Friday, September 25, 2009

HASSAN ALI - KEPALA OTAK ATAU KEPALA LUTUT - KEPALA TENGKORAK ATAU KEPALA TEMPURUNG




Selepas pendedahan dan pengakuan yang dibuat oleh DO Kelang, iaitu mereka dengan jelas telah membantu kempen Barisan Nasional serta berusaha diluar keupayaan mereka untuk memenangkan Barisan Nasional dengan wang rakyat, maka Dato Hasan Ali tiba-tiba datang untuk mempertahankan tindakan DO ini?

Tidakkah Dato Hasan Ali sedar bahawa tindakan2 DO ini telah menyebabkan calon-calon PAS terpaksa berhadapan dengan jentera BN yang dibiayai oleh wang rakyat?

Tidakkah Dato Hasan menyedari bahawa DO2 ini telah bertindak menentang serta menyukarkan keseluruhan jentera2 PAS di seluruh negeri Selangor?

Tidakkah Dato Hasan sedar bahawa mempertahankan tindakan DO2 ini adalah mengkhianati keseluruhan jentera-jentera piliharnraya seluruh Selangor yang terpaksa berhadapan dengan jentera kerajaan di dalam kempen-kempen mereka?

Soalnya sekarang mengapa Dato Hasan mempertahankan para pegawai yang bertanggungjawab meluluskan wang dalam jumlah juta-jutaan bagi tujuan kempen Barisan Nasional dan bagi tujuan mengalahkan PAS? Bukankah PAS telah kalah hampir di semua kerusi UMNO?

Bayangkan sekiranya kesemua DO2 ini TIDAK MELULUSKAN PERUNTUKAN SEGERA sebelum pilihanraya, tidakkah mungkin PAS menang sekurang-kurangnya 10 dari 19 kerusi yang UMNO telah menangi dalam PRU 2008?

Apa penyakit Dato Hasan mempertahankan mereka yang telah menguntungkan UMNO dan menyebabkan ramai calon PAS kalah tersunggkur dalam PRU 2008?
Mengapa Perlu Takut Menjawab Soalan Dari SELCAT?

Dato Hasan member alasan kononnya sessi soaljawab SELCAT itu memalukan para pegawai kerajaan. Diberitkan Dato Hasan berkata:

“Dr Hasan said the district officers, council presidents and top administrative officers in the states administration complained that they were being questioned for decisions made by ex-politicians and treated like school kids.

“We must not victimise the district officers in our quest to find the truth for they have served the government of the day and now most of them are aligned to Selangor-led Pakatan government.

“We must not create bad blood that will have a ripple effect with 23,000 other civil servants in the state,” he said.”
Apa mudah sekali Dato’ Hasan mempercayai mereka2 yang jelas telah mengkhianati PAS dan rakyat Selangor? Apa bukti yang pegawai2 ini telah menyokong Pakatan Rakyat?

Kalau benar pegawai2 Kerajan Selangor sudah menyokong Pakatan, mengapa Najib Tun Razak dapat menggunakan Masjid Selayang untuk program berbuka puasa anjuran UMNO baru2 ini?

Mengapa Majlis Perbandaran Selayang dengan sewenang-wenangnya merobohkan persiapan sambutan 10 tahun Parti Keadilan Nasional baru-baru ini?

Ini bererti pegawai-pegawai Selangor ini masih lagi balachi UMNO. Mereka tahu yang mereka akan terpaksa mendedahkan kebobrokan serta perangai korupsi UMNO kelak sekiranya sessi soal-jawab SELCAT ini berterusan.

Oleh sebab itu, mereka telah berjumpa dengan Dato Hasan untuk meminta SELCAT ini dibubarkan supaya integriti dan maruah UMNO dapat dipertahankan. Mereka sebenarnya sudah pun berbuat berbagai perkara untuk memenangkan semula UMNO di Selangor.

Hakikatnya, para DO ini telah meluluskan peruntukan tersebut kerana mereka sendiri adalah penyokong dan pendokong UMNO dan Barisan Nasional.

Mereka melakukan demikian tempohari kerana mereka sendiri mahu melihat UMNO dan Barisan Nasional menang. Mana mungkin mereka boleh mudah berubah fahaman politik mereka dalam hanya setahun setengah?

Dangkal sungguhkan pemikiran Hasan Ali?

SUMBER : www.bloglistpolitik.blogspot.com

2 comments:

  1. Satu artikel yang menarik..mereka semua ni tgh berlakon rupanya...btul2 boneka umno...sedang jadi beruk2 melindungi tuan beruk penduri buah kata us wan ji...

    ReplyDelete
  2. Daki daki munafiq perlu dibersihkan agar kesucian dan kemurnian jihad ini terjaga.

    ReplyDelete