Wednesday, September 16, 2009

DAP MENYESATKAN ORANG MELAYU - UMNO MELUDAH KE LANGIT



Sekarang nih heboh diperkatakan DAP telah cuba menyesatkan orang Melayu. Tuduhan ini timbul gara gara tertubuhnya sebuah cawangan DAP di Kampung Lembah Kinrara yang 100% ahlinya terdiri daripada orang Melayu.

Malah, pada hari pelancaran cawangan tersebut, Pengerusi Penaja DAP cawangan itu turut memakai kopiah putih di kepalanya.

Banjengan UMNO berbuih buih mulut masing masing menuduh DAP telah cuba menyesatkan orang Melayu. Ramai juga yang menyifatkan orang Melayu yang menubuhkan cawangan DAP itu sebagai orang Melayu yang tidak tahu mengenang jasa.

Soalnya, jasa siapa? Jasa siapa yang mahu dikenang itu? Jasa apa? Apa benda yang nak dikenang sebagai "jasa" itu?

Jasa kerajaan membekalkan elektrik ker? Elektrik rakyat bayar. Bukannya rakyat guna percuma. Jasa kerajaan membekalkan air ker? Air rakyat bayar. Bukannya rakyat guna percuma.

Apa jasa yang nak dikenang sangat tu?

Jasa membina sekolah ker? Bukankah itu telah menjadi tanggungjawab pihak kerajaan tidak kira apa negaranya dan tidak kira apa ideologi anutannya?

Apa bukti DAP menyesatkan orang Melayu? Dan apa pula bukti UMNO tidak menyesatkan orang Melayu?

Sesat atas sandaran apa? Agamanya atau cara hidupnya? Sesat atas sandaran apa? Jelaskan. Bukannya main sebut ikut sedap mulut jer.

Jika dibandingkan DAP dengan UMNO, UMNOlah sebenarnya yang merosakkan orang Melayu. Baik dari sudut agamanya mahupun dari sudut jatidiri bangsanya.

Kerana UMNOlah, Melayu hari nih tinggal nama jer. Kerana UMNOlah, orang Islam hari nih tinggal nama jer. Kerana UMNOlah, al-Quran di Malaysia hanya untuk ditilawahkan sajer. Kerana UMNOlah, masjid masjid di Malaysia menjadi rumah ibadat dan tidak lagi menjadi rumah Allah swt.

Itulah jasa jasa UMNO. Berbanggakah kita? Atau, memang UMNO nih jenis buta perut tak sedar diri?

Jika ada yang kata UMNOlah yang memperjuangkan kemerdekaan negara ini, maka itulah penipuan sejarah paling hebat di Malaysia dan mungkin kedua terhebat di dunia selepas penipuan sejarah berkaitan Holocaust.

Apa bukti UMNO perjuangkan kemerdekaan? Fakta yang ada hanya menunjukkan UMNO cuma menerima kemerdekaan daripada penjajah British. Bukannya UMNO yang perjuangkan kemerdekaan.

Takde sekoq pun pemimpin UMNO yang ditangkap oleh British ketika kemuncak tuntutan kemerdekaan. Yang ditangkap, orang lain. Yang menerima hasil, UMNO. Jasa apa kalau begitu? Itu menyamun namanya.

Kalau Hishamuddin berbangga dengan gerak kerja Dato Onn, cuba fikirkan sejenak - "siapakah Dato Onn pada kita hari ini jika bukan kerana datuk datuk kita yang menyokong dan berkorban untuk beliau?".

Jika ada yang memuja dan memuji Tunku Abdul Rahman sebagai pejuang kemerdekaan dengan mengesampingkan yang lain, tanyalah - "siapakah Tunku Abdul Rahman pada mata kita hari ini jika tanpa sokongan datuk dan nenek kita dulu?".

Jangan buta sejarah dan jangan sesekali menafikan sejarah serta jangan sesekali menyelewengkan fakta sejarah. Anda boleh menulis sejarah menerusi mata pena anda tetapi anda tidak mungkin mampu mencatat sejarah menerusinya.

Sejarah sebenar hanya mampu dicatat dan mustahil untuk ditulis kerana pencacat sejarah adalah orang yang merupakan sebahagian daripada sejarah itu sendiri. Manakala, penulis sejarah adalah orang yang menulis sejarah itu menerusi penyelidikan dan naluri hati sendiri.

Dalam hal ini, UMNO hanyalah penulis sejarah dan bukannya pencatat sejarah. Jadi, jasa apa yang mahu kami kita "kenangkan" terhadap UMNO ini?

Jika ada yang berpandangan bahawa jika tanpa UMNO, orang Melayu tidak mungkin sampai ke tahap ini. Itu mungkin betul. Namun, dengan adanya UMNO jugalah, orang Melayu menjadi ketinggalan dan punah sebegini.

Ibarat seperti seorang ayah. Dialah yang memberi makan dan perlindungan kepada anaknya. Namun, dalam masa yang sama, si ayah itu jugalah yang merogol dan meliwat anaknya baik lelaki mahupun perempuan.

Bila si anak bising bising dan mahu menuntut haknya, maka si ayah akan berkata "Jangan jadi anak yang tidak mengenang budi. Makan pakai dirimu itu aku yang berikan. Tanpa aku, sudah pasti kau mati kelaparan".

Maka, si ayah tetap mempunyai "hak eksklusif" untuk merogol dan meliwat anak anaknya tanpa rasa bersalah. Manakala, anak anaknya pula akan sentiasa "mengenang budi".

Itulah UMNO.

Begitu jugalah "sumbang mahram" yang UMNO wujudkan di antara parti munafiq itu dengan orang Melayu. Orang Melayu dirogol dan diliwat sepuas-puasnya oleh UMNO dan orang Melayu tetap diam dan terus terusan menyokong UMNO atas alasan "membalas budi dan jasa".

Budi apa? Jasa apa? Pergi jahanamlah dengan UMNO !!

Nak marah? Marahlah. Ada aku kesah.....

10 comments:

  1. woi UMNO, peghi jahane la UMNO.
    UMNO celaka...

    ReplyDelete
  2. saudaraku..
    Penamu kurasakan berlari pantas ..sepantas ucapan seperti di atas mimbar lagaknya..
    Ada banyak point yg masih tertinggal utk menambah-jelaskan ttg 'hasil-mahsul umno ni" selama ni dan sampai laa ni..
    Anyway..itu pun dah tak terjawab dah depa ni..

    ReplyDelete
  3. kononnya perjuangkan bangsa..... woi UMNO, mati kerana bangsa tak bau syurga tapi mati kerana agama, insyaALLAH. ada pahe ko??? tak paham... pegi jahane lor.

    ReplyDelete
  4. Beza UMNO dan DAP ialah UMNO memartabatkan Islam. Kalau kita lebih rela kafir memerintah, jadilah kita seperti Patani,Singapura,Islam di China,Iraq,Palestin dan sebagainya dimana Islam hanyalah agama anutan semata-mata.Di Malaysia, agama Islam dijulang.Kalau masih nak sangkal.Bezakanlah apa yang kerajaan Singapura telah lakukan terhadap agama Islam diperingkat nasional?Sudah pasti agama Islam tidak dipedulikan.Kalau semua orang Melayu berfikiran seperti kamu, alamatnya lebih cepatlah Islam hancur di Malaysia.

    ReplyDelete
  5. Tak puas hati dengan yang guna nick AnonymousSeptember 16, 2009 at 3:51 PM

    Woit! Anonym..3:24;
    Ko ni apehal yang samakan dengan Negara lain?
    Ko tau sangat ke perjuangan Islam tu macamana?
    Ko rasa UMNgOk tu dah laksana Islam selayaknya?
    ..atau...
    Tuhan dah butakan hati ko, hingga ko tak nampak perlaksanaan Islam kat Kelantan tu?
    ..sudahlaa tuu,
    Balik la ke pangkal kebenaran. Kalau masih rujuk dengan UMNgOk tentang Islam, memang tahap pemikiran ko dangkal takat tu je laa

    ReplyDelete
  6. woi mangkok hayuun anonymous!!! makhluk mcm hg saja yg kata UMNOi perjuang agama, ptuihhhhh!!!
    hg buta akai, buta hati & buta perut.
    woi anonymous, pegi jahane lor.

    ReplyDelete
  7. Aku muntah hijau sampai terbelahak bila ANON tu kata UMNO bela Islam.

    Woi !! Hang baru bangun tidoq ka?

    Awat bodoh sangat?

    Ishk !! Aku rasa macam nak koyak mulut hang......

    ReplyDelete
  8. Tapi takper. Aku akan jawab hujah ANON 3:24 tu walaupun hujah dia tu nampak sangat hujah bodoh tahap gaban.

    Semoga hujah aku nanti dapat didebatkan supaya kita semua mendapat manfaat.

    Tunggu aku balik dari masjid malam nanti.

    ReplyDelete
  9. Salaaammmun Ya Syuhadaaa...
    ..nggak sabar mahu nunggu hujah Sahabat!
    Moga Nuur bersinar lagi!!!

    ReplyDelete