Tuesday, August 4, 2009

H1N1 - DAH 8 ORANG MATI - KERAJAAN MALAYSIA YANG HARAMJADAH



Setakat nih dah 8 orang menjadi korban H1N1. Mangsa terbaru adalah seorang guru berumur 51 tahun daripada Negeri Sembilan.

Amat menyedihkan dan amat menyesakkan perasaan apabila kerajaan Malaysia yang ditunjangi oleh biawak dan ungka masih gagal melakukan sesuatu.

Rakyat tidak mengharapkan anda memberika vaksin kepada setiap rakyat Malaysia. Apa yang rakyat harapkan cukuplah sekadar saluran maklumat mengenai keadaan sebenar wabak H1N1 di Malaysia.

Kenapa perlu dirahsiakan? Kenapa mahu dirahsiakan? Kenapa cuba dirahsiakan? Sedarkah bahawa nyawa rakyat sedang anda perjudikan?

Namun, apalah yang masih boleh kita harapkan daripada "pemerintah" negara ini kerana mereka sememangnya lebih hina dan jijik daripada babi hutan di Hutan Belum.

4 comments:

  1. Babi di hutan Belum, bukannya jijik pun , perangai awak yang jijik kerana memanggil orang lain sebagai HARAMJADAH. Tulisan awak mencerminkan peribadi awak yang rendah akhlak.

    ReplyDelete
  2. Jangan mengaku pemburu syahid kalau buruk akhlak macam ni.

    ReplyDelete
  3. Apa yang takde info tentang selesema Babi tu? Tak dengar radio, tengok TV dan baca akhbar ke? Tu la asyik dengan media baru je ,dah ketinggalan. Pakai topeng tak? Ambil langkah keselamatan. Jangan tahu maki orang je. Tak baik. Belum tentu Allah terima ibadat kamu . Jangan angkuh!

    ReplyDelete
  4. Salam....

    U memang tak faham msj.

    Letaklah nama jika berani. Jangan sembunyi di sebalik ANON tu.

    U komen sikit tentang panggilan CELAKA yang Allah swt gunakan untuk menggelar Abu Lahab di dalam surah al-Lahab.

    Aku bukan persoalkan hal kempen. Yang aku soalkan adalah saluran maklumat tentang situasi sebenar H1N1 di Malaysia.

    Lain kali, baca, fahami dan hayati dgn mata hati supaya anda faham msj dan tidak menembak secara sembrono.

    Tapi aku sikit pun tak kisah dengan "teguran" sembrono u tu sebab apalah yang nak dihairankan dengan sikap orang UMNO nih.

    Memang dah spesis baling batu sembunyi tangan.

    ReplyDelete