Monday, September 14, 2009

PARPUKARI - SEMUA PIMPINAN PAKATAN LAYAK DAN AMANAH UNTUK MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA - KAU TAK PERLU SUSAH PAYAH NAK BUAT ANALISA TENTANGNYA



Parpukari telah menyiarkan satu artikel sampah yang beliau cilok daripada blog "sekepala" dengannya di blog beliau yang terlalu kotor, hina dan jijik itu.

Artikel tersebut membicarakan siapakah yang layak menjadi Perdana Menteri Malaysia di kalangan pimpinan Pakatan Rakyat.

Aku geli hati dan geli geleman bercampur loya seperti mahu muntah apabila membaca "analisa" yang kelihatan seperti hasil kerja seekor lembu itu.

Kalau korang nak tahu, baca sendiri di blog Parpukari yang sudah hidup segan mati tak mahu itu. Bukan blog beliau yang "hidup segan" tetapi beliau yang "mati tak mahu".

Ok. Back to the topic.

Siapakah di kalangan pimpinan Pakatan Rakyat yang layak menjadi Perdana Menteri Malaysia bukanlah satu persoalan.

Apa yang perlu dipersoalkan adalah "adakah UMNO/BN masih relevan dan masih boleh diharapkan untuk mentadbir Malaysia".

Kerosakan demi kerosakan dilakukan oleh UMNO/BN. Terlalu pelbagai. Dari sudut ketelusannya, rasuahnya, kezalimannya, kedunguannya, macam macam. Semua kerosakan itu semakin hari semakin parah.

PPSMI - masih belum menemui kata putus. ISA - belum menemui kata putus. Pengukuhan ekonomi - masih belum kelihatan plan tindakan yang berkesan.

Pengukuhan keselamatan negara - mempunyai kapal selam second-hand belum cukup bererti untu mendakwa keselamatan negara telah diperkukuhkan.

Akhlak rakyat - masih gila gaban sebab akhlak menteri pun setaraf gila babun. Penambahbaikan taraf hidup rakyat - masih belum kelihatan plan tindakan yang jelas. Sekadar janji mulut jer.

Pengangguran - pengusaha "anggur" semakin hari semakin bertambah. Peluang pekerjaan - hanya janji janji mahu mewujudkan peluang pekerjaan sajer yang ada sedangkan peluang itu tidak muncul muncul sampai sekarang.

Ahhhhh......elok masuk kubur jer UMNO/BN nih.

Takyahlah korang nak sibuk sibuk nak analisa yang mana satu pimpinan Pakatan Rakyat yang layak menjadi Perdana Menteri kerana kami lebih kenal ahli rumahtangga kami.

Lagi satu, apsal tetiba pulak korang sibukkan saper di kalangan pimpinan kami yang layak menjadi Perdana Menteri Malaysia? Korang dah sedar UMNO semakin tidak relevan ker?

Hahahahahahaha....

Woi Parpukari !!

Pergi jahanamlah kau.....

No comments:

Post a Comment