Saturday, August 8, 2009

H1N1 - DAH 18 KORBAN - TERUSKAN BERDOA SEHINGGA ADA MENTERI ATAU BINI MENTERI MATI KERANA H1N1 DEMI MENYELAMATKAN NYAWA RAKYAT



Akhbar hari nih melaporkan sudah 18 orang menjadi korban H1N1 di Malaysia. Jelas lagi ketara bahawa angka ini semakin meningkat dan akan terus meningkat.

Malangnya, majoriti daripada kita memilih jalan yang sama yang dilalui oleh kerajaan laki bini. Majoriti daripada kita masih mengambil sikap "tunggu dan lihat". Maknanya, masing masing menunggu sehingga virus H1N1 dah sampai depan pintu rumah, barulah nak mencegah.

Pada aku, eloklah kalau mati ramai ramai pun jika begitu sikap kita.

Buat kerajaan laki bini, hangpa memang hamlau....hangpa buat endah tak endah dengan nyawa rakyat.

Nota : Hangpa baca artikel yang aku paste di bawah nih.


Penyakit Influenza A (H1N1) meragut tiga lagi nyawa menjadi jumlah korban penyakit tersebtu sehingga ini meningkat 18 orang.

Ketiga-tiga korban terbaru itu merupakan dua orang kanak-kanak berusia empat dan lima tahun dan seorang lagi berusia 63 tahun.

Menurut Menteri Kesihatan, Datuk Liow Tiong Lai berkata, 53 kes baru juga dilaporkan di seluruh negara hari ini.

Bercakap kepada pemberita di ibunegara, beliau berkata kanak-kanak berusia lima tahun ini mengalami encephalitis dan meninggal dunia di Hospital Kuantan Jumaat lalu.

Manakala kanak-kanak berusia empat tahun itu pula mengalami hyperthyroidism dan radang paru-paru. Dia meninggal dunia di Hospital Sultanah Aminah, juga pada hari Jumaat.

Manakala mangsa yang berusia 63 tahun itu pula dari Selayang yang mengalami asma, batuk kering dan radang paru-paru. Dia meninggal dunia di Hospital Selayang Khamis lalu.


5 comments:

  1. Salam...
    Untuk bubar DUN Perak... Doakan kematian ADUN-ADUN UMNO Perak, terutama Si Jamal dan Osman...baru boleh dapat balik negeri Perak...

    ReplyDelete
  2. penyakit ni Allah yang bagi utk insafkan kita. Bagi la UMNO ke BN ke atau sapa-sapa mereka ni tak ada kuasa nak hapuskan penyakit berjangkit ni. Kita sama-samalah ikhtiar bukannya duk main tuduh orang tu salah dan kita je betul...

    ReplyDelete
  3. Salam....

    Ana bersetuju dengan pandangan anta tetapi apa yang kita boleh lakukan dan sejauh mana kita boleh atasi sendiri kalau tanpa kesungguhan daripada kerajaan yang memerintah.

    Kita bukan menyalahkan sesiapa tetapi kita mahu kerajaan tahu di mana yang perlu diberikan keutamaan di antara "bina nama" dan nyawa rakyat jelata.

    ReplyDelete
  4. Pemburu Syahid:

    Next post anda tolong senaraikan ape yang patut kerajaan buat.. Entah2 nanti baru terbukak mate dorang.

    ReplyDelete