer pun masih nak ego lagi. Bengong betullah.

Memang hamlau tahap lahabau puak puak nih........

2 comments:

  1. Dah tak de isu mereka nak timbulkan untuk meraih sedikit demi sedikit sokongan kaum melayu kot...

    ReplyDelete
  2. Salam....

    Dah takde sesaper dah yang nak tertipu berulang kali dengan lakonan puak puak banjingan nih.

    Yang terpengaruh tu hanyalah makhluk makhluk spesis ayam daging dan beruk makyeh jer.

    Talian hayat !! Talian hayat !! Talian hayat !!

    ReplyDelete