Friday, August 7, 2009

H1N1 - DAH 16 KORBAN - MARI KITA DOA SEMOGA ADA MENTERI ATAU BINI MENTERI YANG MATI SUPAYA KERAJAAN MALAYSIA SERIUS BUAT KERJA




Angka kematian akibat wabak selesema A (H1N1) terus meningkat apabila seorang lagi disahkan meninggal dunia hari ini.

Sementara Oriental Daily dalam khidmat berita ringkas melalu mesej SMS menyebut dua orang menjadi korban virus wabak itu.

Seorang kanak-kanak 9 tahun dan lelaki 37 tahun dilaporkan meninggal di Hospital Kluang, Johor.

Merujuk kepada kes kematian ke-15, kes adalah seorang lelaki obes berumur 40 tahun yang telah dimasukkan ke unit rawatan rapi Hospital Kuala Lumpur pada 3 Ogos 2009 kerana mengalami sesak nafas dan telah meninggal dunia pada 5 Ogos 2009 kerana Acute Coronary Syndrome with Cardiogenic Shock.

Kes mengalami demam dan batuk sejak 28 Julai 2009 dan telah mendapat rawatan di klinik swasta pada 31 Julai 2009 dan hospital swasta pada 2 Ogos 2009 sebelum dirujuk ke Hospital Kuala Lumpur. Kes disahkan positif influenza A(H1N1) pada 6 Ogos 2009, sehari selepas kematian.

3 comments:

  1. Salam...

    Kalau nak doa, mari kita pakat-pakat doa biar ADUN-ADUN UMNO kat Perak yang kena, paling cantik Jamaludin dgn Osman Jailu,, boleh ada PRK balik... ha ha,,,

    ReplyDelete
  2. Salam..

    Mungkin agak "Bangang" jgk blog ko nie.. Kenapa la sampai nak berdoa kan org lain mati sedang dala islam memang melarang keras daripada berkata begitu.. mgkin ilmu belum cukupmendalam utk bercakap sesuatu yang berkaitkan dengan islam.. wei cuba la jgn jadi bangang, klu bangsa lain tgk ko tulis mcm bangang dalam blog nie, dah tentu diorg pikir org islam pn boleh mencaci sesama sendiri sampai mengkaitkan agama islam.. Ape kes nak doakan org mati.. korg nie yang kena "Mati" kan dulu perangai macam bangang nie..

    ReplyDelete
  3. Salam....

    Ader aku kesah dgn "nasihat" ko tu?

    Berani sebagai ANON jer ker?

    ReplyDelete