Thursday, September 3, 2009

HISHAMUDDIN CUBA MELEMBUKAN RAKYAT SETELAH KANTOI LEMBUNYA UMNO



"Cik" Hishamuddin telah cuba untuk menggambarkan lembu lembu itu sebagai mangsa keadaan dalam isu pemindahan kuil di Shah Alam.

"Cik" Hishamuddin berkata lembu lembu itu hanya berniat mahu menyampaikan rasa hari mereka kepada kerajaan negeri dan tidak berniat untuk menghina mana mana kaum atau agama.

Menurut, "Cik" Hishamuddin lagi, lembu lembu itu tidak boleh dipersalahkan kerana mereka telah dipotretkan sebagai liar oleh media alternatif.

"Cik" Hishamuddin juga menyebutkan "cerita" kepala babi pernah diletakkan di hadapan pejabat UMNO dengan dibalut bendera UMNO. Tapi, orang Melayu tak marah pun.

Itu apa yang "Cik" Hishamuddin auw auw kata.

Pada aku, bangkai kucing pun belum tentu mampu kita sorokkan. Inikan pula bangkai UMNO. Rakaman vidclip dan gambar menunjukkan sebaliknya dan menceritakan segala galanya.

Mula mula, puak puak lembu nih kata yang berdemo tu orang PAS dan PKR. Bila nampak macam nak kantoi, puak puak lembu nih kata pula ahli PAS ada, ahli PKR ada, ahli UMNO ada. Pendek kata, macam macam ada.

Bila terus kantoi, puak puak nih kata pula, isu nih bukan soal parti. Isu nih soal maruah agama. Toksah dok kait dengan mana mana partilah.

Then, bila makin kantoi, puak puak lembu nih pun kata UMNO bukan dalang. Jangan libatkan UMNO dalam isu demo kepala lembu nih.

Bila terang terang kantoi, "Cik" Hishamuddin terus cover. Dan dan nak temukan puak puak lembu nih dengan Hindu Sangam. Kononnya untuk menceritakan hal sebenar kepada Hindu Sangam.

Come on laaa........rakyat bukan bodoh. Hari nih, Melayu, Cina, India dan lain lain sudah tahu yang mana kaca dan yang mana intan.

Tak perlulah "Cik" Hishamuddin nak perbodohkan rakyat lagi. Yang lembu nih hanya puak puak UMNO bersongkok tinggi jer.

Makin lama makin terserlah kebangangan UMNO. Bermula daripada Presiden UMNO sehinggalah tukang bancuh teh Bilik Gerakan UMNO. Semuanya lembu dan kaldai. Ada otak tapi takde akal. Lembulah tu.

Cerita panjang pun tak guna gak sebab lembu tetap lem,bu dan kaldai tetap kaldai. Ada mata, tengok. Ada telinga, dengar. Ada akal, fikir.

Woi auw !!

Memang hamlau tahap lahabau puak puak nih.....

No comments:

Post a Comment