Tuesday, August 11, 2009

NYAWA RAKYAT BAWAHAN MACAM KITA TIDAK ADA NILAI PADA NAJIB BERBANDING NYAWA "RAKYAT ELIT"



Padanlah Najib kata akan buat kempen besar besaran untuk cegah penularan H1N1. Rupa rupanya ada "kisah" disebalik "kesungguhan" Najib tu.

Akhbar Berita Harian hari nih melaporkan menantu dan cucu Sultan Pahang iaitu family Tengku Mahkota Pahang sedang dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan kerana disyaki dijangkiti H1N1.

Bila keluarga Sultan dijangkiti, baru nak cegah habis-habisan. Waktu nyawa rakyat melayang sampai dah 32 orang menjadi korban, tak kedengaran pun "niat baik" Najib untuk mencegahnya.

Kenapa ada double standard begitu? Kenapa ada pilih kasih begitu? Adakah nyawa rakyat bawahan dengan "rakyat elit" berbeza nilainya?

Maknanya, tak salahlah aku menyeru sahabat sahabat semua berdoa agar ada menteri atau bini menteri yang mati atau dijangkiti H1N1. Sekarang terbukti kerajaan laki bini akan bersungguh-sungguh "berperang" dengan H1N1 apabila ada "rakyat elit" dijangkiti.

Apa kata lepas nih kita sama sama doa agar Rosmah Mansor pula yang dijangkiti? Agak agak, apa tindakan Najib jika Rosmah dijangkiti?

Jika menantu dan cucu Sultan Pahang terkena jangkitan, Najib isytihar kempen besar-besaran untuk cegah H1N1.

Jika Rosmah Mansor yang dijangkiti, mungkin Najib akan bagi vaksin yang sepatutnya kepada setiap rakyat Malaysia.

Ayuh !! Tunggu apa lagi. Berdoalah seperti yang aku cadangkan tu wahai sahabat......

Memang hamlau tahap lahabau puak puak nih.......

Nota : Rasanya tidak terkandung di dalam "wasiat" Raja Raja Melayu agar - NYAWA KAMI DAN ANAK PINAK KAMI DIDAHULUKAN BERBANDING NYAWA RAKYAT JIKA NEGARA DISERANG WABAK.

No comments:

Post a Comment