Wednesday, September 16, 2009

JIKA ISLAM ANWAR IBRAHIM ISLAM LIBERAL - ISLAM UMNO PULA BAGAIMANA



Ada blogger UMNO @ www.taipingmali.blogspot.com mendakwa Islam yang dibawa oleh Anwar Ibrahim adalah Islam Liberal. Dakwaan beliau ini adalah berdasarkan kepada beberapa penulisan Khalid Jaafar, sekutu Anwar di IKD.

Penulis blog tersebut juga memberikan gambaran secara berajah bagi mengukuhkan dakwaannya. Setelah meneliti rajah tersebut, pada aku, tidak ada apa yang perlu dihairankan kerana jelas sekali rajah itu "dirajahkan" berasaskan kepada tuduhan tuduhan lapok yang dikenakan ke atas Anwar Ibrahim.


Antaranya, tuduhan sebagai agen Amerika dan sebagainya. Semuanya merupakan fitnah lama yang diberikan nafas baru oleh pencacai UMNO.

Ok. Bukan Islam liberal itu yang mahu aku persoalkan di sini. Kita masing masing tahu bahawa Islam yang berlandaskan al-Quran, Hadith, Ijmak dan Qiyas sahaja yang diterima oleh Allah swt. Islam yang berpaksikan kepada Rukun Islam dan Rukun Iman sahaja yang menjamin syurga manakala "Islam spesis lain" pula menjurus ke neraka.

Bukan juga niat aku mahu membela Anwar Ibrahim. Seperti mana yang pernah aku tulis dulu, maka hari ini pun aku tetap begitu. AKU TETAP TAK MINAT DENGAN ANWAR IBRAHIM.

Kali ini, aku menulis berdasarkan tanggungjawab bagi menentang fitnah dahsyat ini.

Jika pemikiran Anwar Ibrahim dijadikan asas untuk menuduh beliau sebagai pengamal dan penggiat Islam liberal di Malaysia, bagaimana pula dengan Najib, Hishamuddin, Rais Yatim, Rafidah, Shahrizat dan UMNO secara keseluruhannya?

Kita fokuskan kepada satu elemen penting dan wajib dalam Islam. Aurat.

Isteri Anwar Ibrahim, bertudung lengkap. Isteri Najib yang sangat terkenal itu pula langsung tidak bertudung. Isteri Hishamuddin juga begitu. Isteri Rais yatim juga begitu. Rafidah juga begitu. Shahrizat juga begitu.

Jika Anwar Ibrahim yang sedikit "Islamik" berbanding contoh contoh yang dinyatakan itu dilabelkan sebagai pengamal dan penggiat Islam liberal, Islam spesis apakah pula yang diamalkan oleh yang lain lain itu?

Jika Anwar Ibrahim yang tidak membantah hukuman sebat ke atas Kartika itu dilabelkan sebagai pengamal dan penggiat Islam liberal, bagaimana pula dengan watak watak "upin dan ipin" dalam UMNO yang terang terangan membantah hukuman itu walaupun berselindung di sebalik "rayuan" supaya Kartika merayu?

Sekali lagi saya ingin bertanya kepada penulis blog yang hina lagi dungu itu, Islam spesis apakah yang diamalkan oleh tokoh tokoh UMNO yang saya sebutkan di atas?

Biar saya tolong jawabkan bagi pihak anda kerana saya amat yakin anda tidak punya keberanian untuk menjawab soalan tersebut. Maklumlah, telor anda kan telor tembelang?!

Jika Islam ala Anwar Ibrahim itu Islam liberal, maka Islam ala UMNO itu bukan lagi Islam tetapi munafiq yang nyata yang boleh menjerumuskan UMNO kepada kekufuran.

Janganlah meludah ke langit kerana kahak dan air liur basi lagi busuk itu pasti akan bertempek di muka sendiri.

Nasihat saya, janganlah kita membicarakan soal hukum jika kita hanya berTuhankan akal yang serba sempit.

Pergi jahanam dengan "pemikiran Islam" anda itu.......

9 comments:

  1. JIKA BEGITU RAMAI LAH TOKOH-TOKOH ISLAM BOLEH DIKATAKAN ISLAM LIBERAL.KERANA RAMAI TOKOH-TOKOH ULUNG ISLAM YANG SEPENDAPAT DENGAN ANUAR BERKAITAN ISU ALLAH.

    ISU ALLAH TIDAK LAH MENJADI SOAL KERANA YAHUDI DAN KRISTIAN BERASAL DARI AGAMA KITAB IAITU AGAMA YANG DIIKTIRAF OLEH ALLAH.

    YANG MENJADI SOAL ADALAH KEFAHAMAN TERHADAP PERBEZAAN DAN PENGGUNAAN ALLAH.

    YANG ISLAM TIDAK SETUJU ADALAH PENGUBAHSUAIAN TERHADAP AGAMA TERSEBUT.

    SEDIH MELIHAT MUFTI DAN BIJAK PANDAI ISLAM DALAM KERAJAAN BERHUJAH DAN MENGELUARKAN PENDAPAT YANG RAPUH BERKAITAN ISU TERSEBUT.

    Al-Quran dan As-Sunnah bukan lagi menjadi rujukan utama, bukanlah lagi menjadi penentu keputusan dan pembeza di antara yang haq dan bathil (Al-Furqan).


    Inilah zaman orang-orang Ruwaibidhoh berkuasa !

    Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah saw. bersabda. "Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang tandus (kemarau panjang). Dan pada waktu itu orang yang berdusta dikatakan benar dan orang yang benar dikatakan berdusta. Orang khianat akan disuruh memegang amanah dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat. Dan yang berpeluang bercakap hanyalah golongan "Ruwaibidhah"". Sahabat bertanya, "Apakah Ruwaibidhah itu Wahai Rasulullah?". Nabi saw. menjawab, "Orang yang kerdil dan sebenarnya hina serta tidak mengerti urusan orang ramai".(Hadis Riwayat Ibnu Majah)

    Selamat datang ke zaman ini !

    ReplyDelete
  2. Salam Pemburu Syahid,


    saya setuju ulasan sdra. Bgus. Islam UMNO memang jenis munafik. Tapi w/bagaimanapun, kita tetap kena berhati-hati dgn orang seperti khalid jaafar.

    ReplyDelete
  3. Salam....

    Sdra faizal, thanks atas ulasan dan tambahan fakta dari anta.

    Sdra Reformis Jalanan, ana faham kerisauan anta kerana kerisauan anta itu juga merupakan kerisauan ana.

    Pada ana, racun itu ada di mana mana. Hatta, dalam PAS pun ada.

    Hanya ilmu yang mampu membuatkan kita memahami penyelewengan dan kemunafiqan yang ada.

    ReplyDelete
  4. Orang bercakap soal agama di mana-mana termasuk Menteri-Menteri yang merujuk agama hanya daripada Kamus dan Ensiklopedia (TV3 - Buletin Utama,2 March 2009)

    Kita apabila melihat isu ini dengan ilmiah, mengetahui bahawa kalimah "Allah" itu umum merujuk kepada tuhan bagi semua manusia baik yang Muslim, bukan Muslim, manusia dan haiwan serta seluruh hidupan dan kewujudan.

    Kita (orang Islam) tidak bersetuju dengan Kristian di dalam hal tersebut tetapi kita tidak boleh mengatakan bahawa bukan Allah tuhan mereka...kerana tuhan mereka tetap Allah dan apa yang mereka anggap tuhan itu sebenarnya ialah Allah swt cuma sifat-Nya dan ciri-ciri Allah itu yang kita perselisihkan. (puncanya rujukan tidak sama apabila kita merujuk Al-Quran dan mereka (Kristian) merujuk Bible)

    Apabila kita menafikan hak Kristian untuk memanggil tuhan mereka sebagai Allah, kita sebenarnya menafikan bahawa Islam ialah pelengkap kepada ajaran Kristian dan yahudi serta pelengkap kepada kitab suci Taurat dan Injil yang semuanya berasal daripada Allah swt.

    Bagaimana kita hendak menolak Firman Allah swt yang bermaksud :

    "dan kami turunkan Taurat dan Injil, sebelumnya (Sebelum Quran) sebagai pertunjuk kepada manusia." (Ali-Imran : 3-4)

    Allah memerintahkan kita mengakui kewujudan ajaran Taurat dan Injil serta rasul-rasul yang membawa kitab-kitab tersebut melalui Firman-Nya yang bermaksud :

    "Katakanlah (Wahai orang-orang mukmin): "Kami beriman kepada Allah dan apa yang diturunkan kepada kami, dan apa yang diturunkan kepada Ibrahim, Isma'il, Ishaq, Ya'qub dan anak cucunya, dan apa yang diberikan kepada Musa dan Isa serta apa yang diberikan kepada nabi-nabi dari Tuhannya. Kami tidak membeza-bezakan seorangpun diantara mereka dan kami hanya tunduk patuh kepada-Nya". (Al-Baqarah : 136)

    Kenapa kita hendak membezakan tuhan Kristian dengan tuhan kita yang hakikatnya ialah sama iaitu Allah ? Rasul mereka iaitu Jesus (Isa) juga adalah rasul kita !

    Hanya kita berbeza pada apa yang dibawa oleh sumber masing-masing (antara Al-Quran dan Bible) mengenai aqidah tentang Allah !

    Hanya kita berkeyakinan bahawa Bible (Taurat & Injil) itu telah diubahsuai namun dari sudut keimanan, kita wajib menyakini bahawa Taurat dan Injil itu berasal daripada Allah dan merupakan kitab Allah dan tuhan yang disebut oleh Injil dan Yahudi itu ialah Allah.

    UNTUK KETERANGAN LANJUT SILA KUNJUNGI

    http://ustaz.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Ana memang bercadang nak ulas bab penggunaan kalimah Allah oleh penganut Kristian tetapi memandangkan Sdra faizal dah ulas panjang, maka ana anggap kekeliruan itu sudah terjawab.

    Apa apa pun, kita kena ada ilmu. Islam nih tak boleh main ikut kepala sendiri jer. Kena pandai beza yang mana satu Islam dan yang mana satu "otak Melayu" yang dipotretkan sebagai Islam.

    ReplyDelete
  6. SEDIH SANGAT BILA UMAT ISLAM DIPERBODOHKAN OLEH MUNAFIK.

    TQ.RAKAN-RAKAN.

    ANDA PENGUAT SAYA TERUS YAKIN DENGAN PERJUANGAN ISLAM YANG SEBENAR.

    ReplyDelete
  7. Rasulullah saw dah kata akhir zaman nih masyarakat lebih mengikut kata kata si jahil manakala kata kata ulama akan dihina dan diperlekehkan.

    So, berbahagialah kerana kita telah menjadi orang orang yang dipencilkan.

    ReplyDelete
  8. ulama plak ada 2 jenis, satu yg perjuangkan islam secara total yg lagi satu jenih pencacai UMNO. haa ulama jenih pencacai nie mau dok kena ludah kat muka baghu ada akai.

    ReplyDelete
  9. Anta nak ludah muka "ular mak" ker? Kalau sungguh anta nak ludah, ludahkan untuk ana sekali.

    ReplyDelete